کد خبر: ۷۲۱۶
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۳:۰۸:۰۸

محبوب‌ترین جنگل‌های مازندران

مازندران‌گردی با رفتن به جنگل خاطره‌انگیز می‌شود، با ما همراه باشید تا بدانید محبوب‌ترین جنگل‌های مازندران کجاست.

قرارگیری استان مازندران در شمال کشور باعث شده است که جاذبه‌های طبیعی و تفریحی متعددی در نقاط مختلف آن وجود داشته باشد. یکی از قشنگ‌ترین جاهای ممکن در مازندران، جنگل های بی همتای آن است در ادامه به تعدادی از محبوب‌ترین جنگل‌های این استان سرسبز می‌پردازیم.

جنگل‌هایی محبوب در رامسر و سوادکوه

جنگل دالخانی رامسر

جنگل دالخانی رامسر که به دالان بهشت نیز شناخته می‌شود، یکی از مشهور ترین جاذبه‌های گردشگری رامسر و استان مازندران محسوب می‌شود. درختان و پیچ‌های جاده جنگل دالخانی دالان‌های سبز شگفت‌انگیزی را ایجاد است. این جاده جنگلی جزو زیباترین جاده‌های جنگلی ایران محسوب می‌شود. جنگل دالخانی علاوه بر اینکه مکان زیبا و بکری برای پیاده‌روی و کمپ زدن است، گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به کوهنوردی در جنگل نیز محسوب می‌شود. این جنگل نسبت به سایر جنگل‌های موجود در شمال ایران چندان با زباله آلوده نشده است و به همین خاطر می‌توانید شاهد چهره زیبایی از طبیعت جنگلی و بکر باشید.

محبوب‌ترین جنگل‌های مازندران کجاست؟

جنگل پلنگ دره سوادکوه

رودخانه پلنگ دره یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی سوادکوه است که در منطقه شیرگاه قرار دارد. در جنگل پلنگ دره رودخانه‌ای خروشان جریان دارد که به آبشار پلنگ دره می‌رسد. آب و هوای دلپذیر و مناظر طبیعی چشم نواز، این منطقه را به یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مکان‌های دیدنی مازندران تبدیل است. طبیعت دوستان و گردشگران بسیاری در طول سال از این جنگل و رودخانه آن بازدید می‌کنند.

این جنگل برای کسانی که به آب تنی در رودخانه‌ها و حوضچه‌های طبیعی علاقه دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. اگر طرفدار طبیعت گردی و راهپیمایی‌های طولانی در جنگل هستید، حتما برای سفر به جنگل پلنگ دره آمده و از رودخانه زیبای آن دیدن کنید.

آب و هوای مطبوع جنگل پلنگ دره در فصل‌های گرم سال باعث شده تا گردشگران زیادی به این منطقه جذب شوند. زمین هموار این جنگل موقعیت مناسبی را برای پیاده روی و دوچرخه سواری فراهم کرده است. در این جنگل زیبا جانوران وحشی زندگی نمی‌کنند و می‌توانید با خیال راحت از بازدید قسمت‌های مختلف جنگل لذت ببرید.

محبوب‌ترین جنگل‌های مازندران کجاست؟

جنگل‌های راش، لفور و سیسنگان از محبوب‌ترین‌های مازندران

جنگل راش سنگده

برای دوستداران پاییز، جنگل راش سنگده با درختانی که ارتفاع آن‌ها به ۴۰ متر هم می‌رسد، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری و طبیعت‌گردی است. در پای درختان سر به فلک کشیده‌ راش، فرشی به رنگ سرخ و زرد گسترده می‌شود که تار و پود آن از جنس برگ‌ها است. درختان جنگل راش آن‌قدر بلند قامت‌اند که انگار ستون آسمان شده‌اند. هنگامی که جنگل راش در مه فرو می‌رود، حالتی راز آلود و خیال‌انگیز به خود می‌گیرد؛ سکوتش آن‌قدر عمیق است که شکستن آن غیرممکن به نظر می‌رسد. راه‌پیمایی در جنگل راش و تنفس هوای بی‌نهایت لطیف آن، انسان را از هر چیز جدا می‌کند، مگر لذت بودن در طبیعت. چشم‌انداز این جنگل بکر و تاریخی همیشه زیباست؛ اما در پاییز به‌معنای واقعی کلمه خیره‌کننده می‌شود.

جنگل راش در استان مازندران و در بخش دودانگه شهر ساری و در نزدیکی روستای سنگده قرار دارد و یکی از جاذبه‌های بکر طبیعت‌گردی و جاهای دیدنی سوادکوه محسوب می‌شود. فاصله‌ی زمانی سنگده تا تهران حدود سه و نیم ساعت است و با ساری حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

 

محبوب‌ترین جنگل‌های مازندران کجاست؟

 

جنگل لفور

جنگل لفور نه‌تنها فرصت یک طبیعت‌گردی متفاوت را برای شما فراهم می‌کند، بلکه جاذبه‌های زیادی را در دل خود جای داده است که از آن جمله می‌توان به آبشارهای متعددی نظیر هفت آبشار، گزو، پلنگ‌دره، آبشار آهکی اسکلیم و... اشاره کرد و برای دسترسی به آن‌ها باید چند ساعتی در این جنگل پیاده‌روی کنید. اهمیت جنگل لفور فقط به پوشش گیاهی آن مربوط نمی‌شود و وجود چشمه‌ها، آبشارها، درختان، گیاهان، پرندگان و گونه‌های جانوری در کنار هم، باعث جذابیت بیش از پیش این منطقه شده است. عاشقان طبیعت‌گردی و جنگل‌نوردی قطعا از ماجراجویی در این جنگل دست نخورده نهایت لذت را خواهند برد.

 

جنگل لفور در دهستان لفور در شهرستان سوادکوه استان مازندران قرار دارد که از جنوب به ارتفاعات البرز، از شمال به جنگل‌های شیرگاه، از غرب به منطقه بابل‌کنار و همین طور از شرق به جنگل‌های بخش زیر آب و جوارم منتهی می‌شود. دهستان لفور از جاهای دیدنی سوادکوه به حساب می‌آید که جاذبه‌های طبیعی بکر و تاریخی زیادی دارد و از همین رو، این منطقه به یکی از مقاصد گردشگری مازندران تبدیل شده است.

آدرس جنگل لفور: استان مازندران، سوادکوه شمالی، شیرگاه، روستای لفور

 

محبوب‌ترین جنگل‌های مازندران کجاست؟

سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان، از جمله مشهورترین پارک‌های جنگلی مازندران و ایران به شمار می‌رود. پوشش گیاهی فوق‌العاده پارک جنگلی سیسنگان در کنار امکانات رفاهی و تفریحی درجه یک، آن را به جاذبه‌ای محبوب در بین گردشگران تبدیل کرده است. گستردگی و قرارگیری در کنار دریا، دو ویژگی اصلی پارک جنگلی سی‌ سنگان به شمار می‌رود. پارک جنگلی سیسنگان در ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور قرار دارد؛ سیسنگان از شمال به دریای خزر، از غرب به روستای توسکاتک، از جنوب به سلسله کوه‌های البرز و از شرق به روستای صلاح‌الدین کلا محدود شده است.

آدرس: مازندران، ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور

محبوب‌ترین جنگل‌های مازندران کجاست؟

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی