کد خبر: ۷۴۲
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۱۸:۰۵:۰۳

ایده‌هایی جالب برای سورپرایز تولد کودکان

در حقیقت روز تولد بچه ها برای خانواده ها، یکی از مهم ترین اتفاق های زندگی هر پدر و مادری است. بنابراین خوب است که همیشه جشن تولد بچه ها را به بهترین و به یاد ماندنی صورت ممکن برگزار کنید.

برای جشن تولد از تم استفاده کنید

بدون تردید نخستین کار برای برگزاری جشن تولد بچه ها، انتخاب تمی مناسب می باشد. تمی که با روحیات کودک شما و علاقه مندی های او، باعث راحتی و حس اطمینان و آرامش خاطر بیش از پیش و در نتیجه لذت بردن بیشتر آن ها در روز تولدشان می شود.

طراحی صورت انجام دهید

برای جشن تولد کودکان توصیه می‌کنیم که حتما از طراحی صورت استفاده کنید و این کار را با لوازم کاملا بهداشتی و درجه یک انجام شود تا به پوست فرزندان عزیزتان صدمه ای نرسد.

از گیفت استفاده کنید

استفاده از گیفت های یادگاری می تواند ایده ای نوین و ابتکاری خلاقانه باشد. چون بچه ها همیشه دوست دارند در مرکز توجه باشند، حال آنکه روز تولد باعث می شود تا توجه همه افراد به طرف کودک شما جلب شود. به همین جهت داشتن گیفت های تولد نه تنها احساس شادی و هیجان انگیز را به دیگر کودکان می بخشد، بلکه می تواند یادگاری زیبا و به یاد ماندنی برای آن ها باشد.

تهیه غذای عصرانه برای کودکان

تهیه فینگر فود هایی گوناگون، با دیزاین هایی جذاب برای عصرانه نه فقط میل به غذا در کودکان را زیاد می کند، بلکه می تواند شکل زیبایی به میز تولد شما بدهد.

d8b3d8a7d8aed8aa-daa9d8a7d8b1d8afd8b3d8aadb8c-d8a8d8b1d8a7db8c-d8aad988d984d8af-d8a8d8a7-d8aed984d8a7d982db8cd8aa-d987d8a7db8c-d8b2db8c_5f972c16e538d-780x470

کیک تولد خاص

کیک تولد کودک را ویژه انتخاب کنید. یعنی به شکل کارتون ، یا شخصیت کارتونی یا هر چیزی که دوست دارد سفارش بدهید. بچه ها کیک های شکل دار خیلی دوست دارند.

دعوت مهمان ویژه

برای سورپرایز کردن فرزندتان می‌توانید یک مهمان ویژه هم دعوت کنید و این بستگی به علاقه کودکتان دارد. به طور مثال بیشتر بچه‌ها معلم اول دبستان خود را خیلی دوست دارند و با دعوت آن شخص می‌توانید فرزند عزیزتان را سوپرایز کنید.

 

از بازی های مهیج و کودکانه استفاده کنید

شاید برایتان جالب باشد بدانید که تنها ساعات اولین تولد می تواند برای کودکان جالب و تا حدودی قابل تحمل باشد. اما بعد از گذشت چند ساعت، کودکان از بودن با افراد بزرگ تر از خودشان خسته می شوند و می خواهند که به دنیای راحت و کودکانه خود بر گردند. از این رو در نظر داشتن و انتخاب بازی های جذاب و کودکانه را فراموش نکنید! این ایده خلاقانه می تواند لذت و شیرینی جشن تولد بچه ها را افزایش دهد.

 

کلیپ های غیر منتظره برای کودکتان بسازید

عکس هایی از نوزادی تا به حال فرزندتان را گردآوری کنید و با یک آهنگ شاد یک کلیپ زیبا تهیه کنید.

کودکتان را در مدرسه یا مهد کودک سوپرایز کنید 

هنگامی که کودکتان در مدرسه یا مهدکودک است میتوانید یک کیک بخرید و به آنجا بروید و کودک خود را غافلگیر کنید. مطمئن باشید یک خاطره همیشگی برای او خواهد بود.

Decoration-of-the-birthplace-19

کودک خود را به شهربازی ببرید

در صورتیکه نمیخواهید برای فرزند خود تولد آنچنانی بگیرید میتوانید فرزند خود را به یک شهربازی ببرید قبل از آن می توانید به فرزندتان بگویید جایی میروید که او دوست ندارد و سپس او را به شهربازی ببرید و تولدش را تبریک بگویید او را در بازی هایی که میکند حتما کنارش باشید. در شهربازی بعضی از بازی های شانسی را هم انجام دهید.

خوراکی های مناسب 

برای پیشگیری از آسیب دیدن بچه ها، حتما میوه ها را پوست بکنید و تکه تکه شده داخل پیش دستی ها بگذارید. مثلا می توانید در هر پیش دستی، یک تکه موز، یک تکه سیب، یک تکه پرتقال و یک تکه خیار با یک عدد چنگال یک بار مصرف قرار دهید و آن را با یک دستمال کاغذی جلوی مهمان ها بگذارید. ظروف یکبار مصرف برای تولد بچه ها ایمنی بیشتری دارد زیرا هم سبک هستند و هم نمی شکنند، حتما از ظروف یکبار مصرف بهداشتی استفاده کنید، بعضی از ظروف یکبار مصرف از مواد بازیافتی تهیه می شوند که برای سلامتی  کودکان مضر است. (وسایل پذیرایی بهداشتی تم های تولد کودک را در صورت تمایل می توانید از فروشگاه اینترنتی فرفرک تهیه کنید)

  • به جای چیپس، به بچه ها سیب زمینی سرخ کرده یا تنوری بدهید. به جای پفک هم از ذرت بوداده استفاده کنید. دلیلش را هم میدانید چرا!
  • چای یا نسکافه داغ، نوشیدنی های مناسبی برای بچه ها نیستند. به جای آنها می توانید از شیرکاکائو یا انواع آبمیوه های طبیعی که طرفداران زیادی هم در بین بچه ها دارند، کمک بگیرید.
  • هرچه خامه کیکی که برای تولد تهیه می کنید، کمتر باشد، برای سلامت مهمان ها مفیدتر است. بهتر است کیک های شکلاتی یا میوه ای و ژله ای را به جای کیک های پر از خامه سفارش بدهید.
  • خوردن انواع شکلات ها، پاستیل ها و دراژه ها هم می تواند برای بچه ها لذت بخش باشد.
  • اگر قرار است به مهمان ها عصرانه بدهید، بهتر است یک غذای ساندویچی مانند سالاد الویه برایشان تهیه کنید و خودتان از قبل، ساندویچ ها را با افزودن کاهو و گوجه فرنگی آماده کنید و دست بچه ها بدهید. در تهیه ساندویچ ها به رعات نکات بهداشتی بیش از پیش توجه کنید. کودکان در مقابل غذای آلوده حساس ترند
  • ماکارونی و سالاد ماکارونی از محبوب ترین غذاهای بچه ها هستند که می توانید در جشن تولد آنها را هم سرو کنید و مطمئن باشید که از آن استقبال می شود.
  • بهتر است که دوغ، آب یا آبمیوه را جایگزین نوشابه های گازدار به عنوان نوشیدنی شام بکنید.
  • حتما پیش از خوردن عصرانه، سفره مناسبی روی زمین پهن کنید. با این کار، بچه ها راحت تر می توانند غذایشان ر ا بخورند چون آنها مانند بزرگترها نمی توانند ایستاده یا روی مبل و کاناپه به آسانی غذا بخورند.
  • از تمام بچه ها بخواهید که پیش از صرف عصرانه یا کیک و شیرکاکائو، دست های خود را بشویند. این کار را می توانید به یک بازی تبدیل کنید.
  • انواع سالادهای میوه ای که با ژله، عسل یا شیر ترکیب شده باشد، می تواند بهترین انتخاب برای دسر بچه ها باشد.
  • استفاده از بشقاب ها و لیوان های کاغذی رنگی با طرح های کارتونی می تواند برای بچه ها بسیار هیجان انگیز باشد. به این بهانه غذا را هم با لذت بیشتری می خورند.
    badkonakaraei-tavalod-bacheha-15

باز کردن کادو: بایدها و نبایدها

1 – برای بالارفتن اعتماد به نفس فرزندتان، از او بخواهید خودش کادوها را باز کند. او از این کار لذت می برد.

2 – به فرزندتان بیاموزید پس از بازکردن هر کادو، از دوستی که آن هدیه را آورده است، تشکر کند و او را ببوسد.

3 – از او بخواهید که پیش از بازکردن کادوها، حتما از تمام کسانی که در جشن او شرکت کرده اند، تشکر کند. یادآور شوید که این کار نوعی احترام گذاشتن است.

4 – بعد از اتمام جشن تولد در خانه ، بهتر است به تعداد تمام بچه ها، یک هدیه کوچک بدهید مثلا عروسک های کوچک پولیشی، گیره سر، مداد و پاک کن، تراش یا یک بسته مدادرنگی بخرید و در پایان جشن آنها را بین بچه ها پخش کنید.

نکته:

حساسیت بزرگ ترها درباره جشن کوچک ترها

تجربه نشان داده کودکانی که در خانواده های سختگیر بزرگ می شوند، معمولا اعتماد به نفس کمتری دارند. درست است که خانواده باید روی رفت و آمد فرزندانشان کنترل داشته باشند، اما این کار باید آگاهانه و صحیح باشد. نباید به راحتی «نه» بگویید و باعث ناراحتی کودک خود شوید. اگر از خانواده ای که فرزندتان را دعوت کرده است، شناخت کافی ندارید، می توانید چند دقیقه ای در میهمانی حاضر شوید تا مطمئن شوید. نقش حمایتی والدین در این میان بسیار مهم است؛ نباید یک فرمول کلی «نه» درمورد حضور بچه ها در خانه دوستانشان داشت.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی