کد خبر: ۲۵۱۲
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۲۰:۳۰:۰۰

قدرت مخفی کودکان برای فرار از تله‌ای که بزرگسالان گرفتارش می‌شوند!

کودکان یک قدرت مخفی دارند که به آنها امکان می‌دهد از یک «تله یادگیری» که اغلب بزرگسالان در آن گرفتار می‌شوند، فرار کنند. آنها قادر به متمرکز کردن حواس خود نیستند و این ویژگی به آنها کمک می‌کند تا حین کاوش در جهان چیزهای بیشتری یاد بگیرند

کودکان برای تمرکز کردن دچار مشکل هستند که این مساله برخی اوقات می‌تواند مفید باشد. تحقیقات اخیر با استفاده از فناوری دنبال کردن چشم نشان داده است که توجه کودکان زمان تلاش برای انجام یک کار، بر کل صفحه نمایش رایانه پرسه می‌زند در حالی که بزرگسالان می‌دانند که با تمرکز روی چیزهای خاصی می‌توانند کار را زودتر به پایان برسانند.

درس-نخواندن-600x337

ولادیمیر اسلوتسکی از دست اندرکاران این کار تحقیقی و استاد روانشناسی دانشگاه ایالتی اوهایو می‌گوید: توانایی بزرگسالان برای متمرکز کردن توجه خود در زندگی روزمره معمولا خیلی کمک کننده است. اما برخی اوقات لازم است که مانند یک کودک به دنیا نگاه کنیم و چیزهایی را ببینیم که شاید در نگاه اول خیلی مهم به نظر نرسند.

original

این تحقیق مشتمل بر ۳۰ کودک ۴ و ۵ ساله و همچنین ۳۸ فرد بزرگسال بود و از دستگاه‌هایی برای دنبال کردن مسیر چشم استفاده شد تا مشخص شود آنها کجای صفحه نمایش رایانه را نگاه می‌کنند. مشارکت کنندگان مورد آموزش قرار گرفتند و سپس یک سری تصاویر به آنها روی صفحه نشان داده شد و از آنها خواسته شد که مطابق موارد آموزش داده شده مشخص کنند هر کدام چه موجود بوده است.

156405906

کودکان در حین این آزمایش به همه چیز با همه جزئیات توجه کردند و از این رو سریعتر متوجه تغییرات شدند. به گفته اسلوتسکی، مغز کودکان ۴ و ۵ ساله به اندازه کافی بالغ نشده که همانند بزرگسالان روی یک موضوع خاص تمرکز کنند و این حقیقت به آنها کمک می‌کند تا حین کاوش در جهان چیزهای بیشتری یاد بگیرند.

آموزش-خواندن-به-کودکان-پیش-دبستانی-3

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی