کد خبر: ۶۹۱
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۰:۱۱:۰۲

۱۹ ستاره‌ای که افسردگی را شکست دادند؛ از لیدی گاگا تا جیم کری/ تصاویر

اختلال افسردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های قرن ۲۱ است. مشکلات زندگی، استرس شغلی، مسائل عاطفی یا معضلات خانوادگی، برخی از دلایلی است که باعث می‌شود افراد دچار افسردگی شوند.

متأسفانه، صحبت در مورد سلامت روان هنوز به عنوان یک ضعف تلقی می‌شود. با این وجود، سلبریتی‌هایی هستند که این شهامت را داشتند که آشکارا در مورد افسردگی خود و مسیری که برای غلبه بر آن طی کردند، صحبت کنند.

۱)ادل

این خواننده مشهور انگلیسی پس از تولد پسرش، آنجلو، در سال ۲۰۱۲ از افسردگی پس از زایمان رنج می‌بُرد. اما حالا با گذشت زمان و برطرف شدن افسردگی‌اش، آشکارا و بدون خجالت در مورد حملات پانیک و اضطراب خود صحبت می‌کند.

5737367

۲)کریسی تیگن

کریسی تیگن، مجری، مدل و نویسنده معروف، درباره افسردگی پس از زایمان خود در مقاله‌ای در سال ۲۰۱۷ برای Glamour نوشت و بابت این موضوع هیچ تردیدی نداشت. او می‌گوید: «فکر نمی‌کردم من هم درگیر چنین اختلالی شوم، اما گویا افسردگیِ پس از زایمان، بین مادران تبعیض قائل نمی‌شود!»

کریسی با حمایت پزشک و خانواده‌اش و استفاده از داروهای ضد افسردگی، توانست سلامت روان خود را بهبود ببخشد و اکنون در مرحله‌ی کنترل و مدیریت اضطراب خود است.

5737369

۳)مایلی سایرس

مایلی سایرس، خواننده‌ای که از سال‌های پیش از نوجوانی مشهور شد نیز در زندگی افسردگی را تجربه کرده است. او طی مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۴، با صراحت در مورد افسردگی شدید خود صحبت کرد. مایلی از همان زمان درمان را آغاز کرد.

5737370

۴)دواین جانسون

دواین اظهار داشت که از آسیب‌پذیر بودن و صحبت کردن درباره احساسات خود هراسی ندارد. با این حال چندین سال طول کشید تا او به این نقطه برسد. دواین در سن ۱۸ سالگی از یک دوره افسردگی رنج می‌برد.

او اکنون سعی دارد این پیام را با مخاطبانش، به خصوص با مردان، به اشتراک بگذارد که «کمک خواستن ضعف نیست». او در مصاحبه‌ای با مجله People گفت: در حقیقت کمک خواستن یک ابرقدرت برای افراد است.

5737371

۵)جیم کری

جیم کری، بازیگر و کمدین مشهور، به عنوان یکی از بامزه‌ترین بازیگران نسل خود شناخته می‌شود، اما زمانی که اعتراف کرد سال‌ها از افسردگی رنج می‌برد، شگفتی بسیاری از طرفدارانش را برانگیخت. گفته‌ها حاکی از آن است که او این آسیب‌پذیری را با بازی در سریال Kidding به کارگردانی میشل گوندری (Michel Gondry) کشف کرد.

5737373

۶)مایکل فلپس

مایکل فلپس، مدال‌آور المپیک، می‌گوید که در پایان چند بازی المپیک، دوره‌های افسردگی را تجربه کرده است. او همچنین اعتراف کرد که از افسردگی فصلی رنج می‌برد، افکار خودکشی در سر داشت و با مصرف الکل، سعی در خوددرمانی داشت. خوشبختانه او نیز خیلی زود درمان را شروع کرد.

5737374

۷)دمی لواتو

دمی لواتو، خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر امریکایی، قبل از تشخیص اختلال دوقطبی، آسیب‌های زیادی را متحمل شد، از جمله گذراندن دوره‌های افسردگی، اعتیاد به مواد مخدر، پرخوری عصبی، افکار خودکشی و خودآزاری. اما او اکنون مرتباً در مورد سلامت روان صحبت می‌کند و حتی طی یک همکاری با یکی از تهیه‌کنندگان موسیقی، به نام کریستوفر کامستاک (با نام هنری مارشملو /Marshmello)، آهنگی با موضوع اهمیت افسردگی با نام "OK Not To Be OK" ساخته است.

5737375

۸)سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز، قهرمان تنیس، در صفحه اینستاگرامش به «شکست در زمینۀ مادری» اعتراف کرد. او گفت که افسردگی پس از زایمان می‌تواند والدین را تا سه سال پس از تولد تحت تأثیر قرار دهد. سرنا همچنین در مورد اهمیت وجود یک شبکه یا سازمان پشتیبانی صحبت کرد که بتوان این احساسات را با افراد دیگر در میان گذاشت.

5737535

۹)بروس اسپرینگستین

پدر بروس یک بیمار روانی بود و او در چنین شرایطی بزرگ شد، اما به واسطه موسیقی، راهی برای رهایی از افسردگی پیدا کرد. او در مصاحبه با مجله Esquire، فاش کرد که چندین سال برای تثبیت خلق‌وخوی خود دارو مصرف می‌کرد. او اکنون در راستای آگاهی‌بخشی بیشتر از مشکلات سلامت روان با اطرافیانش صحبت می‌کند. بروس، خواننده، نوازندهٔ گیتار و آهنگساز موسیقی راک و فولک امریکایی است.

5737536

۱۰)سیمون بایلز

سیمون بایلز، مشهورترین ژیمناست دنیا، به طور ناگهانی از المپیک ۲۰۲۱ توکیو، برای حفظ سلامت روان خود، کناره‌گیری کرد! سیمون که عمیقاً از رسوایی و آزاری که توسط مربی سابقش بر او تحمیل شد، تحت فشار بود، تصمیم شجاعانه‌ای گرفت؛ او از المپیک کناره‌گیری کرد تا با افسردگی و اضطراب خود کنار بیاید.

5737538

۱۱)جان هم

برای جان هم، ستاره فیلم Mad Men، درمان افسردگی به سادگیِ مراجعه به دندانپزشک است. او سعی می‌کند افسردگی و درمان را موضوعی ساده جلوه دهد، بنابراین آشکارا در مورد مشکلاتی که بر آن غلبه کرده است، از جمله اعتیاد، صحبت می کند.

5737540

۱۲)تراجی پی. هنسون

این ستاره در مورد سلامت روان خود و غلبه بر افسردگی و اضطراب صرفاً صحبت نمی‌کند؛ او همچنین در این زمینه بسیار فعال است. تراجی حتی مؤسسه «بوریس لارنس هنسون» را تأسیس کرد که یک مؤسسه خیریه است و در زمینه‌ی رسیدگی به مسائل سلامت روان در جامعه آفریقایی-آمریکایی فعالیت می‌کند.

5737541

۱۳)کارا دلوین

کارا دلوین، مدل، خواننده و هنرپیشۀ انگلیسی در پادکست Goop توضیح داد که در نوجوانی از هوموفوبیا (همجنس‌گرا هراسی) رنج می‌برد که این حس گاهی منجر به افسردگی و افکار خودکشی می‌شد. او از آن زمان این واقعیت را پذیرفته است که پن‌سکسوال (Pansexuality : همه‌جنسگرایی) است و اکنون احساس بسیار بهتری دارد.

5737366

۱۴)کیتی پری

کیتی پری، خواننده مشهوری است که پس از ناامیدی در حرفه‌ی خود و تجربه‌ی یک رابطه‌ی ناموفق، با افسردگی دست و پنجه نرم کرد. در طی یک مصاحبه، او در مورد تجربه مراقبت روانشناختی و دوره‌های شکرگزاری در زندگی خود صحبت کرد. کیتی اکنون تشکیل خانواده داده است. او آلبوم خود با نام «لبخند» را منتشر کرد که در مورد حس مادری و پیشرفت شخصی است.

5737365

۱۵)پرنس هری

شاهزاده هری در مجموعه مستند The Me You Can't See، آشکارا مسائل مربوط به سلامت روان خود را با دیگر افراد مشهور مطرح می‌کند. هری که به‌خاطر مرگ خشونت‌آمیز مادرش، در ۱۲ سالگی دچار آسیب روانی شده بود، قبل از اینکه به یک درمانگر مراجعه کند، سال‌ها آسیب ناشی از اضطراب و مصرف الکل را تحمل کرد.

او همچنین از خانواده سلطنتی برای حفظ سلامت روان خود و همسرش، مگان مارکل، جدا شد.

5737364

۱۶)کریستن بل

کریستن بل، ستاره فیلم The Good Place، سابقه طولانی افسردگی و اضطراب داشته است. او طی این سال‌ها از طریق دارو و مراجعه به روان‌درمانگر سعی در درمان خود داشت. بل حالا آشکارا در مورد این مسائل حرف می‌زند و دیگران را نیز تشویق می‌کند تا در مورد سلامت روان خود صحبت کنند و به دنبال کمک باشند.

5737363

۱۷)لیدی گاگا

افسردگی لیدی گاگا ناشی از ناتوانی در فرار از شهرت بود. این خواننده و بازیگر امریکایی احساس می‌کرد در زندگی هنری خود گرفتار شده است، اما با شروع درمان و پناه بردن به موسیقی توانست از این دوره گذر کند. او در آلبوم موسیقی خود (Chromatica ۲۰۲۰) به خصوص در آهنگ "۹۱۱" به این موضوع پرداخته است.

5737362

۱۸)سلنا گومز

سلنا گومز، خواننده مشهور نسل جوان، چند سال اخیر را به استراحت گذراند تا روی سلامت روان خود کار کند. در واقع، او به زمان نیاز داشت تا بر یک دوره افسردگی غلبه کند و یاد بگیرد که اضطراب و حملات پانیک خود را [همراه با بروز لوپوس، بیماری که از آن رنج می‌برد] مدیریت کند.

5737361

۱۹)وینونا رایدر

این هنرپیشه در دهه ۱۹۹۰ با صحبت‌های آشکار خود در رابطه با افسردگی، هالیوود را غافلگیر کرد. در اوایل دهه ۲۰۰۰، او حتی هفت سال را دور از صنعت سینما گذراند. اما اکنون وینونا از صحبت در مورد سلامت روان خجالت نمی‌کشد و وقتی می‌بیند زنان دیگر نیز جسارت و شجاعت صحبت کردن در مورد چنین مسائلی را پیدا کرده‌اند، خوشحال می‌شود.

5737360

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی