کد خبر: ۶۰۵۶
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ۱۰:۰۰:۰۰

کراواتی متفاوت برای تمام فصول / برای هر فصل کدام جنس کراوات مناسب است؟

فقط داشتن سلیقه خوب برای انتخاب کراوات کافی نیست و باید جنس و نوع پارچه‌های مختلف را برای داشتن یک کروات مخصوص برای هر فصل را بدانیم.

ستی مولایی؛ ما اغلب در مورد مزایای پارچه‌های فصلی صحبت می‌کنیم. پارچه‌های مانند فلانل و توئید برای زمستان، کتان و پنبه برای تابستان، و ... انتخاب پارچه مناسب برای کراوات، در عین کاربردی بودن، می‌تواند هوشمندی شما را در انتخاب لباس نشان دهد. این انتخاب هوشمندانه نه تنها به انتخاب کراوات بلکه انتخاب کلاه، شال گردن، کت و شلوار هم صدق می‌کند. در این مطلب یک راهنمای ساده برای انتخاب پارچه کراوات مناسب برای هر فصل آورده شده است.

کراوات ابریشمی (سیلک)؛ برای همه فصل‌ها

کراوات 100% ابریشمی سنتی‌ترین و همه‌کاره‌ترین کراوات برای آقایان است. این یکی از معدود پارچه‌هایی است که می‌توان آن را در تمام طول سال، بسته به رنگ و طرح آن پوشید. همواره انواع ابریشم به عنوان گران‌ترین و لوکس‌ترین پارچه در جهان شناخته می‌شود. کراوات ابریشمی، در هر فصلی از سال با طرح و رنگ مناسب فصل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به عنوان مثال: رنگ‌های شاد مناسب فصل تابستان و رنگ های گرم تر مناسب فصل زمستان هستند. این نوع از کراوات هیچ وقت قدیمی نمی شود و می توان از رنگ های خنثی در هر 4 فصل استف

و هیچ وقت قدیمی نمی‌شود و می‌تواند با هر لباسی هماهنگ شود. به طور مثال در فصل‌های گرم بهتر است از رنگ های سردی مثل بنفش، آبی و در فصل‌های سرد از رنگ‌های گرم مثل قرمز و زرد استفاده کنید. همچنین از رنگ‌های خنثی برای هر چهار فصل می‌توان استفاده کرد.

کراوات پشمی؛ مخصوص روزهای سرد پاییز و زمستان

کراوات‌های پشمی که اغلب از پارچه‌های کت و شلوار بریده می‌شوند، برای روزهای سرد پاییز و زمستان پر کاربرد هستند. اگر از پارچه کت یا شلوار خود کراوات می‌دوزید سعی کنید پشت آن را حتما آستر (آستری نازک و انعطاف پذیر) بزنید تا  به راحتی بتوان آن را گره زد. این نوع کروات معمولا با کت‌های پشمی نیمه رسمی بسیار زیبا می‌شوند.

کراوات کشمیر؛ برای داشتن یک ظاهر لوکس

پارچه‌های کشمیر یکی از گران‌ترین نوع پارچه برای کراوات محسوب می‌شود و گره کراواتی فوق‌العاده‌ای دارد و همیشه ظاهری لوکس و زیبا برای لباس پاییز و زمستان ارائه می‌دهد.

کراوات کتان (نخ پنبه)؛ برای بهار و تابستان

کراوات‌های نخ پنبه را باید برای بهار و تابستان استفاده کرد. کراوات‌های پنبه‌ای به دلیل وزن سبک و بافت کمی چروکیده، معمولی‌تر و آرام تر است. نباید این نوع از کراوات‎‌ها را با کت و شلوارهای بیزینسی قدرتمند پوشید.

کراوات لینن؛ مخصوص تابستان

لینن به پارچه‌ کنفی هم معروف است و فقط برای فصل تابستان و روزهای گرمش مناسب است.  این کراوات‌ها با استایل‌های پیراهن‌های نخی یا کت‌های راحت بیشتر هم خوانی دارند. این جنس کراوات فوق‌العاده سبک است و به همین خاطر طرفداران زیادی دارد.

منبع:

https://www.businessinsider.com/how-to-choose-the-right-tie-for-every-season-2015-3

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی