کد خبر: ۳۶۶۰
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۱۰:۰۰:۰۰

تازه واردهای قدیمی اما شیک / استایل‌های از جنگ جهانی اول تا استایل های دهه نودی

واقعیت این است که طراحان بزرگ مد دوست دارند گهگاهی به آرشیوهای خود نگاهی بیندازند. به همین منظور است که مد هر سال یا یک سال در میان مرتب تکرار می‌شود.

ستی مولایی؛ پس این روند مرتب در حال تکرار است بدون اینکه متوجه آن بشویم یا به این موضوع دقت کرده باشیم. پاییز 2022 نیز از این قاعده مستثنی نیست و الهامات زیادی از دفتر پر برگ مد در سالهای گذشته گرفته است که در مطلب پیش رو به آن می‌پردازیم. بسیاری از گرایش‌های استایل که در سال‌ها پیش مد بودند، برای پاییز 2022 به این روند باز گشته‌اند. محققین مد بر این اعتقاد هستند که مشکلات اقتصادی در جهان می‌تواند یکی از دلایل این بازگشت باشند.

استایل گرانج  Grunge

به نظر شما ایده شلوار جین‌های پاره شده که امروزه متداول است، از کجا آمده است؟ چنانچه به دنیای مد و استایل‌های مختلف علاقه‌مند باشید، احتمالاً حداقل یک بار به عبارت استایل گرانج برخورده‌اید. در دنیای مد استایل‌های متنوعی وجود دارند که هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود و هریک طرفداران خاص خود را دارند. استایل‌ها بخش اعظمی از سبک زندگی و شخصی افراد هستند که علایق و روحیات فرد را منعکس می‌کنند. در پاییز امسال ژاکت‌های پشمی بلند، ژاکت‌های سایز بزرگ و کمر کوتاه، چکمه‌های بلند، دامن‌های چین‌دار مینی، لباس‌های اسلیپ، چهارخانه، شلوار جین گشاد قطعا در لیست خوش پوش‌ها قرار دارد که همگی از سبک قدیمی گرانج نشات می‌گیرند.

استایل اواخر دهه 2000

هر دهه‌ مد و فشن مخصوص به خود را دارد، با این حال هر سال استایل هر گروه سنی و جنسیتی تغییر می‌کند. در واقع فشن نماینده‌ای از تاریخ، سیاست، فرهنگ، هنر و تکنولوژی است که در شکل پوشش، ظاهر می‌شود. سال ۲۰۰۰ ورود به یک عصر تازه‌ بود که گسترش و پیشرفت تکنولوژی را به همراه داشت. با توجه به عکس، فیلم‌ها موجود، بسیاری از لباس‌ها در آغاز سال ۲۰۰۰ میلادی از تکنولوژی الهام گرفته شده بود که می‌توان به چکمه بلند چرم سفید زنانه، سایه چشم نقره‌ای و موهای ژل زده‌ی آقایان اشاره کرد. در آغاز این سال، اکسسورهای نقره‌ای همچون النگو و گوشواره‌های گرد بزرگ از نمونه‌های دیگر تاثیرات تکنولوژی در مد و فشن است. حال این استایل به پاییز 2022 برگشته و همه چیز از آن سال الهام گرفته شده است. ژاکت کش باف پشمی باریک، چکمه‌های نوک تیز، و رنگ‌های نئونی هم در این لیست قرار دارند.

استایل ایرلندی

به خودتان اجازه دهید تا جذاب، نامرتب و با حال به نظر برسید. چکمه های ریش ریش با پلیورهای کلاه دار و تاپ‌های بندی می‌تواند بهترین پیشنهاد از این لیست قدیمی باشد. شلوار جین‌های تنگ قبل از پایان سال در زمستان دوباره مد خواهند شد پس شلوارهای خود را دم دست نگاه دارید.  

شلوار جین گشاد

 تا چند سال پیش تنوع شلوارها چندان زیاد نبود و معمولا همه‌ی ما فقط دو یا سه شلوار مختلف مثل یک شلوار جین، یک شلوار پارچه‌ای و یک شلوار کشی و راحت در کمد لباس خود داشتیم؛ اما امروزه انواع مختلفی از شلوارها در فروشگاه‌ها موجود است. یکی از انواع ترندی این شلوارها، شلوارهای راسته و گشاد هستند، که امروزه مهمان تمام فصل‌ها بوده و همیشه در کمد لباس‌های ما جای ثابتی دارند. اگر شما هم چند مدل شلوار گشاد، راسته و ترندی داخل کمدتان دارید و نمی‌دانید چه‌طور آن‌ها را استایل کنید، الان وقتش رسیده است. خبر خوب این است که؛ شلوار جین گشاد به دنیای پر طرف دار مد بازگشته است. البته همان طور که گفتیم شلوارهای راسته در نوبت زمستان در صف ایستاده‌اند.

کت‌های چرمی از جنگ جهانی اول

اولین باری که استفاده از کت‌های چرمی به عنوان یک لباس ترویج پیدا کرد، دوران جنگ جهانی اول بود؛ یعنی زمانی که خلبان‌های هواپیماهای جنگی کشور آلمان، برای اینکه در ارتفاع بدن خود را گرم نگه دارند، کت چرمی می‌پوشیدند. چرم برای این کار بهترین گزینه بود؛ چون هم دوام بسیار بالایی داشت و هم به خوبی دمای بدن را حفظ می‌کرد. این مدل کت‌های چرمی حتی پس از جنگ هم به عنوان یک لباس محبوب در میان خلبان‌ها شناخته می‌شدند. مطمئن باشید که کت‌های چرم همیشه شیک به نظر می‌رسند.

استایل دهه ۹۰ میلادی

دهه نود تعریف ویژه خود را از مد دارد، این دهه پر است از ترندها و استایل‌هایی که می‌توان گفت تقریبا هیچگاه از دنیای مد حذف نشدند، ترندهایی آیکونیک و متفاوتی که در نهایت یک سبک خاص را تعریف می‌کنند. اگرچه همیشه می‌توان بخشی از ترندهای دهه ۹۰ را در کت واک‌های سال پیدا کرد، اما استفاده از آیتم‌های این دهه می‌تواند سبک ویژه شما را تعریف کند، یک سبک که اگرچه ممکن است تماما روی مد نباشد، اما خاص و منحصربه فرد است. بله استایل 90 مجدد در حال افزایش و محبوبیت است. خیلی پیش از آنکه شلوارهای جین جذب، انتخاب اول همه برای هر استایلی باشند، شلوارهای جین دم پا با ساختار آزاد و فرمی متفاوت، تنها انتخاب جین آن روزها بوند. 

شلوارهای فاق کوتاه (کوتاه کمر)

در شلوارهای روزمره قد فاق از حدود ناف و یا کمی بالاتر از آن اندازه‌گیری می‌شود. اما در شلوار فاق کوتاه از بلندی فاق کاسته می‌شود. البته مقداری که از این بلندی کم می‌شود بیشتر بستگی به سلیقه مشتری دارد. اما در شلوارهای آماده مقدار کوتاهی فاق اغلب یکی‌ست؛ تقریباً 8 سانتی‌متر پایین‌تر از ناف؛ این شلوارها مد پاییزی امسال هستند که از دهه قبل به سوغات آمده‌اند.

منبع:

https://brunettefromwallstreet.com/back-in-style/#:~:text=Fall%202022%20is%20bringing%20back,oversized%20jackets%20and%20low%20waist.

 

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی