کد خبر: ۵۱۲
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۰۷:۳۸:۴۵

آیفونی که یک هفته دیگر وارد بازار می شود به دوربین اولترا واید جدید مجهز است

سری چهاردم آیفون طی رویداد «Far Out» اپل در روز چهارشنبه 16 شهریور معرفی خواهد شد.

اپل سرانجام حدود یک هفته دیگر نسل بعدی آیفون را معرفی خواهد کرد و انتظار می‌رود مدل‌های پرو علاوه بر طراحی نمایشگر جدید، دارای دوربین‌های بهبود یافته هم باشند. در همین راستا «مینگ- چی کو»، تحلیلگر محصولات اپل عنوان کرده آیفون‌های رده بالای آتی شاهد ارتقاهای عمده‌ای در بخش دوربین خواهند بود.

طبق پیش‌بینی مطرح شده توسط کو، این آپگرید شامل یک دوربین فوق عریض ارتقا یافته است که اندازه پیکسل‌های 1.0 میکرومتری آیفون 13 پرو را در آیفون 14 پرو به ابعاد 1.4 میکرومتر می‌رساند. این آپگرید نه تنها تصاویر ثبت شده در نور کم را بهبود می‌بخشد، بلکه نور دریافتی به ازای هر پیکسل را هم دو برابر می‌کند.

کو به شکل کلی عقیده دارد اپل موارد حسگر تصویر CMOS، اجزای داخلی بلندگو و ماژول فشرده دوربین را ارتقا خواهد داد. وی در ادامه به این نکته هم اشاره می‌کند که 3 آپگرید مذکور می‌توانند به ترتیب تا 70 درصد، 45 درصد و 40 درصد گران‌تر از موارد مشابهی باشند که در آیفون‌های نسل پیش به کار رفتند.

Purple-iPhone-14-Pro-concept

اطلاعات تکمیلی از ارتقاهای احتمالی آیفون 14 پرو

گفتنی است که اظهارات کو با سایر گمانه‌زنی‌های غیر رسمی مبنی بر وجود دوربین 48 مگاپیکسلی در مدل‌های پرو مغایرت ندارند. همچنین انتظار می‌رود این دوربین جهت بهبود دقت رنگ و ارتقای عملکرد در نور کم از فناوری ترکیب پیکسل نیز بهره‌مند باشد.

کو همینطور عقیده دارد سود ارتقاهای مذکور نیز به جیب تامین‌کنندگان قطعات آنها سرازیر خواهد شد. با استناد به گفته‌های او، حسگر تصویر CMOS توسط سونی، اجزای داخلی بلندگو توسط ماین‌بی و لارگان تامین خواهند شد و ال‌جی اینوتک هم به تولید ماژول فشرده دوربین خواهد پرداخت.

در پایان با توجه به تمامی اظهارات و گمانه‌زنی‌های مطرح شده می‌توان گفت اگر تمامی این موارد به حقیقت بپیوندند، نسخه‌های رده بالای آیفون 14 به پرچمداران فوق‌العاده‌ای تبدیل خواهند شد، هرچند که همین مزیت‌ها می‌توانند تا صدها دلار به قیمت این مدل‌ها اضافه کنند. 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی