کد خبر: ۲۶۲
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۱:۵۸:۱۵

مهاجرت از اندروید به آیفون به دلیل امنیت بیشتر

تا زمانی که اندروید و iOS در بازار حضور دارند، شاهد جنگ میان این دو سیستم عامل و البته طرفداران آن‌ها خواهیم بود.

حالا طبق یک نظرسنجی در آمریکا، نیمی از کاربران اندروید بخاطر امنیت و محافظت از حریم خصوصی بهتر، به مهاجرت به آیفون فکر کرده‌اند.

امنیت و حریم خصوصی اندروید و آیفون

Beyond Identity این نظرسنجی را از 1003 کاربر آمریکایی درباره عادت‌های امنیتی موبایل آن‌ها برگزار کرده. از میان این افراد، 505 نفر کاربر اندروید بوده‌اند که 49 درصد آن‌ها گفته‌اند بخاطر امنیت و حریم خصوصی بالاتر سیستم عامل اپل، سوییچ کردن از اندروید به آیفون را مدنظر قرار داده‌اند.

طبق نظرسنجی، در حالت کلی صاحبان آیفون در مقایسه با کاربران اندرویدی بیشتر احساس امنیت می کنند.

«طبق دستگاه‌های مورد استفاده کاربران در این نظرسنجی، گوشی آیفون 13 پرو مکس بطور قابل توجهی حس امنیت بیشتری را نسبت بهگلکسی S22 اولترا به کاربران می‌دهد. در حقیقت کاربران آیفون 13 بیش از دو برابر کاربران گوشی دیگر گفته‌اند که از امن‌ترین موبایل بازار استفاده می‌کنند. »

این نظرسنجی همچنین نشان داده که کاربران اندروید بیشتر از صاحبان آیفون تحت تاثیر رخنه‌های امنیتی قرار می‌‌گیرند. 20 درصد کاربران اندرویدی گفته‌اند که هرگز با رخنه امنیتی مواجه نشده‌اند، در حالی که این آمار برای کاربران آیفون برابر 30 درصد بود.

اگرچه هکرها با اپ‌های مخرب به فروشگاه‌های اپ استور اپل و پلی استور گوگل حمله می‌کنند، اما بیشتر حملات مربوط به سیستم عامل گوگل رسانه‌ای می‌شوند و هرچند وقت یکبار شاهد انتشار اخبار درباره آلوده شدن گوشی‌های اندرویدی به اپ‌های مخرب هستیم. البته این موضوع به معنای امنیت 100 درصدی آیفون‌ها نیست، اما طبق این نظرسنجی کاربران آیفون بیشتر احساس امنیت می‌کنند./دیجیاتو

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی