کد خبر: ۱۰۳۱
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۰:۵۶:۲۶

گزارش داخلی اینستاگرام: ویدیوهای ریلز از تیک تاک شکست خورد!

​گزارش داخلی اینستاگرام در مورد عدم موفقیت ویدیوهای ریلز به رسانه‌ها درز کرده است.

اینستاگرام برای رقابت با تیک تاک تلاش زیادی کرده که تاکنون میلیون‌ها دلار هزینه، چندین آپدیت نرم‌افزاری و نارضایتی بسیاری از کاربران را در پی داشته است. به گزارش سایت ورج یک سند داخلی از شرکت متا (مالک اینستاگرام) به دست آمده که نشان می‌دهد این شرکت در رقابت با تیک تاک ناموفق بوده است.

متا در این گزارش با عنوان «Creators x Reels State of the Union 2022» می‌گوید کاربران اینستاگرام فقط روزی حدود ۱۸ میلیون ساعت زمان صرف تماشای ویدیوهای Reels می‌کنند که برای رقابت با تیک تاک به اینستاگرام اضافه شده است، در حالی که کاربران اپلیکیشن تیک تاک هرروز حدود ۱۹۸ میلیون ساعت زمان را صرف تماشای ویدیوهای این اپلیکیشن می‌کنند، یعنی تقریبا ۱۰ برابر بیشتر از اینستاگرام.

در این گزارش همچنین اشاره شده که میزان تعامل کاربران با ویدیوهای Reels نسبت به ماه گذشته ۱۳/۶ درصد کاهش داشته است و بخش عمده‌ی کاربران Reels هیچ تعاملی با این ویدیوها برقرار نمی‌کنند.

اینستاگرام با قابلیت Gifts کسب درآمد را برای تولید کنندگان محتوا ممکن می‌کند

به گفته‌ی متا یکی از مشکلات اصلی این است که بیشتر ویدیوهای Reels از جای دیگری داخل اینستاگرام آپلود می‌شوند. حدود دو سوم از این ویدیوها واترمارک دارند یا به شکلی هستند که مشخص می‌شود برای پلتفرم دیگری از جمله تیک تاک ساخته شده بودند و حالا سر از اینستاگرام در آورده‌اند.

الگوریتم‌های اینستاگرام برای حل این مشکل سعی می‌کنند تا ویدیوهایی که واترمارک جای دیگری دارند را برای تماشا به کاربران اینستاگرام پیشنهاد ندهند، تا تولید کنندگان محتوا تشویق شوند برای این پلتفرم محتوای اختصاصی بسازند.

اینستاگرام همچنین ۱ میلیون دلار برای پرداخت به تولید کنندگان ویدیو تا پایان امسال در نظر گرفته که از این میزان تاکنون ۱۲۰ میلیون دلار به سازندگان ویدیوهای Reels پرداخت شده است.

یکی از سخنگویان اینستاگرام به نام Devi Narasimhan در پاسخ به سایت ورج در این مورد گفته است که گزارش مذکور قدیمی است و اطلاعات موجود در آن امروز دیگر صدق نمی‌کنند.

این مسئول اینستاگرام می‌گوید:

«ما هنوز راه زیادی در پیش داریم اما تولید کنندگان ویدیو در اینستاگرام شاهد نتایج امیدوار کننده‌ای هستند و تماشای ویدیوها روز به روز بیشتر می‌شود، در نتیجه میزان درآمد سازندگان نیز در حال افزایش است.»

مسئول اینستاگرام همچنین به سایت ورج اعلام کرده که امروز رقم پرداختی اینستاگرام به سازندگان ویدیوهای ریلز بیشتر از ۱۲۰ میلیون دلار شده است، اما اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه نکرد.

منبع: قرن نو

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی