کد خبر: ۷۰۷۲
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۲۲:۰۰:۰۰

این مغزها باعث تعادل هورمونی می‌شوند

آیا می‌دانید که مصرف منظم بادام خام می‌تواند جلوی پیری و آسیب‌های پوستی را بگیرد. بادام خام، علاوه بر داشتن پروتئین و فیبر غذایی، منبع مناسبی برای دریافت منیزیم و کلسیم است. هر 28 گرم از بادام خام می‌تواند 19 درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم و 7 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین کند و باعث بهبود عملکرد غدد ترشح‌کننده هورمون‌ها در بدن شود

بادام حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین E به‌عنوان یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای محافظت از سلول‌های پوستی در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد در بدن است. رادیکال‌های آزادی که به‌دلیل آلودگی هوا، پرتوهای فرابنفش خورشیدی یا دود سیگار وارد سلول‌های پوستی می‌شوند، می‌توانند آثار پیری و چروکیدگی پوست را تشدید کنند. از این‌رو، محققان توصیه می‌کنند که تمامی افراد (مخصوصا خانم‌های یائسه) مصرف روزانه بادام خام را در رژیم غذایی شان داشته باشند تا دیرتر دچار چروکیدگی پوست و اختلالات هورمونی ناشی از افزایش سن شوند. در ادامه با مغزهای خامی آشنا می‌شویم که باعث تعادل هورمون‌ها و حفظ سلامت بدن می‌شوند. 

بادام زمینی 

بادام زمینی به‌عنوان یکی از مغزهای نسبتا ارزان‌قیمت حاوی فیبر و پروتئین زیادی است و مصرف هر 28 گرم از آن می‌تواند 12 درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم، 7 درصد به آهن و 5 درصد به ویتامین B6 را تامین کند. این مغز ارزشمند به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیراشباع تک‌زنجیره‌ای و چندزنجیره‌ای در گروه اَبَرغذاها جای می‌گیرد و می‌تواند به کاهش سطح کلسترول و استرس در بدن کمک کند و باعث بهبود حافظه و بهبود عملکرد غدد ترشح‌کننده هورمون‌ها شود. 

پسته 

پسته خام یکی دیگر از ارزشمندترین مغزها و یکی از بهترین منابع غذایی برای دریافت پروتئین گیاهی است. هر 28 گرم از پسته حدود 6 گرم پروتئین دارد و می‌تواند 6 درصد از نیاز روزانه بدن به آهن، 8 درصد به منیزیم و 25 درصد به ویتامین B6 را تامین کند. در میان مغزهای مختلف، پسته حاوی تقریبا تمامی اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است و از این‌رو در صورت ترکیب شدن با یک نوع غلات سبوس‌دار مانند نان جو می‌تواند فیبر و پروتئین کاملی به بدن برساند. علاوه بر این، فیبر بالا و کالری مناسب موجود در پسته همراه با چربی‌های سالم موجود در آن می‌تواند به بهبود عملکرد غده تیروئید در بدن کمک کند و باعث افزایش انرژی فرد در طول روز شود. از این‌رو، اگر پسته را در وعده صبحانه بگنجانید، می‌توانید انرژی مناسبی را برای ادامه روز به‌دست بیاورید. 

گردو 

گردو یکی از ارزشمندترین مغزهای موجود در طبیعت است که به دلیل داشتن حجم بالای امگا-3 می‌تواند باعث کاهش التهاب در بدن، افزایش قدرت سیستم ایمنی، بهبود قدرت حافظه و بهبود عملکرد غدد ترشح‌کننده هورمون‌ها در بدن شود. هر 28 گرم پسته حدود 4 گرم پروتئین و 2 گرم فیبر غذایی به بدن می‌رساند و می‌تواند 11 درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم و 10 درصد به ویتامین B6 را تامین کند. تحقیقات ثابت کرده‌اند که مصرف منظم گردو به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی آن می‌تواند خطر ابتلا به زوال شناختی یا آلزایمر را در دوران سالمندی کاهش دهد. 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی