کد خبر: ۵۹۸۶
۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ۱۲:۰۰:۰۰

درمان سریع سوختگی پوست در اثر روغن داغ

هنگامی که پوست شما با شی گرم یا شعله آتش دچار سوختگی می شود، اولین کاری که به ذهن شما می رسد راهکاری برای تسکین درد، سوزش وجلوگیری از آسیب پوستی است.استفاده از روش های خانگی برای سوختگی مانند استفاده از سیب زمینی ، آب سرد و خمیردنان نعنایی را اغلب افراد می دانند اما جالب است بدانید که روش های موثر خانگی و طبیعی دیگری نیز وجود دارند که در درمان سوختگی تاثیرگذار بوده و در تسکین آن معجزه می کنند.

 قرص ویتامین E را روی ناحیه سوخته ریخته و معجزه آن را ببینیدویتامین C سبب بهبودی زخم و تولید کلاژن یعنی مواد پایه برای پوست جدید می شود. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که در ترمیم و محافظت از پوست نقش موثری ایفا می کند. برای سرعت بخشیدن به بهبود زخم ها سوختگی، یک درمان خانگی و حیرت انگیز با استفاده از قرص های ویتامین C و E وجود دارد.

آیا-روغن-زیتون-برای-سوختگی-درمان-موثری-است؟

روغن حاوی ویتامین E

حتما دیده اید که کرم های ترمیمی پوست همیشه حاوی ویتامین E هستند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که در ترمیم و محافظت پوست نقش موثر ایفا می کند و از جمله ویتامین هایی است که برای درمان سوختگی به شدت مفید و کارآمد است.

برای سرعت بخشیدن به بهبود زخم ها و سوختگی های ناشی از برخورد پوست با وسایل بسیار داغ و یا آتش می توان از قرص های حاوی ویتامین E و یا روغن های خوراکی حاوی ویتامین E استفاده کرد. کافی است مرتب روغن حاوی ویتامین E را روی بخش سوخته بزنید و بعد از یک هفته نتیجه فوق العاده آن را مشاهده کنید. در کنار روغن حاوی ویتامین E می توانید از قرص ویتامین C و همچنین مواد غذایی که شامل ویتامین C هستند نیز استفاده کنید.

شیر پرچرب به همراه روغن

یکی دیگر از مواد غذایی که می تواند به ما برای درمان سوختگی کمک کند، شیر پرچرب است. چربی موجود در شیر پرچرب و همچنین پروتئین های تشکیل دهنده آن می تواند برای تسکین سوزش و درد سوختگی بسیار مفید باشد. برای تسکین و درمان سوختگی کافی است ناحیه ای که سوخته است را به مدت ۱۵ دقیقه در شیر قرار دهید. می توانید برای افزایش خاصیت درمانی شیر به آن کمی روغن خوراکی حاوی ویتامین E اضافه کنید.

Olive-Oil-and-sugar

شستشو با آب سرد و سپس اعمال یک تکه یخ با نمک

به محض اینکه دچار سوختگی شدید،منطقی ترین کار این است که ابتدا آنرا با اب سرد شستشو دهید. هر چقدر آب سردتر باشد، بهتر است. تا زمانی که سوختگی کاهش پیدا نکرده است، آب را کامل پاک نکنید. شاید ریختن نمک احمقانه به نظر برسد، اما با این کار می توانید میکروب ها و باکتری هایی که می توانند باعث بیماری شوند را از بین ببرید.

چگونگی اعمال نمک:محل سوختگی را کمی با یخ خنک کنید،سپس روی زخم نمک بپاشید و مجددا یخ را به آرامی روی سوختگی اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

آلوئه ورا برای درمان سوختگی با روغن

این گیاه کاربردهای فراوانی دارد که سوختگی را هم شامل می شود. اگر آلوئه ورا ندارید، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که این گیاه را نگهدارید و در گلدان بکارید این گونه همیشه این گیاه را دردسترس خواهید داشت. برای درمان سوختگی با آلوئه ورا،باید یک برگ آلوئه ورای تازه را ببرید و روی پوست اعمال کنید. که خواص مرطوب کنندگی دارد و بافت های آسیب دیده مشکلات پوستی را درمان می کند. کرم و ژل آلوئه ورا هم وجود دارد. اما هیچ چیز مانند گیاه طبیعی آلوئه ورا بازدهی ندارد.

خیار مناسب برای درمان سوختگی ها

خیار یک عامل خنک کننده عالی است، که برای درمان سوختگی فوق العاده عمل می کند. آب خیار هم در این مواقع عالی می باشد ( که برای آفتاب سوختگی هم توصیه می شود).برای استفاده از آن، خیار را خرد کنید و روی محل سوختگی اعمال کنید. توجه داشته باشید که باید خیار را همیشه در یخچال نگهداری کنید.

روغن زیتون برای بهبود سوختگی با روغن داغ

یک ضدعفونی کننده موثر است و همچنین بعنوان یک آرام بخش عمل می کند و به بهبود زخم کمک بسزایی می کند و همچنین،به مرور زخم ناشی از سوختگی را کاهش می دهد. شما حتما باید به مدت یک هفته، هربار به مدت یک ساعت این روغن را روی سوختگی اعمال کنید.

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی