کد خبر: ۳۱۴
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۱۹:۱۲:۴۵

درمان بیماری ها با روغن چوب سدر

روغن چوب سدر یکی از بهترین و پرخاصیت ترین روغن های گیاهی است ، روغنی که در میان 12 روغن پیشنهادی برای تقویت و حتی درمان بیماری ها در کودکان جای گرفته است

روغن چوب سدر از تراشه های چوب یا خاک اره درخت سرو با بخار تقطیر می شود. مانند اکثر روغن‌های ضروری، روغن سدر از عناصر درخت سدر به روش‌های مختلفی استخراج می‌شود که شامل تقطیر با بخار آب، پرس سرد و تقطیر دی اکسید می‌شود.

رایحه گرم و چوبی روغن سدر یا روغن سدر فواید بی شماری را برای افراد به ارمغان می آورد. روغن چوب سدر نه تنها عطری ایجاد می کند که باعث ایجاد احساس سرزندگی و تندرستی می شود، بلکه کاربردهای زیادی برای زندگی روزمره دارد.

چه از روغن سدر به صورت موضعی یا معطر برای بهبود عیوب پوست، دور نگه داشتن حشرات، یا برای تقویت شادابی در طول ورزش استفاده کنید، کاربردها و فواید این روغن تقریبا نامحدود است.

cedarwood-essential-oil

کاربردها و فواید روغن چوب سدر

ایجاد آرامش ذهن و بدن

از آنجایی که این یک روغن زمینی است که می تواند تعادل عاطفی را تقویت کند، روغن چوب سدر یک اسانس خوب برای معطر کردن پایان یک روز طولانی است که می خواهید یک محیط آرامش بخش ایجاد کنید. روغن چوب سدر دارای خواص آرامش بخش برای ذهن و بدن است و آن را به روغنی محبوب برای استفاده موضعی و همچنین معطر کردن تبدیل می کند. هنگام پخش روغن سدر، از سه تا چهار قطره در پخش کننده اسانس مورد نظر خود استفاده کنید و از اثرات آرام بخش این روغن لذت ببرید.

 

همچنین هنگامی که کودک شما پس از یک کابوس ترسیده و از خواب بیدار می شود، روغن چوب سدر را به پایین پای او بمالید تا به ایجاد احساس آرامش کمک کند. وقتی در موقعیت های ناآشنا مضطرب شدید، عطر روغن چوب سدر را استشمام کنید تا احساسات آرام بخش را تقویت کنید. هنگامی که صحبت از تقویت احساسات آرامش بخش می شود، روغن چوب سدر یک همراه مفید است.

 

بهبود تمرینات ورزشی

اگر می خواهید تمرینات ورزشی خود را بهبود ببخشید، روغن چوب سدر می تواند نشاط بیشتری را قبل از تمرین ایجاد کند. روغن چوب سدر از آنجایی که سلامتی و سرزندگی را افزایش می دهد، همراهی مناسب برای هر فعالیت بدنی است.

قبل از ورزش، یک تا دو قطره را روی سینه خود ماساژ دهید تا سرزندگی در طول تمرین حفظ شود و از مزایای افزایش نشاط روغن چوب سدر لذت ببرید.

 

پاک کنندگی پوست

آیا می دانستید که بسیاری از افراد از روغن چوب سدر به دلیل خاصیت پاک کنندگی آن برای پوست استفاده می کنند؟ شما به راحتی می توانید روغن سدر را با اضافه کردن یک تا دو قطره روغن سدر به تونر یا مرطوب کننده صورت خود برای شفاف سازی بیشتر در برنامه روزانه صورت خود بگنجانید.

خواص پاک کنندگی روغن چوب سدر همچنین می تواند به بهبود عیوب پوست کمک کند. هنگامی که متوجه یک مشکل جدید در پوست شدید، یک قطره روغن چوب سدر را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا ظاهر آن بلافاصله بهبود یابد.

 

دفع حشرات

ترکیب شیمیایی روغن چوب سدر آن را در دفع حشرات موثر می کند. هنگام کار در باغ، روغن سدر را به مالچ یا خاک سطحی خود اضافه کنید تا حشرات را دور نگه دارید. برای دور نگه داشتن حشرات در فصل هایی که حشرات زیاد هستند.

 

ایجاد احساس اعتماد به نفس 

انتشار روغن چوب سدر در خانه، محل کار و... می تواند به تقویت احساس اعتماد به نفس و عزت نفس کمک کند. رایحه روغن چوب سدر گرم و علفی است و می تواند به برانگیختن احساس تندرستی کمک کند.

هنگامی که در تلاش برای تقویت احساسات مطمئن یا احساس عزت نفس هستید، دو قطره روغن چوب سدر را با دو قطره وینترگرین در پخش کننده اسانس مورد نظر خود بریزید.

کمک به درمان بی خوابی

نداشتنن خواب کافی شبانه باعث کج خلقی وخستگی وحتی بیماری می شود اگر باخواب شب مشکل دارید این روغن درمان شگفت انگیزی است ، طبق مطالعات انجام شده تنفس سدرول که یکی ازعنصرهای چوب سدر است خاصیت آرام بخشی دارد.

IMG637675814866255250

درمان و مبارزه با ریزش مو

معمولا از روغن چوب سدر برای درمان ریزش مو استفاده می کنند. مطالعاتی پیرامون تاثیرات ماساژ روغن چوب سدر روی سر برای درمان ریزش مو سکه ای صورت گرفته درچنین شرایطی روغن درخت سدر، آویشن ، اسطوخودوس ، رزماری ، هسته ی انگور و جوجوبا ترکیب و روی سر ماساژدهید اینکار را باید روزانه به مدت 7ماه انجام داد. حدود 44درصد افرادی که این ترکیبات را استفاده کرده اند شرایطشان بهبود یافته است.

درمان بریدگی وخراشیدگی

روغن چوب سدر در درمان بریدگی مفید است سدر مقدس خاصیت ضد التهابی وضد میکروبی دارد و ازعفونی شدن زخم جلوگیری می کند.

روغن-چوب-سدر (1)

مبارزه باکرم خوردگی دندان

موادشیمیایی موجود در روغن چوب سدر است که خاصیت ضدمیکروبی دارد محققان پی برده اند که روغن چوب سدر مقابل باکتری استرپتوکوک موتانس عمل میکند علت اصلی آن شکستگی و آسیب مینای دندان است که باعث پوسیدگی دندان میشود این روغن به عنوان یک عنصرطبیعی مانع و میکروبهایی عفونی راکنترل می کند.

 درمان درد مفاصل و روماتیسم

ایورودا علم باستانی است که در آن از روغن چوب سدر برای التهاب و روماتیسم استفاده می شود روغن گیاهی سدر مقدس خاصیت ضدالتهابی دارد و دردها را درمان می کند.

1570532624_Q1gD8

درمان بیماری های تنفسی

روغن چوب سدر برای درمان آسم استفاده می شود چون خاصیت ضد التهابی دارد ، خاصیت ضد التهابی این روغن توانایی استحکام سلول ها را دارد اما بخاطر داشته باشید مطالعات جانوری نشان داده تاثیرت مثبت این روغن برای انسان ها نیست

هشدار

خانم های باردار وکودکان باید از مصرف روغن چوب سدر خودداری کنند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی