کد خبر: ۱۴۲۶
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۱:۴۲:۱۲

بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن

علائم بارداری و گیاهان مفید برای سرعت بخشیدن به زنانی که مشکلی برای باردار شدن دارند، با شما در میان بگذاریم. پس با ما همراه باشید، تا با بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن و همچنین روش خانگی بارداری سریع با دمنوش و عرقیجات را آشنا شوید

چه چیزی برای زود باردار شدن خوبه ؛ بهترین داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان و بارداری سریع و دوقلو با روش های خانگی، دمنوش و عرقیجات کدام است.

علائم باردار شدن

عادت ماهیانه صورت نمی گیرد.

در صبح وقتی بیدار می شوید حالت استفراغ و تهوع به شما دست می دهد.

خستگی و تغییر رنگ پوست صورت (ملاسما)

درد لگن و کمر

یبوست

انقباض یهویی عضلات

تورم محیطی

کاهش فشار خون

افزایش دفعات ادرار کردن.

عفونت های ادرار

سوزش سر معده

حساسیت های سینه و پستان

 

چگونه سرعت بارداری را افزایش بدیم؟

داروی گیاهی بارداری

 

اگر سیستم بدنی زوجین مشکلی نداشته باشد بدون مشکل باردار خواهند ولی برخی زوجین هستند که می خواهند باردار شوند و برای این کار روش های زیادی رو انجام می دهند که سرعت را بالا می برد که علائم این کار را در افزایش سرعت بارداری در زیر به شما خواهیم گفت که می تواند تاثیر داشته باشد:

چکاپ و معاینات پی در پی قبل بارداری: هرچه با پزشک خود و با مشکلاتی که دارید با پزشک حرف بزنید و معاینه های کلی را پیش ببرید راحت تر و بدون مشکل پیش خواهد رفت.

انجام ورزش های سبک و راحت: اگر ورزش سنگین انجام دهید ممکن است لقاح را به خطر بیاندازد و هرچه ورزش خود را به تعادل برسانید که نه زیاد سخت و نه زیاد راحت باشد به فرآیند بارداری شما کمک بسزایی می شود.

خواب کافی: هرچه خواب مناسب و کافی در دوران بارداری داشته باشید و استراحت به موقع و اندازه باعث بهتر شدن تخمک گذاری و عملیات لقاح می شود.

کنترل استرس و آماده کردن بدن برای بارداری: با رفتن پیش دکتر متخصص مامایی سیستم بدنی خود را چک کنید و مطئن شوید که بیشترین آمادگی را نسبت به باردار شدن دارید و برای رفع استرس از دمنوش های و نوشیدنی های آرام بخش استفاده کنید. 

تغییر روش زندگی و رژیم غذایی قوی و مناسب: با مراجعه به پزشک تغذیه بهترین رژیم در دوران بارداری را تهیه کنید و آن را بطور مداوم انجام دهید این کار نه تنها روی زندگی شما و فرآیند تولیدمثل کمک زیادی می کند بلکه جنبه های سلامتی بسیار بالایی دارد. 

خوردن غذا هایی با فیبر بالا: خوردن موادی غذایی که دارای فیبر بالا هستند از دفع سموم بدن و هورمون های اضافی شما را راحت می کنند و فیبر باعث بالا رفتن افزایش قدرت باروری بسیار مفید است.

 

خوردن غذا هایی با خاصیت آنتی اکسیدانی بالا: آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد بدن را تحت حفاظت قرار می دهند اثرات مخرب بر  روی بدن شما ایجاد کنند و دو عنصر مهم در ترکیبات آنتی اکسیدان ها که باعث بهبود یافتن باروری در مرد و زن می شود فولات ها هستند که هم خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند هم بدن ربا قوی برای بارداری می سازد.

تامین کردن پروتئین ها و ویتامین های مورد نیار بدن: پروتئین یکی از دلایل باردار شدن است که مصرف غذاهایی که دارای مقادیر بسیاری از پروتئین ها باشند در این فرآیند بسیار مفید است که لااقل باید 3 الی 4 ماه قبل از تصمیم به بارداری توصیه می شود خوردن پروتئین ها را شروع کنید.

قطع کردن و یا کم کردن واقعی مصرف کافئین: کافئین بسیار تاثیرات منفی روی باردار شدن می گذارد و ممکن است بارداری را از 9 ماه که حالت تعادلش است به تاخیر بیاندازد و دانشمندان می گویند ممکن است جنین سقط شود با مصرف بالای روزی 500 میلی گرم کافئین.  

با هر وعده غذایی سبزیجات حتما بخورید: خوردن سبزیجات با رنگ سبز دارای فیبر و فولات بیشتری نسبت به سبزیجات دیگر هستند که بسیار توصیه می شود چون روند تخمک گذاری رو سریع تر می کند.

خوردن صبحانه مقوی و کامل: خوردن صبحانه کامل و مقوی به کاهش سندرم پلی کیستیک که باعث ناباروری می شود کمک زیادی می کند. پزشکان با تحقیقاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که خوردن صبحانه با کالری بالا به باروری کمک زیادی می کند.

از خوردن چربی های ترانس دوری کنید: ترانس با بالا بردن حساسیت به انسولین فرایند تخمک گذاری را با مشکل مواجه می کند. روغن زیتون و کره قدرت باروری را بالا می برد.

هرچه مصرف کربوهیدرات کم یا قطع شود خیلی بهتر است: تحقیقات نشان داده زنانی که کربوهیدرات بیشتری مصرف می کنند 78 درصد نسبت به زنانی که کربوهیدرات کمتری مصرف می کنند ناباروری بیشتری دارند.

بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن چیست؟

کوهوش سیاه: از این گیاه سال های سال برای بارداری و تنظیم قاعدگی استفاده می شود. و برای اینکه خاصیت افزایش ادرار دارد. بخاطر دیر شدن قاعدگی موثر است.

شیرین بیان: برای سم های بدن و حمایت سیستم غدد درون ریز بسیار موثر است و کمک بالایی به افزایش سیستم ایمنی بدن می کنند تا از هورمون های مفید بدن حفاظت کنند.

داروی گیاهی بارداری

شبدر چمنی: با افزایش قدرت باروری در زنان با ترکیبات مفیدی که دارد از جمله انواع ویتامین ها و کلسیم و منیزم زیادی به رحم انتقال می دهد و برای تنظیم اعصاب و هورمون های بدن مفید است.

سیب زمینی هندی وحشی: به این سیب زمینی یام وحشی نیز می گویند که شانس بارداری را زیاد می کند و باید بعد از تخمک گذاری مصرف شود.

مار چوبه: هم به صورت کپسول هست هم به صورت عصاره از این گیاه موجود می باشد که در تقویت باروری و مبارزه با استرس و افزایش مخاط دهانه رحم با تنظیم دوره قاعدگی است که بسیار مفید است.

خار مریم: این گیاه در مناطقی از کشور های مختلف مانند استرالیا، نیوزیلند، ایران و ... یافت می شود که بسیار مفید برای سلامت هورمون ها و پاکسازی کبد است.

دارچین: روی کاهش مقاومت انسولین تاثیر بسیار زیادی دارد که باعث جلوگیری از سندرم پل کیستیک در زنان می شود که علت اصلی ناباروری در زنان است.

داروی گیاهی بارداری

گیاه پنج انگشت: این گیاه دارای خواص بالایی است از جمله مانع بروز اختلالات قاعدگی، رفع درد ماهیانه و رفع عوارض یائسگی و ... می شود. این گیاه باعث نارسایی تخمدان ها و به فرآیند تخم گذاری بسیار کمک می کند.

جینسینگ: این گیاه با تحقیقاتی که شده به درمان ناتوانی جنسی در مردان می شود و قدرت نعوظ و لذت آن ها را افزایش می دهد و میزان تستسترون و کیفیت منی دانه را افزایش می دهد.

بهترین دمنوش برای بارداری سریع

دمنوش دارچین: این دمنوش خواص بالایی دارد ولی برای بارداری بسیار مفید است چ.م مانع بروز مشکلات عفونی در زنان می شود.

دمنوش برگ تمشک: دمنوش برگ تمشک دارای مقادیر بالایی کلسیم و تونیکی برای بارداری است که این گیاه اصلا کافئین درون خود ندارد و به سرعت بارداری کمک می کند.

دمنوش نعنا: این دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان است و مانع بروز عفونت های رحم و تخمدان و سرطان می شود و به آسان تر شدن زایمان کمک شایانی می کند.

چای سبز: این چای هم خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد و به رفع و جلوگیری از خطرات رادیکال های آزاد بدن کمک می کند.

داروی گیاهی بارداری

دمنوش گزنه: در کاهش استرس بسیار کمک کننده است و برای کلیه بسیار مفید است وبه سرعت بارداری کمک زیادی می کند.

بهترین عرقیجات برای زود باردار شدن

  • عرق نعنا: در طب سنتی به تعادل هورمون های نان کمک بسزایی می کند و باعث تحریک رحم می شود و از تاخیر در زایمان جلوگیری می کند.
  • عرق گزنه: کم کردن استرس و آرامش بخش از خواص گزنه است و به سرعت باروری کمک می کند.
  • عرق دارچین: مانع از علائم تهوع می شود و از استرس جلوگیری می کند و یکی دیگر از خواص عرق دارچین خاصیت ضد باکتریایی آن است که مانع از عفونت های ادرار و رحم می شود.
  • عرق سیر: سیستم گردش خون را در مردان برای تقویت نیاز جنسی کمک می کند و هورمون های جنسی را تنظیم و به تعادل می رساند.
  • عرق مارچوبه: دارای مقادیر بالایی از ویتامین C است که از اسپرم ها محافظت و از اکسیداسیون آن ها محافظت می کند. در نتیجه باعث سلامتی بیضه ها می شود. 
  • عرق کرفس: دارای مقادیر بسیار زیادی از آندروژن است که در تقویت قوای جنسی و ترشح هورمون ها بسیار مقوی است.

 

دمنوش ها و داروها و عرقیجات گیاهی مانند مکمل های غذایی بسیار مفید برای تقویت بدن شما هستند و به سم زدایی و سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. سیستم ایمنی بدن فرآیند تولید جنین را می تواند به عنوان یک تهدید زنان تشخیص داده و می تواند مانع باروری شدهکه این دارو های گیاهی مانع از اینکار می شوند و غدد درون ریز را تحریک کنند و هورمون ها را به حالت تعادل بر می گردانند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی