کد خبر: ۷۴۳۰
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۱۶:۰۶:۲۰

کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی لوازم خانگی در اینستاگرام

معاون فرهنگی و اجتماعی استان مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که در صفحه اینستاگرامی در قالب لوازم خانگی، ۵۰ میلیارد از شهروند گلوگایی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید جعفر ساداتی" در تشریح این خبر اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا شهرستان گلوگاه مراجعه و مدعی شد از طریق یک صفحه اینستاگرامی در پوشش فروش لوازم خانگی با عنوان کسب و کار مجازی با ترفند پرداخت بیعانه از وی کلاهبرداری شد.

 

وی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت، در فضای مجازی به دنبال خرید لوازم خانگی برای خود بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی با یک پیج کاری مشاهده و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی جهت خرید برای آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه، شماره ام را بلاک کرده و دیگر پاسخی دریافت نکردم وکالایی ارسال نشد.

 

سرهنگ ساداتی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام اقدامات تخصصی عامل اصلی این صفحه اینستاگرامی را شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: با بررسی پرونده و در جریان گذاشتن تشریفات قضائی ناشی از ارتکاب جرم سایبری؛ متهم مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به حساب شاکی پرونده منتقل کرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه متهم از کلاهبرداران صفحه اینستاگرامی بوده که با همین ترفند اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کرد به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خرید های خود را فقط از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید.

 

۱۵ میلیارد اموال مسروقه در مخفیگاه سارق

جانشین انتظامی استان مازندران از دستگیری سارق اماکن خصوصی و دولتی در شهرستان ساری خبر داد و گفت: ۱۵ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه سارق کشف شد.

 

سرهنگ "سید موسی حسینی" نیز با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر سرقت اماکن خصوصی در ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ این شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۳ ساری با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی شبانه روزی، یکی از سارقان سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به اعتراف متهم به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی، اظهار کرد: ماموران از مخفیگاه متهم، اموال مسروقه از قبیل ۹ موتور و پنل کولر اسپلیت، کولر پنجره، چای ساز، سمارو، کابل برق۵۰۰ متر، ۲۰۰متر لوله اسپلیت، ۲ عدد کپسول اکسیژن، ۲ عدد منبع اگزوز خودرو بنز سواری، تعداد ۱۰۰ جفت کفش خارجی زنانه و مردانه، یک جفت بلندگو مدرسه و پمپ آب ساختمان های نیمه کاره را کشف کردند.

 

وی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد. اظهار کرد: برابر اعلام نظر کارشناسی ارزش ریالی اقلام سرقتی بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال برآورد شد.

سرهنگ حسینی ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی و همچنین ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست با استفاده از نگهبان مطمئن و با تجربه در ساختمان های درحال ساخت و نیمه کاره ضریب سرقت اموال خود را کاهش دهند.

انهدام باند سارقان در چالوس

 

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری یک باند ۵ نفره سارقان با ۱۴ فقره سرقت و کشف اموال سرقتی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "علی اکبر خسروی" نیز با تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، اماکن خصوصی وغیره در شهرستان چالوس، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات فنی پلیسی اعضای این باند سرقت که متشکل از ۵ مرد بودند شناسایی و با هماهنگی قضائی در مخفیگاهشان با یک عملیات منسجم شناسایی و دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس با بیان اینکه متهمان به ۱۴ فقره سرقت منزل، اماکن خصوصی، کابل برق در شهرستان های چالوس اعتراف کردند.

سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی لوازم از قبیل یک قبضه اسلحه شکاری گلوله زن برنو، یک قبضه تفنگ بادی، تعداد زیادی فشنگ ساچمه زنی شکاری، تعدادی پوکه فشنگ جنگی شکاری وکابل مسی برق و غیره کشف و به پلیس آگاهی دلالت داده شد.

پلیس، سارق دوربین مداربسته را نیز زمین گیر کرد

 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری سارق سابقه دار با ۳ فقره سرقت دوربین های مداربسته در سطح شهرستان خبر داد

سرهنگ" محمود حسین زاده" نیز با اعلام جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت دوربین مداربسته در سطح شهرستان محمودآباد، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ حسین زاده با اشاره به عکس العمل سریع و موثر ماموران انتظامی در این خصوص افزود: این فرد در یک عملیات غافلگیرانه و در حین سرقت توسط پلیس دستگیر و مقادیری ابزار و آلات سرقتی نیز از وی کشف شد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه متهم در بازجویی های انجام شده به ۳ فقره سرقت دوربین مداربسته در سطح شهرستان محمودآباد اعتراف کرد، از شهروندان خواست تا ضمن نوجه ویژه به توصیه و هشدار های پلیس در رابطه با پیشگیری از وقوع سرقت، در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کشف موتورسیکلت های سرقتی در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری سارق حرفه ای موتورسیکلت با ۵ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد

 

سرهنگ "بهادر دیلمی" نیز با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی صحنه های سرقت موفق به شناسایی یک سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

فرمانده انتظامی تنکابن تصریح کرد: با هماهنگی قضائی متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی به عمل آمده تاکنون به ۵ فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان اعتراف کرد.

 

سرهنگ دیلمی از کشف ۵ موتورسیکلت سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهم خبر داد و گفت: این فرد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: با استفاده از تجهیزات و لوازم ایمنی هنگام پارک موتورسیکلت در خیابان و پارکینگ منازل، شامل استفاده از قفل فرمان فرصت را از سارقان بگیرند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی