کد خبر: ۴۹۱
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۱۱:۳۰:۱۴

رفع افسردگی با مطالعه!

مطالعه کردن تاثیر زیادی در روح و جسم انسان دارد، بر طبق تحقیقات انجام شده مطالعه کردن تاثیرات شگفت انگیز زیادی دارد و به افرادی که دچار افسردگی شده اند کمک زیادی می کند .

در کشورهای سرد سیری به دلیل آب و هوای سرد و خشکی که دارد افراد بیشتر دچار افسردگی می شوند اما کتاب خواندن به درمان این بیماری کمک خواهد کرد .افراد با مطالعه  کتاب حس بهتری دارند و سبب تقویت مهارت های فردی و اجتماعی در افراد می‌شود و فرد احساس مفید بودن می‌کند .مطالعه کردن موجب کاهش استرس نیز می شود ، خواندن روزانه به مدت ده تا بیست دقیقه از یک کتاب که موجب ایجاد حس خوبی و سبب کاهش استرس شما خواهد شد مطالعه

تفریح ارزان قیمت

با خواندن کتاب قبل از خواب افراد می توانند با آرامش بیشتری بخوابند ، یعنی کتاب خواندن عملکرد مغز را بهبود می بخشد و تاثیر مثبتی در روحیه افراد خواهد داشت . اگر شما احساس کردید که افسردگی دارید یک کتاب بردارید و شروع به خواندن آن کنید، کتاب مانند یک دوست خوب به شما کمک خواهد کرد.

شما با خرید کتاب می توانید یک تفریح ارزانی را برای خود فراهم کنید علاوه بر این که شما را سرگرم می کند برای روح و روان شما نیز بسیار مفید واقع می شود. 

01247b0d-28e9-47b3-b513-99b103dab63c

دور کردن افسردگی

اگر فکر می کنید که افسرده شده اید اجازه ندهید تا این بیماری بر شما غالب شود زیرا افسردگی های حاد نیاز به درمان توسط پزشک دارند وجدی نگرفتن آن عواقب زیادی برای افراد خواهد داشت .سعی کنید روحیه خود را تغییر دهید و نگرانی ها و استرس را از خود دور کنید .

برای مبارزه با افسردگی نیازی نیست که حتما کتاب های فلسفی یا علمی بخوانید حتی خواندن یک مجله یا کتابی که موجب حس شادی در شما شود در کوتاه مدت بر افسردگی تاثیر خواهد گذاشت .

البته باید بدانید که ایجاد حس شادی فقط با خواندن مطالب خنده دار نیست بلکه شما با مطالعه کردن یک کتاب علمی که چشم از آن بر نمی دارید و صفحات آن را دنبال می کنید تا مطالب جدید یاد بگیرید هم موجب این حس در شما خواهد شد .

 بهتر است کتاب های چاپی خریداری نمایید و بخوانید زیرا مطالعه از طریق گوشی به صورت مداوم موجب می شود شما به شبکه های مجازی نیز سر بزنید .

image_1640081536

رفع بی خوابی

افرادی که دچار افسردگی هستند مشکلاتی همچون بی خوابی نیز دارند که این امر موجب می شود در طول روز نیز تمرکز کافی برای انجام دادن کارهایشان نداشته باشند . یکی از راه های مقابله با بی خوابی کتاب خواندن است . برای این کار بهتر است قبل از خواب یک کتاب بردارید و چند صفحه از آن را بخوانید در این صورت می بینید که به راحتی و با آرامش می خوابید .نداشتن خواب کافی علاوه بر این که بر افسردگی تاثیر می گذارد هم چنین یادگیری را نیز کاهش می دهد پس بهتر است الگوی خواب خود را تنظیم کنید .

مطالعه-کردن

افزایش عزت نفس

یکی از عواملی که موجب افسردگی می شود مقایسه کردن خود با دیگران است اما کتاب خواندن تاثیر مثبتی بر افسردگی می گذارد زیرا شما با خواندن کتاب متوجه می شوید که همه افراد از ابتدا موفق نبوده اند و آن ها نیز در زندگی مشکلاتی داشته اند

افزایش تمرکز

افراد افسرده نمی‌توانند تمرکز کنند و به همین دلیل در انجام دادن کارهای خود دچار مشکل می‌شوند . حتی این افراد در حافظه کوتاه مدت نیز دچار مشکل می‌شوند زیرا کارهایی که به آن ها سپرده می شود را هم فراموش می‌کنند .

برای حل این مشکلات کتاب خواندن را به شما پیشنهاد می‌کنیم زیرا اگر کتاب خواندن به صورت روزانه و مداوم انجام شود تبدیل به عادت شده و بر تمرکز ، حافظه و درمان افسردگی کمک زیادی خواهد کرد یعنی شما با مطالعه کردن هم موجب افزایش تمرکز ، بهبود یادگیری و در نهایت درمان افسردگی خواهید شد .

 

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی