کد خبر: ۳۸۲
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۱۶:۰۰:۴۲

راز شاد زیستن چیست؟

افراد شاد این را می دانند که به طور طبیعی احساس غم و اندوه وجود دارد اما تلاش برای تحمیل شادی، خوبی، برای آنها اجباری است.

خوشبختی و شادی یک انتخاب است، و مردم واقعا شاد، انتخاب می کنند که هر روز خوشحال باشند اما آنچه که ممکن است شما ندانید این است که مردم شاد با چالش هایی درگیر هستند، درست مانند مردم عادی، اما به طور دائمی خود را به چالش می کشند تا زندگی فوق العاده ای را داشته باشند که شایستۀ آن هستند، با خنده و دیدگاهی مثبت به زندگی.

افراد شاد به خودی خود و از روی شانس شاد نیستند بلکه آنها عادت‌ها و باورهایی دارند که توسط آن عادات و باورها شاد می‌شوند. هیچ انسانی بدون داشتن افکار، عادات و باورهای شاد کننده نمی‌تواند برای مدت زیادی شاد بماند و اما افراد شاد چه عادت‌هایی دارند که آنها را شاداب نگه می‌دارد؟

روانشناسی-شادی-۱-دکتر-کامیار-سنایی-روانشناس-1

اگر تا به حال تعجب کرده اید که چرا بعضی ها در تمام مدت زندگی شاد هستند، 10 مورد از رازهای شاد بودن و شاد ماندن افراد شاداب را برای شما آشکار می‌کنیم.

Summer-happiness-photo

1. اجتناب از استرس در زندگی 

چه اینکه با مراقبه و مدیتیشن این کار را انجام دهند، چه از طریق کاری خلاق، افراد شاد بر روی چیزهایی که واقعا اهمیت دارند متمرکز می شوند

2. ورزش کردن مداوم

ورزش باعث احساس بهتر و شادی می شود. چه ورزش را در خارج از منزل انجام دهید و یا در ورزشگاه انجام دهید، فرد شاد می داند که مزایای آن آندورفین شگفت انگیز هستند.

 3. دانستن و آگاهی

مطالعه هدفمند یکی دیگر از راه‌های افزایش انرژی است. مهم نیست که در روز چند صفحه کتاب می‌خوانید. روزانه فقط یک صفحه مطالعه مفید و هدفمند بر بالا رفتن سطح انرژی، پویایی و شادابی شما موثر است. هر روز بخوانید، برای اینکه هر روز یک مطلب جدید بیاموزید.

4. قضاوت نکردن دیگران

آنها نیازی به قضاوت یا ارزیابی دیگران ندارند، زیرا دوست ندارند خودشان قضاوت شوند.اگر می‌خواهید شاد بمانید دیگران را رها کنید و اجازه دهید آنطور که دوست دارند زندگی کنند. افراد شاد انرژی و طراوت خود را با سرزنش دیگران تلف نمی‌کنند.

5. اعتقاد به همیشگی نبودن شادی

افراد شاد این را می دانند که به طور طبیعی احساس غم و اندوه وجود دارد اما تلاش برای تحمیل شادی، خوبی، برای آنها اجباری است.

6. نه گفتن به موقع

گفتن "نه" برای برخی مردم آسان نیست به ویژه اگر شما شخصی را دوست داشته باشید و بخواهید دیگران را خوشحال کنید. با این حال، افرادی شاد هستند که خوشحالی و رضایت خودشان در اولویت باشد.

7. غرق نشدن در گذشته

قبل از هرچیز باید با خودتان شفاف باشید و خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنید؛ مهمترین قدم در فراموش کردن گذشته جایگزین کردن افکار مثبت بـه جای افکار منفی اسـت.

8. فهم صحیح معنای شکست 

افراد معمولی بعد از شکست هایشان دچار حال خیلی بدی می شوند، اما برای فرد واقعا شاد، فقط یک فرصت برای شروع دوباره برای ایجاد یک پایه بهتر و قوی تر است. 

Characteristics-of-happy-people2

9. دوست داشتن زندگی 

با تمام بالا و پایین ها،در داخل و خارج، در زندگی عموعی یا شخصی شادی حس ماجراجویی است که همه ما به خوبی آن را درک می کنیم. زخم ها و کبودی ها باعث می شود که ما لبخند و شکوه را بیشتر دوست داشته باشیم؛ این را بفهمید، آنها در زندگی خود نمی جنگند، اما آن را به آنچه که می خواهند، تبدیل می کنند.

 10. ریسک کردن

ریسک کنندگان شادتر هستند، آنها می دانند که خروج از منطقه راحتی شما و ورود به منطقه جدید، نه تنها هیجان انگیز است، بلکه راهی مطمئن برای تجربه زندگی جدید و شگفت انگیز زندگی است.

 

به هرشکل ، افراد شاد به اندازه کافی می‌خوابند، به اندازه کافی غذا می‌خورند، به اندازه کافی کار می‌کنند و به اندازه کافی نیز تفریح می‌کنند. در تعادل نگه داشتن امور یکی از دلایل شادی است و زمانی که یکی از امورات زندگی از حالت تعادل خود خارج شود موجب ناموزونی درون می‌شود.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی