کد خبر: ۳۳۵
۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ۱۲:۳۴:۲۱

۱۰ بازی شاهکارهای دنیای گیمینگ را بشناسید

سال ۲۰۲۲ نیز بازی های ویدیویی خارق العاده و بی نقص خود را داشته است، از بازی بسیار چالشی و مهیج Elden Ring گرفته تا بازی بامزه و ساده تر MultiVersus تا بازی های دیگر. گیمرها در سراسر جهان بدون شک پایانی برای محتوای بازی های ویدیویی متصور نیستند و هر ساله محتواهای باکیفیت جدیدی اضافه می شود.

با تاریخچه ای طولانی به گستره چندین دهه و صدها عنوان و فرانچایز، صنعت بازی های ویدیویی توانسته اثر خود را در جهان ،از طریق تهیه ساعت های بی پایان محتوا و قرار دادن آن در اختیار گیمرها، بر جای بگذارد.

بسیاری از این بازی های ویدیویی توسط جامعه گیم جهان به عنوان شاهکارهایی بی نقص نگاه می شوند. این گیمرها در شبکه های اجتماعی و دیگر رسانه های مختص جامعه گیمینگ و بازی های ویدیویی، بهترین بازی های ویدیویی را انتخاب کرده اند.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ بازی ویدیویی بسیار جذاب و مهیج آشنا کنیم که از دیدگاه گیمرها در سراسر جهان شاهکارهای دنیای گیمینگ هستند.

لازم به ذکر است که مبنای ما برای انتخاب و رتبه بندی این بازی های ویدیویی، رجوع به تمام بازی های ویدیویی از زمان شکل گیری این صنعت بوده است. از این رو جای تعجب ندارد که برخی از محبوب ترین بازی های ویدیویی که در سال های اخیر منتشر شده و جزو بازی های مدرن و پرطرفدار هستند جایی در این مطلب نداشته باشند.

به هر ترتیب انتخاب ۱۰ بازی ویدیویی بی نقص صنعت گیمینگ در میان هزاران عنوان بازی که هر ساله منتشر می شوند کار دشواری است و سلیقه های مختلف می توانند فهرست های متفاوت و خاص خود را داشته باشند.

از این رو اگر چه اسمی از بازی های The Last Of Us، Red Dead Redemption ،Grand Theft Auto ، God Of War و بسیاری دیگر از بازی های جذاب و مدرن نیامده اما این بدان معنا نیست که این بازی ها کیفیت بالایی ندارند.

10-9

۱۰- Civilization

با انتشار اولین بازی این فرانچایز در سال ۱۹۹۱، فرانچایز بازی های ویدیویی Civilization به سادگی یکی از قدیمی ترین فرانچایزها در دنیای گیمینگ است. علیرغم قدمت فراوانش، این بازی همچنان یک شاهکار گیمینگ به شمار می آید.

این فرانچایز در مورد گیمرهایی است که کنترل یک تمدن مشهور را در دست گرفته و آن ها را از روزهای باستان هدایت می کنند تا به ابرقدرت های بسیار قدرتمند دنیای مدرن تبدیل شوند و برای این امر از پیشرفت در علم، توسعه فیزیکی و تسلط بر قلمروهای دیگر استفاده می کنند.

بسیاری گفته اند که از طریق بازی ویدیویی Civilization توانسته اند چیزهای زیادی در مورد علم، تاریخ، عجایب جهان و استراتژی های کاربردی یاد بگیرند.

9-8

۹- Left 4 Dead 2

از زمانی که دهه ها پیش فیلم Night of the Living Dead ساخته جرج رومرو منتشر شد و شکل گیری ژانر زامبی را در پی داشت، زامبی ها همواره بخشی از جذابیت دنیای سرگرمی در حوزه های مختلف آن بوده اند و در فیلم ها، سریال ها و بازی های ویدیویی بی شماری شاهد خیزش نامیراها یا مردگان زنده شده بوده ایم. Left 4 Dead 2 یکی از بازی های ویدیویی است که در مسیر مشابهی گام برداشته و یکی زا بهترین بازی های ویدیوی بقا در دوران خیزش زامبی هاست.

این بازی ویدیویی در مورد گروهی کوچک از بازماندگان آخرالزمان زامبی هاست که سعی می کنند زنده مانده و از دست گله های زامبی ها فرار کنند. گیمرها می توانند این بازی را به صورت تک نفره یا گروهی با دوستانشان بازی کرده و به پایان برسانند.

آن ها همچنین از حس کلی بازی نیز لذت خواهند برد. دنیای Left 4 Dead 2 شبیه تجربه در یک دنیای واقعی است و پیشرفت داستان و تنش را به خوبی در آن حس خواهید کرد، حتی شاهد رشد شخصیت ها نیز خواهید بود که باعث شده بازی ویدیوی مذکور از نگاه بسیاری یک شاهکار در حوزه گیمینگ باشد.

8-6

۸- Minecraft

بازی Minecraft یکی از مشهورترین و مهیج ترین بازی های ویدیویی است که حتی افراد غیرعلاقمند به دنیای گیمینگ نیز نام آن را شنیده اند. روزانه میلیون ها نفر در سراسر جهان مشغول بازی ماینکرفت هستند و به همین دلیل این بازی به راحتی می تواند عنوان یک شاهکار گیمینگ را بدست آورد.

با دنیایی باز و توانمندی های بی پایان و البته اجازه دادن به بازیکنان برای تولید محتوای خاص خودشان، Minecraft نه تنها برای مدت زمانی طولانی گیمرها را سرگرم و در دنیای خود فرو می برد بلکه برای گیمرهای قدیمی حال و هوایی نوستالژیک نیز ایجاد می کند.

7-11

 

۷- Halo: Combat Evolved

بازی ویدیویی که آغازگر این فرانچایز بود، Halo: Combat Evolved نام دارد که یکی از بهترین بازی های فرانچایز Halo به شمار می آید. این بازی تاثیر قابل توجهی در صنعت گیمینگ داشت وقتی برای اولین بار منتشر شد زیرا یکی از اولین بازی هایی بود که موج دیوانه وار تیرانداز اول شخص را در میان گیمرها به راه انداخت.

نکته دیگری که گیمرها در مورد بازی Halo: Combat Evolved به آن اشاره دارند کیفیت بالای بازی است که با فیلم های سینمایی بلاک باستر رقابت می کند و همیشه گیمرها را سرگرم نگه می دارد. Halo: Combat Evolved به شکلی صنعت گیمینگ را تغییر داد که حتی پس از دو دهه نیز هنوز این تاثیر را می توان دید، به همین دلیل یکی از گیم های شاهکار صنعت بازی های ویدیویی به شمار می آید.

6-9

۶- Mass Effect

بازی ویدیویی Mass Effect در ظاهر شبیه یک فرانچایز ویدیویی فضامحور دیگر است اما وقتی وارد بازی می شوید، خیلی زود همه چیز به یک ماجراجویی دیوانه وار تبدیل می شود که هر انتخابی که گیمر می کند می تواند عواقب شدیدی در آینده داشته باشد.

چیزی که سه گانه بازی های ویدیویی Mass Effect را چنین منحصربفرد می سازد این است که اعمالی که بازیکن در یک بازی انجام می دهد می تواند بر دیگر سری بازی ها تاثیرگذار باشد. اما همین موضوع باعث می شود که تجربه بازی مذکور بسیار منحصربفرد و خاص باشد.

بدین ترتیب وابستگی قابل توجه بازی به تصمیمات شما به عنوان گیمر در ادامه بازی شگفت زده تان خواهد کرد و به شکلی داستان خاص خودتان را خواهید داشت.

داشتن این توانایی که با فرو رفتن بیشتر در داستان، داستان خاص خودتان را به بازی اضافه کنید باعث شده که فرانچایز Mass Effect یک بازی ویدیویی بسیار خاص و منحصربفرد و البته شاهکار شناخته شود.

5-14

۵- Super Metroid

شاید این بازی از نگاه بسیاری یک بازی قدیمی باشد اما Super Metroid هنوز هم بازی فوق العاده ای است که بسیاری از گیمرها در سراسر جهان از بازی آن لذت خواهند برد. بسیاری از گیمرها این بازی ویدیویی را به خاطر گرافیک زیبای ۱۶ بیتی، موسیقی متن مسحور کننده و طراحی خلاقانه و البته داستان قول العاده اش ستوده اند.

تمام این قابلیت ها از ویژگی های منحصر به بازی های ویدیویی شاهکار و بی نقص است پس ترکیب آن ها به یک بازی ویدیویی شاهکار تبدیل شده که در گذر زمان از اعتبار و محبوبیت آن کاسته نشده است. طرفداران بازی های پلتفرمی بدون شک از تجربه این بازی محبوب لذت خواهند برد.

4-21-1024x576

۴- Metal Gear Solid

بازی Metal Gear Solid با ارائه یک بازی در مورد ورودی مخفیانه و نفوذگونه به جای یک بازی شلیک و کشتار، یک بازی ویدیویی دیگر است که فرانچایزی کامل را حول شخصیت اصلی بازی با نام Solid Snake شکل می دهد.

چیزی که اکثر گیمرها در مورد این بازی بر سر آن توافق دارند، خلاقانه بودن بازی است، حتی با توجه به اینکه بیش از دو دهه پیش در سال ۱۹۹۸ برای اولین بار ارائه شد.

سکانس ها، بازی صوتی، موسیقی، مکانیزم نفوذ گونه، سطح طراحی، نبردها، ایستر اگ ها و شوخی و سبک بودن برخی سکانس ها باعث شده که Metal Gear Solid برای بسیاری از نسل های گیمرها یک بازی محبوب و بی نقص باشد.

3-38

۳- Chrono Trigger

یک بازی ویدیویی قدیمی دیگر که حتی گیمرهای امروزی نیز دوستش دارند، بازی Chrono Trigger است که سفر در زمان و شخصیت های دوست داشتنی بسیاری دارد که پس از حدود دو دهه هنوز جذابیت خود را حفظ کرده اند.

همانند سه گانه Mass Effect، گیم پلی بازی ویدیویی Chrono Trigger نیز دارای قالبی است که رفتارهای گذشته شما بر اتفاقاتی که در آینده رخ می دهند تاثیرگذار خواهند بود که به خاطر ماهیت سفر در زمان بازی، تاثیرات و تغییرات قابل توجهی را در پی خواهد داشت.

اما گیمرها هنوز هم به شخصیت ها و داستان این بازی امتیازات بالایی می دهند و سرعت مناسب روایت بازی نیز هر گیمری را راضی خواهد کرد.

2-46

۲- Subnautica

به عنوان یکی از بهترین بازی های ویدیویی ترسناک که در اقیانوس رخ می دهد، بازی Subnautica به خاطر ارائه یک داستان باکیفیت و سیستم موسیقی جذاب توانسته جای خود را به عنوان یک شاهکار در حوزه گیمینگ داشته باشد.

موسیقی بازی به شکلی است که حس وحشت و ترس را به خوبی به گیمر منتقل می کند. در مورد داستان بازی نیز باید گفت که شیوه روایت آن طوری است که حس می کنید در مرکز داستان قرار دارید تا اینکه نظاره گر آن باشید.

بدون شک گیمرها بازی هایی را ترجیح می دهند که به آن ها حس بودن بخشی از داستان را بدهد، همان اتفاقی که در مورد بازی Subnautica رخ می دهد.

1-50

۱- Outer Wilds

وقتی بازی Outer Wilds برای اولین بار منتشر شد از لحاظ وسعت دنیا بسیار بزرگ و بی سابقه بود اما علیرغم داستان بزرگش، همه چیز به خوبی با هم جور شده بود و بدین ترتیب برخی از گیمرهای کهنه کار و مشهور به آن لقب یک شاهکار در عرصه بازی های ویدیویی را دادند.

همه چیز در این بازی برای روایت یک داستان شگفت انگیز با هم جفت و جور می شود و برای این روایت، از رسانه بازی ویدیویی نهایت استفاده می شود.

در حالی که به گیمر آزادی کافی داده می شود، شما را از سرنخی به سرنخ دیگر راهنمایی کرده و در شرایطی که همه چیز منسجم، مرتبط و البته ترسناک است، داستان به خوبی قابل درک است. بدین ترتیب جای تعجبی ندارد که بازی هایی شبیه Outer Wilds از نگاه بسیاری شاهکارهای دنیای ویدیو گیمینگ هستند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی