کد خبر: ۸۷۴
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۱۷:۰۰:۰۰

پوستتان سلامت!/ بهترین پاک کننده پوست کدام است؟

تمام خانم ها به گونه‌ای منحصر بفرد و بی نظیر هستند؛ پس باید از مواد آرایشی و بهداشتی مناسب برای صورت خود استفاده کنند.

ستی مولایی: پاک کردن صورت از جمله نکات بهداشتی مهمی است که باید حداقل روزی یکبار انجام شود تا پوستی شفاف و عاری از جوش داشته باشید.

1) صابون؛ پاک کننده قدیمی

انسان‌ها سالیان دراز است؛ که ازصابون برای شستشوی صورت استفاده می‌کنند؛ صابون مواد چرب وکثیف را درآب حل کرده و این آلودگی‌ها با آب می‌شوید و از بین می‌برد. صابون قدرت پاک کنندگی بالایی دارد؛ اما علاوه بر از بین بردن چربی و آلودگی های پوست، به چربی های طبیعی پوست هم آسیب میرساند. برای پاک کردن اولیه صورت می توان از صابون استفاده کرد.

بهترین پاک کننده پوست کدام است؟

نکته: استفاده مکرر از صابون باعث خشکی، قرمزی و التهاب پوست می‌شود. این مشکل در افرادی که ناراحتی های پوستی دارند بیشتر شایع است. 

2) شیر پاک‌کن‌ها؛ یا شیر زیبایی 

شیر پاکن‌ها از قدیمی‌ترین محصولات پاک کننده آرایش هستند. مواد آرایشی و یا گرد و غبار بر روی پوست صورت نشته و نیاز به پاک شدن دارند تا منافذ پوست که با این مواد شیمیایی مسدود شده است؛ باز شود. آب و صابون به تنهایی برای بیرون آوردن این ذرات کافی نیستند بلکه باید مواد پاک کننده ویژه ای را برای پاک کردن پودرها و جرم‌های پوست استفاده کنیم. 

بهترین پاک کننده پوست کدام است؟

نکته: برای پاک کردن پوست؛ صابون کافی نیست. این فرآورده‌ها برای پاکسازی پوست به آب نیاز دارند و در تماس با آب کف می‌کنند. شیر پاکن ها برای پاک کردن پوست‌های خشک بسیار مناسب هستند.

 

3) ژل پاک کننده صورت و بدن 

بر اساس نوع پوست؛ باید پاک کننده‌ای مناسب انتخاب شود. ژل ها را می‌توان از بهترین پاک کننده ها نام برد، آن‌ها چربی را به راحتی از روی صورت پاک کرده و پوست را بنا به نرم کننده ای که در آن دارد؛ نرم و لطیف می‌کنند. ژل‌ها التیام بخش، تسکین دهنده و همچنین ترمیم کننده و بازسازنده چربی از دست رفته پوست نیز هستند.

بهترین پاک کننده پوست کدام است؟

نکته: ژل‌ها مناسب برای پوست های خشک و حساس هستند؛ افرادی که چندین بار در طول روز آرایش خود را پاک می کنند بهتر است از ژل پاک کننده بدون نیاز به آب استفاده کنند .

4) فوم های پاک کننده 

در نظر بسیاری از مردم؛ میزان پاک کنندگی محصولات با میزان کف حاصل از آن نسبت دارد و محصولاتی را که با کف همراه نباشند جزء پاک کننده ها محسوب نمی‌کنند. برای ارضای این حس روانی؛ لابراتورهای آرایشی بهداشتی فوم‌های پاک کننده را به بازار ارائه دادند. این فوم‌ها التیام بخش و ضد التهاب بوده و همچنین مناسب برای پوست نرمال و حساس است.   

بهترین پاک کننده پوست کدام است؟

نکته: فوم‌ها توانایی کف فراوان را دارند و باعث می‌شوند تا پوست در هنگام شستشو آرامش بیشتری بگیرد. همچنین این ژل‌ها فاقد مواد صابونی است.  

5) پاک کننده های قلمی یا  کورکتور آرایش 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام آرایش خط چشم و یا رژ لب خود را اشتباه کشیده باشید؛ و بخواهید که آن را پاک کنید. این پاک کننده‌ها برای قسمت های از صورت مانند چشم، ابرو و لب مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیار کاربردی در زمان آرایش صورت هستند. آنها مانند یک پاکن عمل کرده و باعث تمیز شدن آرایش بر روی صورت می شوند. 

بهترین پاک کننده پوست کدام است؟

نکته: برای پاک کردن آرایش چشم، از مواد پاک کننده آرایش که ویژه چشم است، حتما استفاده کنید. چشم ها بسیار حساس هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

6) پاک کننده دو فاز 

شاید با شنیدن اسم این پاک کننده صورت؛ کمی تعجب کنید. اما پاک کننده های دو فاز برای پاک کردن آرایش چشم به کار می رود. و مناسب برای افرادی است؛ که چشم های حساس دارند و به صورت مرتب از لنز استفاده می کنند. 

بهترین پاک کننده پوست کدام است؟

نکته: این پاک کننده ها چشم را نمی سوزاند و به راحتی آن را؛ برای آرایش آماده می‌کند. قبل از آرایش چشم آن را بخوبی شسته و سپس آرایش کنید. 

7) پاک کننده صورت با عسل

این پاک کننده سرشار از عسل بوده و مناسب برای پوست های بسیار خشک و حساس است. پوست را شفاف، لطیف و نرم می‌کند. فراموش نکنید بهتر است یک پاک کننده آرایش خوب تهیه کنید. این از آن مواردی است که خرج کردن پول بیشتر به نفع سلامت پوستتان خواهد بود.

بهترین پاک کننده پوست کدام است؟

 نکته: این پاک کننده یک بار در شب و یکبار در روز باید استفاده شود. مصرف به موقع آن کمک به سلامت و نرمی پوست می کند. 

8) ژل شوینده بدن تریکسرا

این ژل شوینده مناسب برای پوست کودکان و نوزادان است. با استفاده از این محصول می توانید پوستی شاد و لطیف؛ مناسب کودک دلبندتان داشته باشید. این ژل ضد التهاب و خارش است، همچنین از خشکی حاصل از املاح آب شهری بر روی پوست بدن جلو گیری می کند و لایه دفاع طبیعی پوست را حفظ کرده و مانند صابون های معمولی چربی طبیعی آن را ازبین نمی برد. 

بهترین پاک کننده پوست کدام است؟

نکته: این ژل را باید به صورت روزانه بعد از هر بار شستشو بدن کودکان استفاده کرد.  

9) ماسک پاک کننده

سالها است که مردم دنیا از ماسک های مختلف صورت؛ برای شفاف و سالم سازی پوستشان استفاده می کنند. این ماسک حاوی فرمولاسیون ملایم بوده و هیچ عطر و بوی ندارد، در نتیجه برای افرادی که به بو حساس هستند بسیار مناسب است. این ماسک علاوه بر پاکسازی آرایش صورت به کمک روغن گل و ویتامین E  به پوست رطوبت لازم را می دهد. 

بهترین پاک کننده پوست کدام است؟

نکته: مدت زمان استفاده از این ماسک حداکثر تا 5 دقیقه است. 

10)  آب پاک کننده 3*1 میسلر

 این اسپری آب مناسب  برای پوست های چرب است و آرایش را به راحتی از روی پوست صورت پاک می کند. برخی از پوست ها به پاک کننده های بهداشتی آرایشی حساسیت نشان داده و دانه های قرمز رنگ کوچک بر روی آن نمایان می شود؛ در نتیجه استفاده از اسپری پاک  کننده 3*1 میسلر برای این نوع از پوست ها بسیار مناسب است. 

بهترین پاک کننده پوست کدام است؟

نکته: اسپری آب پاک کننده؛ علاوه بر پاک سازی پوست از التهاب ناشی از اصلاح صورت هم می کاهد. 

11) کرم پاک کننده های عمیق 

کرم  پاک کننده ی عمیق  برای پاک کردن آلودگی های که در طول یک هفته بر روی صورت نشسته است؛ بسیار کاربردی است. این کرم منافذ پوست را به راحتی از مواد چرب آرایشی پاک کرده و پوست را در برابر هر آسیبی مقاوم می سازد. اگر این کرم را به صورت مداوم استفاده کنید دانه های سر سیاه و جوش های زیر پوستی را از بین خواهد برد و همچنین پوست را شفاف می کند. 

بهترین پاک کننده پوست کدام است؟

نکته : این محصول پاک کنندۀ عمیق منافذ پوست، به صورت هفتگی بوده و جایگزین پاک کننده های روزانه نمی‌باشد. پوست چرب 2 بار در هفته، پوست خشک 1بار در هفته و پوست های حساس یک هفته در میان  باید از این کرم استفاده کنند.  

منبع: مجله وگ

    

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی