کد خبر: ۳۴۶
۱۴۰۱/۰۶/۰۳ ۰۸:۰۰:۱۶

6 حرکت کلیدی برای داشتن زندگی سالم و شاد

برای رسیدن به آرزوهایمان باید پایه و اساس سالمی داشته باشیم.

 

به گزارش محیانیوز؛ دکتر لیانا ون، تحلیلگر پزشکی می گوید: فعالیت بدنی کافی و مراجعه منظم به پزشک شروع خوبی برای رسیدن به آرزوهاست. شواهد زیادی در مورد کارهایی که می‌ توانیم به طور فعال انجام دهیم وجود دارد که می‌ تواند طول عمر و همچنین کیفیت ما را بهبود بخشد.

در اینجا چند عادت خوب معرفی شده است که ارزش اجرا دارد تا بهترین شانس را برای زندگی طولانی تر و شادتر به خود بدهیم.

بررسی منظم

ون می گوید افراد جوان نسبت به افراد مسن کمتر به بیماری ‌های مزمن مبتلا می ‌شوند، اما پیشگیری بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر غربالگری برای پیش دیابت مثبت باشد، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از پیشرفت دیابت انجام دهید.

او اضافه کرد که معاینات سالانه همچنین به شما و پزشکتان امکان می دهد با یکدیگر بهتر آشنا شوید. بهترین زمان برای مراجعه به پزشک زمان وقوع علائم نیست بلکه باید یک زمان مشخص و منظم برای این کار اختصاص دهید تا پزشک شما بتواند یک روند مقدماتی از سلامت شما داشته باشد.

فعالیت بدنی مداوم

فعالیت بدنی کافی می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، چاقی، فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد. دکتر نیکا گلدبرگ، مدیر پزشکی آتریا نیویورک سیتی و دانشیار بالینی پزشکی در گروسمن دانشگاه نیویورک گفت: تحقیقات زیادی وجود دارد که از تمرینات هوازی منظم نه تنها برای زندگی طولانی تر بلکه برای حفظ عملکرد شناختی طولانی تر حمایت می کند.

شاخص توده بدنی سالم

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، شاخص توده بدنی اندازه گیری چربی بدن است که دسته وزنی و خطر بالقوه برای مسائل سلامتی را ارزیابی می کند.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که حفظ شاخص توده بدنی سالم می تواند عمر شما را بیش از یک دهه افزایش دهد و با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی و سرطان مرتبط است.

تغذیه مناسب

گلدبرگ می گوید: بیشتر غذاهای گیاهی منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است. اکسیداسیون نشانه ‌ای از استرس در سیستم ما است و می‌ تواند منجر به تغییراتی در ایجاد پلاک در شریان ‌ها و مواردی از این دست شود.

این اکسیداسیون نیز با پیری مرتبط است. بر اساس یک مطالعه که در مجله PLOS Medicine منتشر شد، می توانید با مصرف کمتر گوشت قرمز و فرآوری شده و بیشتر میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و آجیل عمر خود را افزایش دهید.

توجه به سلامت روان

ون می گوید، سلامت روان اغلب بخش نادیده گرفته شده ای از سلامت کلی ما است، اما در واقع مقدار زیادی به سلامت و رفاه کلی کمک می کند. استرس و اضطراب می تواند بر فشار خون، خواب، انتخاب های غذایی، مصرف الکل یا تلاش برای ترک سیگار تأثیر بگذارد.

متخصصان می گویند که صرف 15 دقیقه برای داشتن بهداشت روان می تواند زندگی شما را آسان تر کند. سعی کنید پس از بیدار شدن از خواب نفس عمیق بکشید، قهوه بنوشید، به پیاده روی بروید، یادداشت برداری کنید و از گوشی تلفن هوشمند فاصله بگیرید.

گلدبرگ می گوید، افرادی که کمتر از 7 ساعت در شب می خوابند، سطح هورمون های استرس، قند خون و فشار خون بالاتری دارند.

سیگار نکشیدن

1416261777020

سیگار یک عامل خطر اصلی است که احتمال ابتلا به سرطان های متعدد را افزایش می دهد - نه فقط سرطان ریه بلکه مواردی مانند سرطان سینه.

همچنین خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و سایر شرایطی که عمر افراد را کوتاه می کند را افزایش می دهد. اگر یک سیگاری معمولی هستید، برای طولانی کردن عمرتان برای ترک آن دیر نیست.

 

 

منبع: KSL

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی