کد خبر: ۲۳۲
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۰۸:۵۲:۲۹

بهترین کشورها برای مهاجرت آنهایی که زبان بلد نیستند، کدامند؟

اگر انگلیسی زبان هستید و قصد دارید در سال ۲۰۲۲ به اروپا مهاجرت کنید احتمالا کشوری را مد نظر خواهید داشت که دست کم در بدو ورود از نظر زبان و ارتباط کلامی کم‌ترین مشکل را به شهروندانش داشته باشید.

اگرچه یادگیری زبان رایج در کشور محل زندگی جدید شما باید در اولویت قرار گیرد اما این موضوع به طور معمول زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

در حالی که در ابتدای ورود سعی می‌کنید با دستور زبان و مقالات نوشته شده به زبان محلی به تدریج آشنا شوید، اطمینان از اینکه در صورت لزوم همچنان می‌توانید به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید برای شما آرام‌بخش خواهد بود.

در برخی از کشورهای اروپایی زبان انگلیسی به طور عموم و گسترده صحبت می شود، این مسئله یک ارزش افزوده برای مهاجران انگلیسی زبان به شمار می‌رود.

این در حالیست که در سایر کشورها برای درخواست اقامت بلند مدت و نیز شهروندی نیاز به دانستن و تسلط بر زبان محلی وجود دارد.

بهترین کشورهای اروپایی برای انگلیسی زبان‌ها کدامند؟

افرادی که زبان مادری‌شان انگلیسی است معمولا در یادگیری یک زبان خارجی مشکلاتی دارند. نتایج یک مطالعه توسط کمیسیون اروپا در سال ۲۰۲۰ نشان داد که ۶۲ درصد از بریتانیایی‌های مورد سوال قرار گرفته، نمی‌توانند به زبان دوم صحبت کنند.

از سوی دیگر گفته می‌شود که ۵۶ درصد از ساکنان کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند به بیش از یک زبان صحبت کنند.

یک مطالعه بین‌المللی درباره نگرانی‌های مهاجران قبل از سفر به خارج از کشور نیز نشان می‌دهد که بزرگترین ترس این افراد به موانع زبان مربوط می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید به اروپا مهاجرت کنید اما نگران موانع زبانی هستید، بهتر است کشورهایی را که در آنها به طور گسترده و عام انگلیسی صحبت می‌شود در اولویت قرار دهید.

یک شرکت جهانی فعال در زمینه آموزش موسوم به «نخست آموزش» EF شاخص مهارت زبان انگلیسی را در کشورهای اروپایی رتبه‌بندی کرده است.

این شرکت نتایج آزمون انگلیسی ۲ میلیون نفر در سراسر جهان، از جمله در ۳۵ کشور اروپایی را برای رتبه‌بندی آنها جمع آوری کرد. هر کشور به ازای امتیازی که از ۸۰۰ امتیاز ممکن به دست آورده رتبه‌ای را به خود اختصاص داده است.

شهروندان کشورهای شمال اروپا بهترین مهارت را در زبان انگلیسی دارند

کشورهای اروپایی بر اساس طبقه بندی شرکت «نخست آموزش» از میان ده رتبه برتر برای انگلیسی زبانان هشت رتبه را به خود اختصاص داده‌اند.

در این رتبه بندی کرواسی جایگاه دهم را از آن خود کرده اما کشورهای شمال اروپا بیشترین جایگاه را کسب کرده‌اند. فنلاند و سوئد در رده‌های نهم و هشتم قرار دارند و دانمارک به رتبه سوم بسنده کرده است.

اتریش با کسب ۶۴۱ امتیاز از ۸۰۰ امتیاز ممکن جایگاه دوم را به دست آورده است. رتبه اول این رده بندی به کشور هلند اختصاص یافته، به نحوی که بین ۹۱ تا ۹۳ درصد از شهروندان این کشور می‌گویند که از توانایی مکالمه به زبان انگلیسی برخوردارند.

ایتالیا در بین کشورهای اروپایی پایین‌ترین رتبه را به خود اختصاص داده؛ بنابراین اگر انگلیسی زبان هستید و قصد سفر به این کشور را دارید بهتر است از قبل در کلاس‌های زبان ایتالیایی ثبت نام کنید.

اقامت در کدام کشورهای اروپایی نیازمند دانش و مهارت زبانی است؟

اگر به مشکلات خود در زمینه یادگیری زبان واقفید، مراقب کشورهایی باشید که شهروندان خارجی را برای ارائه درخواست اقامت ملزم به قبولی در آزمون زبان می‌کنند.

آلمان از جمله این کشورها است که مهاجران خارجی برای دریافت اقامت دائم و شهروندی در آن ملزم به داشتن مهارت زبانی هستند.

بر اساس مقررات فعلی جاری در آلمان داشتن سطح بی‌۱ (B۱) از آموزش زبان آلمانی که در «چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان‌ها» تعریف شده برای ارائه درخواست اقامت الزامی است.

در نروژ، برای اقامت موقت نیازی به یادگیری زبان نیست؛ در حالی که برای دریافت مجوزاقامت دائم باید به زبان تسلط کامل داشت.

اقامت دائم سوئیس نیز مستلزم آشنایی با یکی از زبان‌های رایج در آن یعنی آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی است. متقاضیان برای این منظور باید در زمینه مکالمه از سطح A۲ و در زمینه نوشتاری از سطح A۱ برخوردار باشند.

فرانسه و سوئد نیز در حال حاضر در حال بررسی شرایط زبان برای اعطای مجوزهای اقامت طولانی مدت یا دائم هستند.

در کدام کشورهای اروپایی کمترین نیاز به یادگیری زبان وجود دارد؟

در بسیاری از کشورها برای اجازه اقامت، نیاز به یادگیری زبان نیست و فقط برای درخواست شهروندی مهارت زبانی مطالبه می‌شود.

به عنوان مثال، اسپانیا برای پذیرش درخواست شهروندی فقط یک مدرک یادگیری زبان اسپانیایی در سطح A۲ را طلب می‌کند که کمی بالاتر از سطح مبتدی است.

این سطح از مدرک زبان برای شهروندی کشور پرتغال نیز کافی است اما در کشورهایی مثل ایتالیا و فرانسه برای درخواست شهروندی باید دست کم از مدرک سطح B۱ آموزش زبان برخوردار بود./ یورونیوز

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی