کد خبر: ۷۸۳
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۱۲:۵۴:۱۰

با این ۱۶ روش چشم‌هایتان دو برابر زیبا می‌شود!

​اگر فردی تازه کار در آرایش چشم هستید و متدهای آرایشی برای شما کمی گیج کننده است وقت آن رسیده تا فوت و فن های جدیدی را یاد بگیرید و به پیشواز ظاهری زیباتر بروید.

ستی مولایی؛ چشم‌ها نقشی اساسی در زیبایی صورت ایفا می‌کند؛ همان‌هایی که ما را از بقیه متمایز می‌کنند و با ایجاد کمی تغییرات گیرایی آن‌ها دو چندان می شود. علاوه بر این؛ هر چشم شامل قسمت‌های مختلفی مانند: مژه، پلک، زیر چشم‌ها، فاصله ما بین ابروها و چشم و حتی گوشه‌های چشم است که در آرایش نقش اساسی را ایفا می کنند.

پس بهتر است از تمام این زیبایی استفاده کرده و شیفتگی خودتان را دو چندان کنید. اما اگر فردی تازه کار در آرایش چشم هستید و متدهای آرایشی برای شما کمی گیج کننده است وقت آن رسیده تا فوت و فن های جدیدی را یاد بگیرید و به پیشواز ظاهری زیباتر بروید.

 

 

۱. نقاطی طلایی برای چشم های شما

همان طور که می دانید چشم ها دارای نقاط مختلفی هستند که برای آرایش کردن بسیار کارسازند. ولی اکثر اوقات بیشتر خانم ها فقط از یکی از این نقاط استفاده می کنند. در اولین گام به معرفی این نقاط طلایی می پردازیم.

- استخوان ابرو (قسمت زیرین ابرو)

- قسمت چین دار پشت چشم

- پلک چشم

- بالای مژگان

- قسمت بیرونی انتهای چشم 

- خط اصلی چشم

- خط مژگان پایینی 

گوشه چشم ( مجرای اشکی)

این نقاط طلایی به شما کمک می کنند تا مشکلات خود را درباره آرایش چشم رمزگشایی کنید. پس این نقاط را بیشتر بشناسید و با آنها به راحتی ارتباط برقرار کنید.

۲. چشم ها را با آرایش درشت تر نشان دهید

اگر دوست دارید که چشم هایتان درشتر به نظر برسد؛ باید بگوییم که برای آرایش کردن آن ها نیاز نیست تا علم زیادی درباره آن داشته باشید و یا حتی تکنیک‌های پیچیده‌ای را به کار بگیرید. در ابتدای کار مطمئن شوید تا چشم هایتان عاری از هر گونه آرایش قبلی است. قبل از ریمل زدن، حتما از فر مژه برای حالت دادن به مژه‌های خود استفاده کنید تا مژه‌هایتان به زیبایی حالت بگیرد، سپس ریمیل را در چند نوبت بر روی مژه هایتان بزنید، تا چشم‌هایتان درشتر به نظر بیاید. برای نتیجه بهتر همیشه بلافاصله بعد از حمام از فر مژه استفاده کنید. آب گرم موهای نازک را انعطاف پذیر می‌کند، بنابراین مژه‌ها راحت تر فر می‌شوند. برای درشتتر نشان دادن چشم‌هایتان خط چشم بالایی پلک را پهن تر از خط چشم پایین پلک بکشید. کشیدن خط پهن زیر پلک، چشم را خسته نشان می‌دهد و شادابی آن را کم می‌کند در نتیجه چشم کوچکتر به نظر می‌رسد.

۳. از دو نوع ریمیل برای آرایش چشم هایتان استفاده کنید

اگر می‌خواهید مژه‌هایی رویایی داشته باشید به این نکات توجه کنید. برای اینکه حالت‌دهی مژه هایتان در مدت زمان بیشتری ماندگار بماند از دو نوع ریمل استفاده کنید؛ ۱) ریمل های بلند کننده ۲) ریمل‌های حجم دهنده.

البته بعضی از ریمل ها هر دو خاصیت را با هم در یک ریمل دارا هستند. شما خودتان هم می توانید این کار را امتحان کنید. هر کدام از ریمل‌ها نقش خودش را ایفا می‌کند.

همچنین ریشه‌های مژه‌هایتان را بیشتر ریمیل بزنید تا پرپشت‌تر به نظر برسد. در هنگام ریمل زدن به پایین نگاه کنید و بر روی فرچه ریمیل با مژه هایتان فشار بیاورید. این کار باعث می‌شود تا مژه هایتان بلند تر شود و چشم هایتان را خمار کند.

 

با این ۱۶ روش چشم‌هایتان دو برابر زیبا می‌شود! - ریمل - مژه

۴. چشم هایتان را با خط چشم جادو کنید

استفاده صحیح از خط چشم باعث می شود تا چشم های شما زیباتر شود. وقتی که شما خط چشم بالا و پایین را به هم وصل کنید چشم به طبع کوچکتر و بسته تر نشان داده می شود ولی هنگامی که انتهای چشم را باز می گذارید چشم درشتر و چهره شما بشاش تر می شود. خط چشم یکی از جادویی ترین ابزاری است که در آرایش چشم مورد استفاده قرار می گیرد. و این قدرت را دارد که شما را زیباتر و یا زشتر کند.

یکی از معجزه های خط چشم در این است که چشم را بزرگ و یا کوچک می کند. پس خانم هایی که خط چشمشان را در قسمت انتهای چشم به هم میچسبانند به راحتی یک اشتباه آرایشی را مرتکب می شوند. شما به راحتی با دادن کمی فاصله بین خط چشم بالا و پایین می توانید چهره تان را بشاش تر و چشم هایتان را بزرگتر کنید. تفاوت این کار بسیار کم است ولی تاثیری که بر روی چهره تان می گذارد متفاوت است.

روش درست کشیدن خط چشم را بیاموزید برای ماندگاری بیشتر خط چشم از پودر و برس صاف و نوک تیز استفاده کنید. کشیدن خط چشم با برس بهتر از مداد عمل می‌کند. و برای افرادی که خیلی به این کار وارد نیستند آسانتر است.

برای طبیعی به نظر رسیدن خط چشم در قسمت‌های بیرونی، وسطی و داخلی پلک بالایی سه نقطه بگذارید به طوری که بسیار به خط مژه نزدیک باشند، سپس این نقاط را به هم وصل کنید.

۵. خط چشم سایه ایی مناسب با رنگ چشم هایتان بزنید

بیشتر اوقات همه ما از خط چشم های سیاه و سفید کلاسیک استفاده می‌کنیم و نمی خواهیم این ایده قدیمی را تغییر دهیم. اما بهتر است تا راه‌های جدیدتر را برای زیباتر شدن امتحان کنید. شکستن مرز ها هیچ ضرری ندارد. پس اگر می‌خواهید چشم های مدرن داشته باشید از خط چشم‌های هم رنگ با رنگ چشم هایتان استفاده کنید. این کار احساس فوق العاده ایی به چشم‌ها می‌دهد و ظاهر چشم‌های شما را متفاوت می‌کند.

۶. راه حلی بدون درد برای برداشتن ابروها

روش درست برداشتن ابروها شما را آراسته تر جذاب تر و پر طراوت نشان می‌دهد. برای به حداقل رساندن درد ناشی از برداشتن ابروها بعد از حمام و دوش گرفتن ابروها یتان را حالت دهید آب کمک می‌کند که ابروها با درد کمتری برداشته شوند.

۷. ابروهایتان را فرم دهید

بعد از چشم ها ابروها نقش مهمی را در زیبایی شما ایفا می‌کنند. پس سعی کنید ابروهایتان را ابتدا تمیز و سپس به آن شکل دهید. این کار نه تنها روی صورت شما تاثیر می‌گذارد بلکه آرایش چشم شما را زیباتر می‌کند. پر کردن ابرو خود یک کار دشوار است. اگر رنگ چشم شما روشن است ابروهایتان را با سایه ابرو تیره پر کنید، تا رنگ واقعی چشم‌هایتان برق بیشتری بزند.

این نکته را مبتدی ها هم می‌توانند به خوبی روی ابرو هایشان پیاده کنند. پر کردن ابرو یکی دیگر از راه های ساده‌ایی است که تاثیر زیادی بر روی آرایش شما می‌گذارد. برای این کار می‌توانید از ریمیل ابرو استفاده کنید.

ریمل‌های ابرو ضمن اینکه رنگ به ابروهای شما می‌دهند، حالت ابروهای را نیز به راحتی به هر شکلی که به آنها فرم می‌دهید تغییر دهند. داشتن ابروهایی طبیعی و پر پشت صورت را زیباتر نشان می‌دهد و چهره جوان تری را به شما می‌بخشد.

۸. کانسیلر مخمل پشت چشم

کانسیلر ها در نگاه اول بسیار ساده و شاید غیر قابل استفاده بیایند ولی این طور نیست چون همین کانسیلر ها هستند که پشت چشم شما را بستری صاف و آماده برای یک آرایش بی نقص می‌کنند.

بعضی از خانم ها پوست پلکشان شیشه ایی است یا بهتر است بگوییم مویرگ‌های ریز کاملا از روی پوستشان معلوم است در نتیجه کانسیلر ها کمک می‌کنند تا پشت پلک محیطی صاف برای آرایش شود و سایه راحتر روی آن بخوابد.

از سایه‌های کرمی استفاده کنید. حالت شیری سایه‌های کرمی روی پوست صورت خوب می‌ماند و به پوست آسیب کمتری می‌رساند.

اگر سایه‌های پودری را ترجیح می‌دهید قبل از اینکه سایه را به پلک بزنید، از پودر صورت با مایه زرد رنگ به پلکتان بزنید این کار موجب می‌شود مدت زمان بیشتری سایه روی صورتتان بماند.

۹. سایه سفید ابروهای شما را بالا می برد

همان طور که در نکته اول به آن اشاره کردیم قسمت استخوانی زیر ابرو مکان مناسبی برای زیبا سازی آرایش است. پس می توانید بعد از اینکه به ابرو هایتان فرم دادید زیر آن در قسمت استخوانی با سایه سفید پوشش دهید این کار باعث می شود تا ابرو های مرتب و به سمت بالا داشته باشید. بله فقط با ایجاد یک خط سفید کار بزرگ در تغییر آرایش چشم و ابرو هایتان کرده اید.

۱۰. مابین مژههای ریمل‌زده‌تان پودر بپاشید

بعد از اینکه شما یک دور بر روی مژه هایتان ریمل زدید با برس پنکیکتان بر پشت پلکتان بزنید. بگذارید کمی از پودر پنکیک روی مژه هایتان بریزد. برای اینکه هنگامی که ریمل دوم را به روی مژه هایتان می زنید آن را پر پشت تر نشان می دهد.

۱۱. نوارهایی برای آرایش تمیز تر

هنگامی که می خواهید سایه زدن را شروع کنید. بهتر است از اول عواقب کار را مد نظر داشته باشید. چون سایه امکان ریزش بر زیر چشم را دارد. پس بهتر است زیر چشم نوار چسب دار کوچکی قرار دهید تا سایه ها بر روی آن بریزد. هنگامی که کارتان تمام شد به راحتی نوار را برداشته و کار را تمیز کنید.

 

با این ۱۶ روش چشم‌هایتان دو برابر زیبا می‌شود! - ریمل - مژه

۱۲. عطسه دشمن آرایش

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که آرایشتان را تکمیل کرده باشید ولی در لحظه آخر یک عطسه نابجا آن را خراب کند. بله امکان ریزش لکه های کوچک سیاه در این مواقع وجود دارد.

شما می توانید از شر این لکه ها به راحتی خلاص شوید. با استفاده از یک گوش پاکن یا با قلمو سه صفر و کمی آب به راحتی این لکه ها را پاک کنید.

۱۳. نگاهی به زیبایی مرلین مونرو

آرایش چشم مرلین مونرو آرایشی معروف و به یاد ماندی است. و هرگز این آرایش قدیمی نمی شود. پس اگر می خواهید چشم هایتان را به آن سبک آرایش کنید زیر موژه های پایینتان را به خوبی کار کنید.

۱۴. جدا کننده مژه

تمام تلاشتان را بکنید تا چشم هایی متفاوت داشته باشید. ریمل تان را به صورت عمودی نگه دارید و بر سر مژه هایتانم بزنید تا به صورت تک تک از هم جدا شوند. بعضی از افراد مژه ها را با نک سوزن جدا می کنند ولی این کار بسیار اشتباه است. تا وقتی که قسمت باریک بالای ریمل وجود دارد چرا از سوزن.

۱۵. قاشق سپر بلا می شود

قاشق ها هم وارد کار می شوند، اگر در جایی دیدید که دسترسی به ریمل های بلند کننده مژه ندارید، می توانید از قاشق استفاده کنید. شاید این موضوع خنده دار باشد ولی مطمئن باشید که کار ساز است. قاشق را پشت مژه قرار دهید و بعد شروع به زدن ریمیل کنید. این کار نه تنها باعث می شود که مژه بلندتر شوند بلکه باعث این می شود تا ریمل به پشت چشم شما نخورد و آرایشتان بهم نریزد. این قاشق مانند سپر عمل می کند. و آرایش شما در امان می ماند. در این جاست که بدون هیچ استرسی می توانید به راحتی ریمیل بزنید.

۱۶. چشم های دودی

مهمانی های شب همیشه شما را به این فکر میاندازد که چه نوع آرایش برای آن انجام دهید، این کار فقط با آرایش دودی امکان پذیر است. شما را جذاب‌تر و صد البته زیبا تر می‌کند. با یک مداد مشکی دور خط چشمتان را سیاه کنید و با فرچه سایه آن را پخش کنید. تا چشمانی خمار و دلربا داشته باشید.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی