کد خبر: ۴۳۶۴
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۱۷:۰۰:۰۰

جوان‌سازی پوست با انار

متخصصان استرالیایی معتقدند که انار حاوی آنتی اکسیدان فراوان است و نقش مهمی در زیبایی پوست دارد

پوست انار را خشک کنید و پودر نمایید و دو قاشق مربا خوری از آن را با شیر و اگر دارای پوست چرب هستید به جای شیر گلاب اضافه کنید و بر روی صورت خود بگذارید، بعد از اینکه خشک شد می توانید صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید و برای کسب نتیجه بهتر هفته ای دو بار از این محلول روی پوست صورت خود بگذارید تا کلاژن پوستتان تحریک شود و از پیری و چین و چروک بر روی پوست جلوگیری کند.

پوست انار

بنابر اعلام متخصصان برخی از فواید انار عبارت است از:

- آنتی اکسیدان قدرتمند: تغذیه پوست در پیشگیری از پیری زودرس آن بسیار ضروری است. جهت جلوگیری از آسیب‌ رادیکال‌های آزاد، انار بهترین ماده غذایی شناخته شده است.

- بازسازی بافت سلولی: نه تنها انار ضد التهاب است، بلکه میزان بالایی از اسید‌های چرب ضروری دارد که به طور خارق‌العاده‌ای موجب تحریک سلول‌های پوستی و بازسازی آنها می‌شود.

- قدرت ضد پیری: لایه‌های بیرونی پوست از کلاژن و فیبرهای الاستیک تشکیل شده است. چین و چروک‌ها به دلیل کاهش میزان کلاژن، الاستیک و ویتامین ث ایجاد می‌شوند. یک عدد انار 48 درصد ویتامین ث روزانه را تامین می‌کند.

- آب انار طبیعی: آب انار برای پوست بسیار مناسب است و به قسمت‌های عمیق پوست نفوذ و موجب هیدراسیون قوی می‌شود. با فشردن دانه‌های آن بر روی پوست می‌توان پوست را لایه برداری کرد.

پوست انار و حفظ رطوبت پوست

دو قاشق از پودر پوست انار را با مقداری ماست ترکیب کرده و بر روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از گذشت ده دقیقه آن را با آب سرد آبکشی کنید.این مخلوط موجب حفظ رطوبت پوست شده و از پوست در برابر عوامل محیطی و آلاینده ها محافظت می کندو تعادل PH پوست را نیز محفوظ نگه می دارد.

پوست انار

از بین رفتن جوش های سر سفید و سر سیاه با پوست انار

پوست انارموجب از بین رفتن جوش های سر سفید و سر سیاه و سلول های مرده پوست می شود برای از بین بردن این نوع جوش ها دو قاشق مربا خوری از پودر پوست انار را با یک قاشق چای خوری شکر و یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری از روغن های طبیعی مخلوط کنید و بر روی صورت بگذارید و پوست خود را با آن ماساژ دهید و بعد بشویید و پوست خود را مرطوب کنید.

جلوگیری از شوره و ریزش مو با پوست انار

پوست انار از ریزش مو و شوره زدن سر پیشگیری می کند برای این کار مقداری از پودر پوست انار را با روغن مو ترکیب کنید و روی ریشه و ساقه مو بمالید و بعد از 2 ساعت مو های خود را آبکشی کنید.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی