کد خبر: ۲۶۰۷
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۰۸:۰۰:۰۰

راز داشتن ابروهایی پرپشت/چگونه در چند مرحله ساده ابروهایی پرپشت‌تر داشته باشیم؟

تنها کافی است ده سال به عقب برگردیم زمانی که ابروها فقط به یک خط یا کمان باریک خلاصه می‌شدند. اما با گذشت زمان ترند زیبایی ابرو هم به طور کلی تغییر کرد. ابروها پرپشت‌تر و پهن‌تر شدند. به طوری که زیبایی صورت را دو چندان کردند.

ستی مولایی؛ ابروهای قوی و پرپشت تقریباً برای هر چهره‌ای مناسب هستند و صورت را جذاب‌تر نشان می‌دهند. ابروهای پرپشت آمده‌اند که بمانند چون این ابروها در زمانی که داشتن چهره طبیعی به یک ترند بین‌المللی تبدیل شده‌اند؛ جای برای رفتن ندارند. ابروهای مرتب به فرم دهی صورت و ایجاد ظاهری طبیعی کمک می‌کنند. با این حال، همه دارای ابروهای ضخیم و دلپذیر نیستند. برخی از ما ابروهای نازک یا کم پشتی داریم و همیشه به دنبال راه‌هایی برای پرپشت‌تر کردن آنها هستیم. ممکن است دشوار به نظر برسد، اما برخی از درمان‌های خانگی بر رویش موثر مو تاثیر مثبتی می‌گذارند. پس اگر دوست دارید ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشید این مطلب را از دست ندهید.

فرم‌های ابرو

در حالی که هیچ دو ابرو یکسان نیستند، اکثر آنها را می‌توان در یکی از پنج دسته زیر طبقه بندی کرد. آنها می توانند S شکل، دارای زاویه سخت یا ابروهای شکسته، دارای زاویه نرم، ابروهای مدل شمشیری یا منحنی شکل باشند. به عنوان یک قاعده کلی، جذاب‌ترین شکل ابرو برای شما شکلی است که با ویژگی‌های صورت شما هم خوانی بیشتری داشته باشند.

چه فرم ابرویی به من می آید؟

اکثر اشکال صورت در یکی از پنج دسته قرار می‌گیرند. آنها می‌توانند گرد، مربع، بیضی یا بلند باشند و بهتر است ابروهای خود را متناسب با فرم صورت خود مرتب کنید. از این گذشته، ابروهای شما به صورت شما بعد می‌دهد. پس اگر صورت شما گرد یا بیضی شکل است، توصیه می‌کنیم ابروی ضخیم تر با قوس کمی داشته باشید تا صورت شما بلندتر به نظر برسد. از طرف دیگر، اگر صورت مربعی شکل دارید، ابرویی با زاویه کم را امتحان کنید و در آخر افرادی که دارای صورت کشیده هستند، بهتر است تا شکل ابروی صاف را امتحان کنند، زیرا این خط افقی صورت شما را نرم‌تر نشان می‌دهد.

آیا ابروهای ضخیم جذاب هستند؟

به جرات می‌توان گفت که ابروهای پرپشت و پررنگ بسیار جذاب‌تر از ابروهای باریک هستند. افراد مشهوری مانند Cara Delevigne و Lily Collins ثابت کرده‌اند که این روند دارای نکات مثبت زیادی است. ابروهای پررنگ و مرتب به صورت شما قاب می‌دهد و ویژگی‌های شما را برجسته می‌کنند.

درمان های آسان و سریع

چه خوب که می‌توانیم ابروهای خود را بدون تمیز کردن بیش از حد یا تیغ زدن مکرر برنداریم. دوران ابروهای نازک و کشیده گذشت. اما ممکن است اثرات آن هنوز هم باقی مانده باشد و دیگر ابروهایمان به آن میزان که می خواهیم رشد نکند. پس بیایید نگاهی به درمان های آسانی بیندازیم که در عرض یک هفته نتایج سریع دارند.

روغن کرچک

این روغن سرشار از اسید ریسینولئیک و ویتامین E است که فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند. همچنین باعث زخیم تر شدن موهای ابرو می‌شود.

به سادگی چند قطره از روغن را بردارید، آن را در کف دست خود ریخته و روی ابروهای خود ماساژ دهید. روغن را به مدت 30 دقیقه روی ابروها گذاشته و سپس آبکشی کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل چندین دهه شواهد حاکی از اثربخشی آن در میان خانواده‌های هندی مورد علاقه است. این روغن حاوی تمام ریزمغذی های ضروری، ویتامین‌ها و اسیدهای چرب است که فولیکول‌های مو را در تسریع رشد تحریک می‌کند.

پس برای داشتن ابروهای پرپشت، چند قطره روغن نارگیل را بردارید و آن را با سخاوت به ابروهای خود بمالید. چند دقیقه ماساژ دهید و بگذارید یک شب بر روی ابروهایتان بماند. صبح، آن را با آب سرد و یک پاک کننده ملایم بشویید.

روغن درخت چای

این روغن ماهیت ضد قارچی و تمیزکننده دارد. علاوه برآن شوره ابرو را از بین می‌برد و همچنین با اجازه دادن به فولیکول‌های شما برای تنفس و بازیابی رشد مو را تشویق می کند.

چند قطره روغن درخت چای را در کف دست خود بریزید سپس برای چند دقیقه روی ابروهای خود ماساژ دهید. بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را بشویید.

روغن اسطخدوس

خواص آرام بخش روغن اسطوخودوس باعث می‌شود تا پوست تحریک شده تسکین یابد و گردش خون به راحتی جریان پیدا کند. این کار سبب می‌شود تا رشد موهای ابرو بیشتر از قبل شود.

چند قطره روغن اسطوخودوس را به مدت چند دقیقه روی ابروهای خود ماساژ دهید. می‌توانید صبح روز بعد آن را بشویید.

روغن زیتون

روغن زیتون یک روغن درمانی دیگر است که به شما ابروهای پرپشتی را که آرزو آن را داشتید را، نوید می‌دهد. همچنین با علائم پیری مانند جلوگیری از سفیدی و نازک شدن ابروها مقابله می‌کند زیرا فولیکول های ضعیف مو را با کمک ویتامین E تقویت می‌کند.

چند قطره روغن زیتون را روی دست بریزید و به مدت پنج دقیقه روی ابروهای خود آن را ماساژ دهید. بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد به سادگی آن را بشویید.

دانه شنبلیله

اگرچه ممکن است طعم تلخ شنبلیله را دوست نداشته باشید، اما می‌تواند برای موهای شما شگفت انگیز باشد. سرشار از پروتئین و نیکوتینیک اسید است که رشد مو را تقویت کرده و تارهای مو را ضخیم می کند.

یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را بردارید و آن را با چند قطره روغن نارگیل آسیاب کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس آن را سخاوتمندانه روی ابروهای خود بمالید و بگذارید یک شب بماند و صبح آن را بشویید.

آب پیاز

چرا بدترین چیزها خواص جادویی دارند؟ این پیاز تند در حالی که ممکن است چشمان شما را سوزش دهد و باعث شود نفس خود را حبس کنید، این پیاز حاوی ترکیبات تقویت کننده فولیکول، گوگرد و سلنیوم به همراه ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است که ممکن است روتین مراقبت از مو شما را از دست بدهد. آب پیاز همچنین تولید کلاژن مورد نیاز برای رشد مو را افزایش می‌دهد.

پس ابتدا یک پیاز را ریز خرد کرده و مخلوط کنید. صاف کرده و تفاله را از شیره جدا کنید. سپس یک تکه پنبه تمیز را به آب آن آغشته کنید و به آرامی روی ابروهای خود بمالید. مراقب باشید که چکه نکند و چشمتان را بسوزاند. آن را به مدت یک ساعت نگه دارید و سپس آن را بشویید.

زرده تخم مرغ

تخم‌مرغ این قدرت را دارد که ظاهر چهره شما را تغییر دهد و باعث بهتر شدن آن شود. زرده‌ها حاوی بیوتین هستند، همان ماده‌ای که بدن شما برای رشد مو به آن نیاز دارد. استفاده از زرده تخم نتایج قابل مشاهده‌ای را به همراه دارد.

یک تخم مرغ را بشکنید و زرده را از سفیده جدا کنید. فقط زرده تخم مرغ را بزنید تا گلوله نشود. یک تکه پنبه را به زرده تخم مرغ آغشته کنید و آن را به ابروهای خود بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را بشویید. می توانید این درمان خانگی را دو بار در هفته تکرار کنید.

آلوئه ورا

تا به حال احتمالاً از خود می‌پرسید که آیا همه این درمان‌های خانگی ارزشش را دارند یا خیر. نشاطی که بعد از رسیدن به نتیجه دلخواهت احساس می‌کنید، باعث می‌شود تا احساس کنید که یک سوپرمدل هستید. ژل تسکین دهنده آلوئه ورا سرشار از آلوئنین است که به رشد مو کمک می‌کند و در عین حال فولیکول‌های ضعیف را نیز التیام می‌بخشد.

یک برگ آلوئه را باز کنید و ژل آن را بردارید. مقداری از ژل را بردارید و روی ابروهای خود ماساژ دهید. می‌توانید آن را روی ابروها بگذارید و بعد از خشک شدن آن را بشویید.

نکته:

  • یک نکته مهم که باید در نظر داشته باشید این است که از فرم طبیعی ابروهای خود پیروی کنید. پس با موچین فرم آن را عوض نکنید.
  • مطالعات زیبایی به این نتیجه رسیدند که اگر بیش از حد ابروها را با موچین برداشته باشید، معمولاً چهار تا هشت هفته طول می‌کشد تا ابروها دوباره رشد کنند.

 

منبع:

https://www.bebeautiful.in/all-things-skin/everyday/benefits-of-using-glycerin-on-face-and-skin

https://www.thetrendspotter.net/how-to-get-thick-eyebrows/

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی