کد خبر: ۲۱۲۹
۱۴۰۱/۰۷/۱۷ ۱۵:۲۲:۵۶

8 تمرین ماساژ برای رفع خط خنده!

تمرینات زیادی برای از بین بردن خط خنده وجود دارد که در اینجا، به چند تا از مفیدترین و کاری‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

پیش از این که بخواهید برای ماساژ صورت برای رفع خط خنده اقدام کنید، لازم است تا عضلات صورت خود را به خوبی گرم کنید.

برای این کار، در ابتدا صورت خود را با یک روغن مناسب جهت ماساژ صورت، به خوبی چرب کنید تا ماساژی که می‌دهید، نتیجه‌ی عکس نداشته باشد. سپس برای گرم کردن صورت، ابتدا فشارهای بسیار آرامی را به قسمت مابین عضلات پایین گردن و استخوان شانه وارد کنید.

سپس با دو انگشت، از پایین گردن تا بالای گردن را در هر دو طرف چپ و راست، به شکل صاف ماساژ دهید. سپس همین کار را از نواحی گردن به سمت چانه ببرید. با این کار، حجم مناسبی از گردش خون را به قسمت‌های صورت و به خصوص نواحی خط لبخند رسانده‌اید که باعث می‌شود ماساژ تأثیر بیشتری داشته باشد.

تمرین اول از بین بردن خط خنده با ماساژ

در اولین تمرین ماساژ خط لبخند لازم است تا انگشتان خود را خم کرده و از بند دوم انگشت اشاره، برای ماساژ دادن خط لبخند، استفاده کنید. برای این کار، بند دوم انگشت اشاره را در کناره‌های دو طرف بینی قرار دهید و سپس با فشاری مناسب و ملایم، آن را به سمت گوش‌ها ببرید. با این کار، خطوط لبخند، بیشتر در معرض گردش خون قرار می‌گیرند و همین موضوع، باعث آب‌رسانی و رفع خطوط لبخند می‌شود.

1

تمرین دوم ماساژ رفع خط خنده 

این تمرین ماساژ رفع خط خنده به این صورت است که شما باید به خطوط حساس لبخند، یک فشار ملایم نقطه‌ای وارد کنید. به این صورت که انگشتان را در نواحی خطوط لبخند قرار داده و پس از وارد کردن فشار، با یک اصطکاک آرام، انگشتان را از صورت پرت کنید. به این معنی که فشار را بر نقاط موردنظر وارد کرده و سپس فکر کنید که انگشتتان به یک جسم داغ برخورد کرده است. به همین شکل، انگشت خود را از صورت خود دور کنید و دوباره برای فشار دادن سایر نقاط اقدام کنید.

2

تمرین سوم ماساژ خط لبخند

این ماساژ صورت برای رفع خط خنده شامل سه قسمت است. توجه کنید که برای این ماساژ باید از قسمت پایینی کف دست خود استفاده کنید. به این شکل که این قسمت از دست را در دو طرف قسمت‌ بالای لب و پایین بینی قرار داده و سپس با فشار مناسب، آن را به سمت گوش خود ببرید. پس از آن که به گوش رسیدید، همان‌طور که دست‌ها چسبیده به صورت است، دست را باز کرده و تا پایین گردن، به شکل صاف و پیوسته ماساژ دهید و در آخر نیز از انگشتان استفاده کنید3

تمرین چهارم ماساژ خط خنده 

تمرین چهارمی که در ماساژ صورت برای رفع خط خنده وجود دارد، همانند تمرین بالا است. با این تفاوت که از درازای انگشتان، برای ماساژ دادن استفاده می‌شود. این تمرین همچنین دامنه‌ی بیشتری از صورت را شامل می‌شود. برای انجام این تمرین، انگشتان شست خود را زیر چانه‌ی خود به هم بچسبانید و چهار انگشت دیگر را به هم چسبانده و آن را در کنار بینی خود مستقر کنید. سپس بدون این که شست دو دست از هم جدا شود، دستان خود را درحالی‌که با انگشتان، صورت را ماساژ می‌دهید، باز کنید. تا جایی که انگشتان به نزدیکی گوش برسد. در این زمان همانند مرحله قبل، از همان جایی که دو دست قرار دارد با فشار مناسب به سمت پایین حرکت کرده و از کناره‌های گوش تا پایین گردن را ماساژ  دهید. اگر می‌خواهید از افتادگی پوست خود جلوگیری کنید به مقاله «ماساژ صورت برای جلوگیری از افتادگی پوست» مراجعه کنید.

4

تمرین پنجم ماساژ صورت برای رفع خط خنده

تمرین بعدی که برای ماساژ صورت برای رفع خط خنده وجود دارد، بر پایه‌ی ایجاد کشش در نواحی خطوط خنده است. به این شکل که یکی از انگشتان حلقه را در پایین خطوط لبخند کنار لب مستقر کرده و با انگشت حلقه‌ی دیگر، کشش‌هایی را به سمت بالا انجام دهید. این کار را برای هر دو طرف صورت، باید انجام دهید.

5

تمرین ششم ماساژ خط لبخند

این ماساژ رفع خط خنده بسیار ساده است. کافی است با تمام توانی که دارید، یک طرف از لپ خود را باد کرده و سپس رها کنید. برای این کار، ابتدا یکی از لپ‌ها را 5 بار با فشار باد کرده و رها کنید. سپس همین کار را برای طرف دیگر انجام دهید

پس از این که برای هر دو لپ این کار را انجام دادید، سپس به مدت 5 ثانیه هر دو لپ خود را تا حدی که توان دارید باد کنید.

6

تمرین هفتم ماساژ رفع خط خنده

تمرین دیگری که تحت عنوان ماساژ صورت برای رفع خط خنده وجود دارد این است که دو انگشت اشاره و انگشت وسط را به هم چسبانده و از نواحی بالای لب، تا امتداد کناره‌های گوش به شکل دایره‌ای ماساژ دهید و انگشتان را تحت محور دایره‌های کوچک بچرخانید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله «ماساژ صورت با قاشق» را مطالعه کنید و با ماساژ قاشق صورت نیز آشنا شوید.

7

تمرین هشتم ماساژ خط خنده

هشتمین و آخرین تمرینی که در از بین بردن خط خنده با ماساژ کاربرد دارد، حرکات فشاری و نقطه‌ای با تمرکز بالا، تنها در نقاط حساس است. برای این کار باید نقاط قرینه‌ی خطوط لبخند که از کناره‌های بینی آغاز شده و در راستای یک نیم دایره، به سمت چانه می‌آید را با فشار‌های نقطه‌ای ماساژ دهید. به این شکل که دو نقطه در کنار بینی را با دو انگشت ماساژ دهید و پس از گذشت 5 ثانیه، یک سانتی‌متر پایین‌تر بروید. آن‌قدر این کار را انجام دهید تا نهایت به نزدیکی چانه برسید.

8

بهتر است سه بار در هفته به مدت 15 دقیقه این تمرینات را انجام دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی