کد خبر: ۱۳۶۷
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۱۸:۳۳:۰۰

جنگ با خشکی مو در پاییز

موهایتان را لمس می‌کنید؛ اما دیگر مثل قبل نرم نیست؟! شکننده و خشک شده‌اند؟ قرار گرفتن در معرض آفتاب‌های مستقیم تابستانی که گذشت، سشوار کشیدن زیاد، رطوبت یا موارد دیگر همگی می‌توانند به موهای شما آسیب زده و آن را خشک کنند.

ستی مولایی؛ با آغاز فصل پاییز، بیماری‌های پوست و مو در بین خانم ها شایع‌تر می‌شود. این بیماری‌ها اغلب شامل خشکی موی سر، پوست بدن و ناخن ها است که با اندکی مراقبت قطعا قابل پیشگیری است. حال خبر خوب این است که خشکی موهایتان را با چند راهکار ساده می‌توانید از جنگ نابرابر نجات دهید و پیروز میدان شوید.

خشکی مو می‌تواند ناشی از این عوامل باشد؛ کمبودهای تغذیه‌ای، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، تماس با آب کلر استخر، شستشوی بیش از حد مو و ...

درمان‌های خانگی برای موهای خشک

در صورت خشک و شکننده شدن مو، خانم‌ها می‌توانند از درمان‌های خانگی استفاده کنند. به همین منظور چند درمان خانگی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

موی خشک را ترمیم کنید

اگر موهای شما خیلی خشک شده، ممکن است نیاز به ترمیم و رسیدگی داشته باشد. حتی اگر موهای شما خیلی بلند نباشند، نوک‌های دو شاخه شده می‌تواند حالت دادن به مو را سخت کند و باعث خشکی یا زمختی آن شود. پس به آرایشگر خود مراجعه کنید و موهای ناسالم را کوتاه کنید. حتما از آرایشگر خود درباره کرم و سرم‌های نرم کننده مو سوال کنید تا در صورت مناسب بودن برای نوع موی شما از آن استفاده کنید.

 ویتامین مصرف کنید

بدن هر فرد برای تغذیه مناسب نیاز به ویتامین‌های خاص دارد. اما باید بدانیم که برخی از ویتامین‌ها مستقیماً بر سلامت مو و ناخن تأثیر می‌گذارند. ویتامین A، ویتامین C، بیوتین (گاهی اوقات ویتامین H نامیده می‌شود) و آهن معدنی همگی به سلامت مو کمک می‌کنند.

 امگا 3 و آنتی اکسیدان ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

پروتئین‌های دریایی بهترین منبع برای نجات موهای نازک شما هستند و می‌توانند موها را درخشان‌تر نشان دهند. برای دریافت نتایج مشابه بدون مصرف مکمل، میزان پروتئین های دریایی را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. این پروتئین‌ها شامل: ماهی سالمون، صدف، ماهی تن و ساردین است.

همچنین ممکن است برای مبارزه با استرس اکسیداتیو، که موها را پیرتر نشان می‌دهد، مصرف آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری را در نظر بگیرید. برخی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان عبارتند از: گردو، لوبیا قرمز، بلوبری، کلم بروکلی، گوجه فرنگی‌ها برای سلامت مو نقشی اساسی را دارند. در حال حاضر مصرف مکمل‌هایی که فقط حاوی بیوتین هستند برای زیباتر جلوه دادن موها بسیار رایج است.

از شستن هر روز موها خودداری کنید

شامپو کثیفی و عرق موهای شما را از بین می‌برد، اما مصرف بیش از حد آن؛ به اصل مو صدمه وارد می‌کند. موهای خود را یک روز در میان بشویید. اگر نمی‌توانید یک روز درمیان موهایتان را بشویید، حداقل از شامپوی مخصوص موهای خشک یا حتی شامپو بچه استفاده کنید. هر دو به طور ملایم پاک کننده هستند بدون اینکه موها را کاملاً از روغن طبیعی آن پاک کنند.

 به جای خشک کردن در هوا، موهای خود را بپیچید

اگر بعد از شستن موهای شما شکننده است و حالت دادن به آنها دشوار است، ممکن است در طول فرآیند خشک کردن، رطوبت زیادی از دست بدهد. در نتیجه؛ سعی کنید بعد از شستن موهای خود به جای خشک شدن در هوا، موها را با یک پارچه یا حوله بپیچید. اگر با موهای خیس می‌خوابید، از روبالشی ابریشمی استفاده کنید تا رطوبت موهایتان جذب بالش نشود.

با آب سرد دوش بگیرید

آب داغی که برای شستشوی بدن خود در حمام استفاده می‌کنید ممکن است موهای شما را بسوزاند. دوش آب سرد فوایدی برای سلامتی دارد و رشد سریع موها می‌تواند از جمله آنها باشد. پس از شامپو کردن و حالت دادن به موهای خود در حمام، موهای خود را به مدت یک یا دو دقیقه در دمای سردتر آب بشویید تا تارها احیا شوند و پوست سرتان تازه شود.

منابع:

https://www.healthline.com/health/home-remedies-for-dry-hair#3.-Add-omega-3s-and-antioxidants-to-your-diet

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی