کد خبر: ۱۰۱۲
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۱۳:۳۰:۰۰

چطور با ترکیب رنگ‌‌‌‌های ملایم، همچون یک آرایشگر حرفه‌ای آرایش کنیم؟

همانطور که می‌دانید هنر آرایشگری؛ هنری است که می‌تواند به راحتی زیبایی شما را دو چندان کند. اکثر خانم‌ها کم و بیش دستی در آرایش کردن دارند. این کار باعث می‌شود تا با اعتماد به نفس بیشتری در مهمانی‌های مختلف ظاهر شوند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که؛ هنر آرایش ترفندهای زیادی دارد که اگر یکی از آنها را اشتباه انجام شود، آرایش اثر معکوسی بر زیبایی و جذابیت فرد می‌گذارد.

آبی- صورتی‌‌‌‌ها

رنگ‌‌‌‌های مناسب برای آرایش‌‌‌‌ ملایم

راز یک آرایش ملایم و زیبا در استفاده درست از لوازم آرایش است. شاید برای‌تان جالب باشد که استفاده از رنگ‌هایی با تنالیته آبی و صورتی ملایم به جوان‌تر نشان دادن چهره کمک می‌کند. در ادامه می‌گوییم چطور از این دو رنگ به بهترین نحو استفاده کنید.  

چشم‌‌‌‌های شاد و براق

سایه چشم از مهم‌‌‌‌ترین ارکان آرایش به حساب می‌آید. شما با استفاده از سایه‌‌‌‌های کم‌رنگ و پررنگ می‌‌‌‌توانید آرایش‌تان را ملایم یا غلیظ کنید. هرچه سایه چشم براق‌‌‌‌تر باشد؛ پلک‌‌‌‌های شما درشت‌‌‌‌تر و واضح‌تر به نظر می‌‌‌‌آید. اگر چشم‌های‌تان رنگی مایل به قهوه‌‌‌‌ای پر رنگ دارد، می‌‌‌‌توانید از هر نوع سایه چشمی استفاده کنید، ترکیب رنگ آبی روشن، کرم یا صورتی می‌‌‌‌تواند جذابیت پلک‌‌‌‌های شما را دو چندان کند. به یاد داشته باشید اگر همین سایه را درست انتخاب نکنید نتیجه معکوس خواهید گرفت.

جلادهنده آرایش

ماتیک‌‌‌‌ها باید متناسب با رنگ زمینه چهره و البته ترکیب رنگ به کار رفته در آرایش صورت انتخاب شوند، به‌طور مثال اگر شما آرایشی با زمینه قهوه‌‌‌‌ای را برای صورت‌تان انتخاب کرده‌‌‌‌اید نباید از رنگ ماتیک صورتی استفاده کنید. رژ لب صورتی یا سرخابی مناسب برای آرایش‌‌‌‌های زمینه کرم یا گلبهی هستند.

گونه‌‌‌‌های سرخ و جذاب اما ملایم

خیلی وقت‌ها اگر رژگونه نداشته باشید، آرایش شما اصلا به نظر نمی‌‌‌‌آید. برای آرایش گونه‌ها بهتر است از رژگونه رنگ گلی ملایم استفاده کنید و آن را موازی تا خط لبخند بکشید. انتخاب رنگ رژگونه به انتخاب رنگ آرایش زمینه خودتان بستگی دارد.

جوان بمانید

 هرچه چشم‌‌‌‌ها رنگ روشن‌‌‌‌تری داشته باشند، استفاده از سایه چشم صورتی بیشتر توصیه می‌‌‌‌شود. صورتی، رنگ شاد و جوان‌پسندی است که پلک‌‌‌‌ها را کشیده‌‌‌‌تر نشان می‌‌‌‌دهد. البته اگر پوست پشت پلک‌تان کشیده شده یا به‌صورت ارثی دچار چین و چروک هستید، توصیه می‌شود از رنگ‌‌‌‌های کم‌رنگ مثل صورتی کمتر استفاده کنید.

خوش‌بو باشید

همان‌طور که استفاده از مواد آرایشی بستگی به رنگ زمینه آرایش و رنگ پوست افراد دارد؛ اسانس عطر و ادکلنی که باید مورد استفاده قرار دهید هم به فصلی که در آن به سر می‌‌‌‌بریم بستگی دارد، اصولا عطرهای شیرین مناسب فصل سرد و عطرهای اسپرت با اسانس‌‌‌‌های سرد هم مناسب فصل‌‌‌‌های گرم سال هستند چون میزان ماندگاری بالاتری هنگام تعرق روزانه دارند.

بدون پنکک و کرم‌پودر که نمی‌‌‌‌شود!

کرم‌پودر و پنکک‌‌‌‌ها برای زیرسازی پوست صورت و جوان‌‌‌‌تر نشان دادن آن است. هر چه پوست شما سفیدتر و کرم‌پودرتان تیره‌‌‌‌تر باشد، پنکک برای آن کارآمدتر است. پنکک‌‌‌‌ها معمولا ترکیب رنگ روشن‌‌‌‌تری از کرم‌پودرها دارند، به همین دلیل نمی‌‌‌‌توانند تیرگی پوست را مضاعف کنند، اما برخلاف آن‌‌‌‌ها کرم‌پودرها می‌‌‌‌توانند برای پوست‌‌‌‌های خیلی روشن، رنگ قهوه‌‌‌‌ای ملایمی ایجاد کنند که پوست را جذاب‌‌‌‌تر نشان دهد.

ابروهایی پرپشت‌‌‌‌تر

کانسیلرها از جدیدترین اعضای کیف آرایش بانوان هستند. بهتر است بدانید استفاده از کانسیلر برای زیر ابروها و بالای پلک‌‌‌‌ها بسیار مناسب است چون ابرو را بلندتر و پرپشت‌‌‌‌تر نشان می‌‌‌‌دهد.

ملایم در فصل پاییز

آرایش‌‌‌‌های ملایم علاوه بر جوان نشان دادن پوست صورت مناسب فصل پاییز هم هست. از این نوع آرایش می‌‌‌‌توانید در موقعیت‌‌‌‌های مختلف استفاده کنید. البته یادتان باشد آرایش با ترکیب رنگ صورتی و آبی برای مهمانی‌‌‌‌های رسمی یا عروسی مناسب نیست!

 

ستی مولایی

https://bazamakeup.ru/

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی