کد خبر: ۴۰۸۸
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ ۰۸:۰۰:۰۰

بگو و نگو‌های طلایی به همسر/ 10 جمله طلایی که باید و نباید هر روز به همسرتان بگویید

یک رابطه مبتنی بر اعتماد و عشق است. به عنوان یک زوج، ممکن است عاشق یکدیگر باشید، اما چند بار در روز دو کلمه شگفت انگیز "دوستت دارم" را به یکدیگر می‌گویید؟ زن یا مرد مشتاق شنیدن این سخنان است و هر وقت این جملات را می‌شنود، هیجان زده می‌شود. چند کلمه خوب عاشقانه می‌تواند دنیای متفاوتی را ایجاد کند و بلعکس کلمات و جملات منفی رابطه را به جهنم تبدیل خواهد کرد.

ستی مولایی؛ چه شرایط خوب باشد و چه سخت، همسرتان همیشه در کنار شما خواهد بود و در همه چیز از شما حمایت می‌کند، و شما باید این را تصدیق کنید و به او بگویید که از اینکه با شماست سپاسگزار هستید. هر چند وقت یکبار ابراز عشق به او باعث خوشحالی او می‌شود. پس اگر به دنبال راه‌هایی برای ابراز عشق به همسرتان هستید، چند جمله ساده را برایتان آورده‌ایم که می‌توانید در میانه روز یا هر زمانی برای همسرتان ارسال کنید یا مستقیم به او بگویید. خواندن پیام‌های عاشقانه یا گفتن این جملات، لبخندی بر لبانش می‌آورد و می‌داند که شما هم دلتنگ او هستید. پیشنهاد می‌کنیم  که این 5 جمله را هر روز به همسرتان بگویید.

1) دوستت دارم

شاید قشنگ‌ترین و ساده‌ترین کلمه‌ای که می‌توان برای ابراز عشق بیان کرد؛ همین دوست داشتن باشد. شاید تکرار این جمله به نظرتان خیلی کلیشه‌ای و پیش پا افتاده باشد، با این وجود بازهم لازم است هر روز این جمله را به همسرتان بگویید و این عبارت مهم  و کاربردی را از یاد نبرید.

2) از اینکه با تو ازدواج کرده‌ام احساس خوشبختی می‌کنم

اگر می‌خواهید عمیق‌ترین احساسات قلب همسرتان را برانگیزید این جمله را به او بگویید. با به کار بردن این جمله هر روز به یکدیگر یادآوری می‌کنید که چقدر از با هم بودن خوشحال هستید و این احساس درونی را به زبان می‌آورید. وقتی همسرتان بداند که شما از زندگی با او رضایت دارید و احساس خوشبختی می‌کنید این احساس به او هم منتقل می‌شود و فضای صمیمانه‌تری بین شما به وجود می‌آید. 

3) امروز خوشگل (یا خوش‌تیپ) شدی

یک حقیقت بزرگ در مورد زوج‌های موفق که طی سال‌ها به آن پی برده‌اند این است که همواره از نظر یکدیگر جذاب هستند. می‌دانید چرا؟ چون در وجود هم مثبت‌ترین ویژگی‌ها را، چه از نظر روانشناسی و چه از نظر فیزیکی جست‌وجو می‌کنند. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید زندگی مشترک بهتری داشته باشید این جمله قدرتمند را هر روز به همسرتان بگویید و ویژگی‌های خوب همسرتان را هر روز پیدا کنید.

4) به نظر تو اهمیت می‌دهم 

زوج‌هایی که زندگی مشترک خوبی دارند همدیگر را به خوبی تحسین می‌کنند و برای هم ارزش قائلند. آنها به نظرات یکدیگر احترام می‌گذارند و قابل اعتمادترین مشاور زندگی‌شان همسر آنهاست. بنابراین شما هم درباره موضوعات روزمره همواره نظر همسرتان را بپرسید و بدانید که قدردانی از او روابط بین شما را محکم‌تر می‌کند. با جملات مناسب از همسرتان قدردانی کنید و برای هر کار کوچک از او سپاسگزار باشید.

5) قابلیت‌های تو را تحسین می‌کنم

تو قابلیت های زیادی در زندگی مشترک داری و من در کنار تو احساس امنیت می‌کنم. یا برای شروع به همسرتان بگویید: «عزیزم، تا به حال به تو گفته بودم که چقدر برخورد مثبت تو را با دیگران را تحسین می‌کنم؟» البته قبل از بیان هر جمله مطمئن شوید از صفتی تعریف می‌کنید که در مورد همسرتان واقعا وجود دارد و بی‌جهت او را تحسین نکنید.

این جملات ممنوعه هستند؛ آنها را به کار نبرید

به همان اندازه که باید به گفتن این 5 جمله اهمیت دهید، 5 جمله هم هست که هرگز نباید در مورد همسرتان به زبان بیاورید چون پتانسیل تخریبی بالقوه‌ای دارند که می‌تواند روابط شما و همسرتان را به تدریج نابود کند. 

1) تقصیر تو بود

کارها را تقصیر یکدیدگر نیندازید؛ زندگی ارزش بچه بازی را ندارد. درست است که زندگی پر است از پستی و بلندی ها اما همه ما اشتباه می‌کنیم. باید بدانید که در هر زمان در زندگی احتمال وقوع پیشامدهای ناراحت‌کننده وجود دارد. شاید تصمیمات اشتباه از آب دربیایند و مشکلاتی ایجاد شود. اما در این جور مواقع سرزنش کردن اصلا کارساز نیست و شما را از هم جدا می‌کند. این واکنش اعتماد و صداقت بین شما و همسرتان را از پایه تخریب می‌کند و اثرات بعدی دیگری را در پی دارد.

2) به تو گفته بودم که اینطور می‌شود

اینگونه توبیخ‌های بیجا در یک رابطه عاشقانه جایی ندارد. لزومی‌ندارد به همسرتان یادآوری کنید که در مورد فلان موضوع حق با شما بوده و او اشتباه کرده است. بنابراین از گفتن جمله‌های انتقادی این چنینی خودداری کنید. هیچکدام از شما نمی‌توانید کاملا مطمئن باشید که در آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و طبیعی است که گاهی همه کارها همانطور که شما خواسته بودید پیش نرود. این طرز فکر را که شما بیشتر از همسرتان می‌دانید دور بیندازید.

3- درباره این موضوع از دست تو ناراحتم

چنین جمله‌ای را هرگز جلوی جمع به همسرتان نگویید. بیان آنچه در روابط خصوصی شما پیش آمده یا انتقاد در حضور سایرین می‌تواند اعتماد در روابط شما را نابود کند. حتی از روی شوخی و خنده هم چنین مسائلی را مطرح نکنید و اسرار شخصی را فقط برای خودتان دو نفر نگه دارید. شاید همسر شما دوست نداشته باشد در باره علت جر و بحث‌های روز گذشته در جمع دوستانش سخنی به میان بیاورید و دیگران را در مقام قضاوت درباره زندگی‌تان قرار دهید. 

4) نقط ضعف را پررنگ نکنید

تمرکز روی نقاط ضعف همسرتان فقط می‌تواند ضعف‌ها را پررنگ کند و توانایی او را کاهش دهد. اگر عادت دارید به جای توجه به نقاط مثبت، کاستی‌ها را ببینید، باید بدانید که این عادت می‌تواند رابطه شما را بطور مارپیچ به سمت پایین هدایت کند و به بدتر شدن اوضاع دامن بزند. استفاده از جملات تشویق‌کننده و غیرانتقادی موفقیت شما را در بهبود روابط زناشویی افزایش می‌دهد و کامیابی‌های بعدی را به دنبال دارد. بنابراین بیشتر به جنبه‌های مثبت و توانایی‌های خوب همسرتان نگاه کنید و فقط نقص‌ها را نبینید و جملات انتقادی را به زبان نیاورید.

5) خودم اینطور تشخیص می‌دهم

شاید برایتان پیش آمده که در مواردی نظر همسرتان را پرسیده و بعد عکس آن رفتار کرده‌اید. سپس در جواب به اعتراض همسرتان گفته‌اید: «اینطوری دلم خواست» اینجاست که پای کودک درون شما به میان می‌آید، بیشتر از آنچه رفتار بالغانه داشته باشید، رفتاری کودکانه نشان می‌دهید و کودک درون بر بالغ درونتان غلبه می‌کند.

نکات:

  • وقتی گفتن جملات منفی و ناراحت‌کننده می‌تواند یک رابطه عاشقانه را نابود کند، کار عاقلانه این است که قبل از این که حرفی را به زبان بیاورید، خوب در مورد آن فکر کنید و سنجیده‌تر حرف بزنید.
  • هر وقت احساس کردید در آستانه بیان چنین جملاتی هستید یک نفس عمیق بکشید، کمی ‌فکر کنید و بعد حرف‌هایی بزنید که پایه‌های زندگی مشترک را از پایه تخریب نکند.
  • سعی کنید جملات خوب و اثربخش را بیشتر بگویید و از آنها برای هر چه بهتر شدن روابط با همسرتان استفاده کنید.
  • باید بدانید بسیاری از زوج‌هایی که از هم جدا شده یا در آستانه طلاق هستند، از بی‌حرمتی و اهانت همسرشان شکایت دارند و این که در زندگی مشترک احساس می‌کنند همسرشان به آنها احترام نگذاشته است.

منبع:

https://www.psychologytoday.com/us

https://fiercemarriage.com/5-phrases-every-wife-needs-hear-often

 

 

 

 

 

دیدگاه

سیدعلی خامنه ای
ارسالی در ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
0
0
وزرا را محسن رضایی انتساب نماید

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی