کد خبر: ۲۷۷۴
۱۴۰۱/۰۷/۲۸ ۱۹:۴۶:۳۴

تصویری خیره‌کننده از «ستون‌های آفرینش» که تلسکوپ جیمز وب ثبت کرد

تلسکوپ فضایی جیمز وب، تصویری زیبا و دیدنی با جزئیات دقیق‌تر نسبت به عکس گرفته شده توسط تلسکوپ هابل در سال ۲۰۱۴ از«ستون‌های آفرینش» (Pillars of Creation) به ثبت رسانده است که در آن ستون‌های سه بعدی به همراه ستارگانی که در تصاویر قبلی قابل رویت نبودند، از بین ابرها و غبارها دیده می‌شوند.
تعداد بازدید : 37

ابرهای چشم‌نواز اکنون در این تصویر با وضوح بالایی دیده می‌شوند و ستاره‌هایی در اطراف آنها دیده می‌شوند که پیش از این نامرئی بودند. ناسا می‌گوید بسیاری از این ستاره‌ها در حدود چند صد هزار سال قبل متولد شده‌اند. 

ستون‌های آفرینش در تصویر ثبت شده تلسکوپ جیمز وب

باید گفت تصویر ثبت شده توسط جیمز وب، دقیق‌ترین تصویری است که تاکنون از ستون‌های آفرینش به ثبت رسیده است. این منطقه که از آن به عنوان مهد ستاره ساز یاد می‌شود، تقریبا 6500 سال نوری از ما فاصله دارد. در این تصویر مادون قرمز، جزئیات بیشتری نسبت به عکس گرفته شده توسط تلسکوپ هابل در سال 2014 قابل مشاهده است و انبوهی از ستاره‌های جدید را نشان می‌دهد که قبلا و درعکس‌های گرفته شده قبلی قابل رویت نبودند ولی در تصویر جدید چشمک می‌زنند.

ستارگان جدید به صورت نقاطی روشن دیده می‌شوند و تخمین زده می‌شود که حدود چند صد هزار سال قدمت داشته باشند. تلسکوپ هابل برای اولین بار در سال 1995 از ستون‌های آفرینش تصویربرداری کرد و با کنار هم قرار دادن دو تصویر، تفاوت بین تصویر گرفته شده از طریق جیمز وب و تلسکوپ هابل به خوبی قابل رویت است.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی