کد خبر: ۲۸۵۶
۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ۰۸:۳۴:۳۹

جدیدترین قیمت خودروهای پرطرفدار داخلی/ پژو ۲۰۷ اتومات ۶۱۰ میلیون تومان شد

رکود، همچنان کلیدواژه بازار خودروست. بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌رغم پیش‌بینی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت‌ها تا پایان سال جاری، هنوز سطح معاملات بسیار پایین است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد. پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز ۴۰۵ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۷ اتومات در سطح ۶۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست صبح شنبه در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز هم‌اکنون ۳۱۰ میلیون تومان ارزش دارد. تیپ پنج این مدل پژو نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۵ میلیون تومان پیش رفت. تارا اتوماتیک هم امروز با قیمت ۵۹۷ میلیون تومان در بازار شروع به کار کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو گفت: رکود همچنان در بازار وجود دارد و سطح معاملات بسیار پایین است. اما بعید است که انتظارات تورمی در رابطه با بازار خودرو کشور تا پایان سال کاهش یابد. از طرف دیگر، به دلیل شرایط سیاسی موجود در کشور و همچنین فقدان سیاست‌گذار قوی در بحث صنعت و بازار خودرو که تصمیمات‌شان تغییری در رویه بازار ایجاد کند، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، بازار افزایش قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ درصدی را تجربه کند.

چندی پیش هم عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد: بازار خودرو همچنان در وضعیت رکودی به سر می‌برد و اینکه برخی می‌گویند بازار از رکود خارج شده، صحیح نیست. چراکه خرید و فروش به‌ندرت صورت می‌گیرد. اما با توجه به وضعیت سیاسی موجود در کشور به نظر می‌رسد که این رکود موجود و روند افزایش قیمت‌ها در بازار طی هفته‌های آینده ادامه داشته باشد./ تجارت نیوز

قیمت خودرو

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی