کد خبر: ۶۴۶۷
۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ۰۷:۴۰:۱۷

گزارش روزنامه ایران در حمایت از آمنه سادات ذبیح پور

چندی پیش، برخی سلبریتی‌ها با انتشار تصویری از پیامک‌های تهدیدآمیز در شبکه‌های مجازی مدعی شدند که این پیامک‌ها از سوی آمنه سادات ذبیح‌پور خبرنگار صداوسیما به آنها ارسال شده است.

روزنامه ایران نوشت:  بررسی‌های قضایی روشن کرد که یک کلاهبرداری تلفنی به همراه سوءاستفاده برخی سلبریتی‌ها زمینه تحریم آمنه‌سادات ذبیح‌پور خبرنگار صداوسیما را فراهم کرد. چندی پیش، برخی سلبریتی‌ها با انتشار تصویری از پیامک‌های تهدیدآمیز در شبکه‌های مجازی مدعی شدند که این پیامک‌ها از سوی آمنه سادات ذبیح‌پور خبرنگار صداوسیما به آنها ارسال شده است.

به‌رغم تکذیب این ادعا و تأکید بر ساختگی بودن آن از سوی خبرنگار صداوسیما، اما موج سواری رسانه‌های ضدایرانی فارسی زبان در نهایت باعث شد که رابرت مالی، نماینده رئیس جمهور امریکا در امور ایران نیز وارد میدان شود. مالی با استناد به این جعلیات، ادعای کذب برخی سلبریتی‌های داخلی مبنی بر مورد تهدید واقع شدن از سوی این خبرنگار را تکرار و در نهایت آمنه سادات ذبیح‌پور از سوی دولت امریکا تحریم شد. اما بررسی‌های اطلاعاتی و قضایی، در نهایت مشخص کرد که عامل ارسال این پیامک‌های جعلی، یک فرد کلاهبردار بوده است.

این فرد با ارسال پیامک به سلبریتی‌ها و بازیگران، قصد اخاذی از آنها را داشت که در این میان، مینا اکبری، مستندساز، بدون تحقیق و بررسی و دریافتن صحت و سقم ماجرا، تصویر این پیامک‌های اخاذی را ضمن اتهام زدن به ذبیح‌پور منتشر کرد. این مرد پس از بازداشت شدن از سوی عوامل امنیتی اظهار داشت که پس از انتشار تصاویر این پیامک‌ها، با سیلی از تماس‌ها، حتی تماس تصویری از سوی مسیح علی‌نژاد روبه‌رو شده است. انتشار بدون بررسی این پیامک‌ها به چرخه‌ای از ادعاهای رسانه‌های بیگانه علیه آمنه سادات ذبیح‌پور منتهی شد که در نهایت به تحریم او از سوی دولت امریکا منجر شده است.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی