کد خبر: ۴۰۱۲
۱۴۰۱/۰۸/۱۴ ۰۷:۳۰:۰۰

جزییات ربودن پدر علم ژنتیک ایران از زبان متهمان/ برای آزادی دکتر فرهود 4 میلیارد تومان خواستیم/ مدارکش همراهش نبود نتوانستیم برویم بانک

ایران نوشت: ماجرای ناپدید شدن پدر علم ژنتیک ایران با دستگیری دو مرد که متهم به آدم‌ربایی هستند به شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده بود، پایان داد.

روز یکشنبه هشتم آبان‌ماه، خبر ناپدید شدن مرموز دکتر داریوش فرهود «پدر علم ژنتیک ایران» منتشر شد و پلیس تلاش خود را برای یافتن وی آغاز کرد.

در حالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت حدود یک روز بعد دکتر به خانه برگشت و این بار شایعه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که او توسط نیروهای امنیتی ربوده شده است. در حالی که شایعات دامنه بیشتری پیدا کرده بود سرانجام روز پنجشنبه پلیس با دستگیری دو آدم‌ربا خبر از گروگانگیری 8 میلیارد تومانی دکتر فرهود داد.

بر اساس این گزارش، ساعت 5 صبح یکشنبه هشتم آبان‌ماه دو مرد جوان زمانی که دکتر داریوش فرهود «پدر علم ژنتیک ایران» سوار بر خودروی مزدا از خانه‌اش در محله گیشا خارج شد تا به محل کارش برود، راه او را سد کردند و به‌عنوان مأمور سوار خودروی او شده و پروفسور را ربودند. مأموران قلابی که نقشه اخاذی 8 میلیارد تومانی داشتند، او را به باغی در خارج از تهران بردند.

در باغ آنها به دکتر گفتند که برای آزادی‌اش 8 میلیارد تومان باید پرداخت کند. در نهایت پس از 26 ساعت گروگانگیری آنها به توافق 4 میلیارد تومانی رسیدند و دکتر را سوار خودرواش کرده و در نزدیکی خانه‌اش رها کردند. آنها دکتر را تهدید کردند اگر مبلغی را که به آنها قول داده بود فراهم نکند، دست به اقدام بعدی می‌زنند.

با این حال به محض اطلاع کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت، آنها وارد عمل شدند و در عملیاتی غافلگیرانه دو مأمور قلابی را بازداشت کردند.

گروگاگیری 26 ساعته

سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران درخصوص ربوده شدن دکتر فرهود و شایعاتی که در این باره در فضای مجازی منتشر شده به خبرنگار «ایران» گفت: در بررسی‌های دوربین‌های مداربسته اطراف محل زندگی دکتر، تصاویر ربوده شدن او به‌دست آمد. دو مرد با لباس‌های مشکی سوار بر خودروی دکتر شده و او را می‌ربایند. با اطلاع از این خبر، پیگیری برای یافتن دکتر آغاز شد و در بررسی‌ها مشخص شد که هیچ‌ یک از نهادهای امنیتی او را دستگیر نکرده‌اند.

او ادامه داد: گروگانگیران دو نفر بودند که یکی از آنها در آژانس املاک کار می‌کند. او به‌واسطه شغلش متوجه می‌شود که دکتر وضع مالی خوبی دارد. همین مسأله انگیزه‌ای برای ربودن دکتر می‌شود و از حدود یک ماه قبل با یکی از دوستانش نقشه ربودن او را طراحی می‌کنند. گروگانگیران قصد اخاذی ٨ میلیاردی از دکتر را داشتند اما در نهایت به ٤ میلیارد تومان راضی شدند.

وی گفت: گروگانگیران بعد از 26 ساعت دکتر را آزاد اما تهدید می‌کنند که از این موضوع به پلیس حرفی نزند و به قدری او را تهدید کرده بودند که دکتر می‌ترسید با پلیس همکاری کند. با این حال همکاران من به کار خود ادامه داده و درنهایت موفق به دستگیری عاملان این گروگانگیری شدند.

گفت‌وگو با یکی از متهمان

مرد املاکی که طراح و عامل اصلی سناریوی ربودن دکتر است در تحقیقات گفت: با توجه به اغتشاشات اخیر و شلوغی‌ها، «پدر علم ژنتیک» را تحت عنوان مأمور ربودیم و بعد او را به بانک بردیم تا از حسابش پول برداشت کنیم، اما چون مدارک لازم همراه دکتر نبود موفق نشدیم. بعد هم پیشنهاد 8 میلیاردی را مطرح کرده و درنهایت با وعده دریافت 4 میلیارد تومان دکتر را رها کردیم. چون وضع مالی‌مان خوب نبود نقشه آدم‌ربایی را طراحی کردیم اما حالا از کاری که کرده‌ایم پشیمانیم.

متهمان در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار دارند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی