کد خبر: ۵۲
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۱۳:۲۲:۵۷

تغذیه نوزادان با این غذا بهره هوشی کودک را افزایش می‌دهد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مادران باید بدانند که‌ هیچ چیز جایگزین شیر مادر نمی‌شود و شیر مادر علاوه بر تغذیه در افزایش بهره هوشی کودک نیز موثر است.

محمد جعفرزاده، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به مناسبت هفته جهانی شیر مادر اظهار کرد: اهمیت تغذیه طبیعی نوزادان به اندازه‌ای است که همه ساله هفته‌ای به عنوان هفته جهانی و روز جهانی شیر مادر تعین شده و شعار امسال این هفته، قدمی به جلو برای تغذیه شیرخوار با شیرمادر، آموزش و حمایت اعلام شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: تغذیه با شیر مادر، یک تغذیه مناسب در بهبود امنیت غذایی و کاهش نابرابری‌ها و مطلوب‌ترین و ایمن‌ترین روش تغذیه شیرخواران حتی در بحران‌هاست.

جعفرزاده تصریح کرد: تغذیه با شیر مادر، زمینه‌ساز سلامت جامعه، توانمندسازی والدین و حق اساسی همه کودکان تا ۲ سالگی است، به طوری که تغذیه نوزاد با شیر مادر از ساعت اول تولد با حمایت از مادر و تماس پوست با پوست در اتاق زایمان سبب‌ کاهش خطر ابتلا به عفونت در ساعت اول عمر می‌شود.

وی گفت: مادران با اولویت دادن به تغذیه انحصاری با شیر مادر تا ۲ سالگی در کنار اجرای مهارت‌های فرزندپروری و دریافت به موقع مراقبت‌های کودکان از مراکز و پایگاه‌های بهداشتی باید بتوانند نقش همیشگی خود را در تحویل نسلی جوان و پرنشاط و آینده‌ساز به کشور ایفا کنند./ همشهری آنلاین

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی