کد خبر: ۳۷۲
۱۴۰۱/۰۶/۰۴ ۱۶:۵۳:۲۸

آیا شیر جودوسر به اندازه شیر گاو مفید است؟

شیر جو دوسر یکی از محبوب‌ترین جایگزین‌های شیر است. بسیاری از مردم که شیر گاو را کنار می‌گذارند، از شیر جو دوسر در قهوه، غلات صبحانه یا به عنوان یک نوشیدنی به تنهایی استفاده می‌کنند. اما آیا شیر جو دوسر مفید است؟ مثل همیشه، پاسخ این است که شیر جو دوسر به طور کلی می تواند برای شما مفید باشد، اما همیشه بهتر از شیر گاو نیست.

 

به گزارش محیانیوز؛ برخی مواقع فایده شیر جو دوسر می تواند به برند آن بستگی داشته باشد. شیر گاو بخش ثابتی از رژیم غذایی ما است و محققان دانشگاه یورک شواهدی را کشف کردند که نشان می دهد انسان ها حداقل 6هزار سال است که آن را مصرف می کند.

محتوای تغذیه ای شیر به رژیم غذایی حیوان بستگی دارد و به طور طبیعی حاوی بسیاری از ویتامین ها و سایر مواد مغذی است.

اجزای اصلی شیر جو دو سر در همه برندها یکسان هستند. جو و آب. خوردن جو دوسر و نوشیدن آب فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما ترکیب این دو به طور طبیعی به اندازه شیر گاو ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را ندارد، بنابراین اغلب به آنها چیزهایی اضافه می شود.

سارا شیلر، متخصص تغذیه،‌ می گوید: شیر جو دوسر ممکن است با کلسیم و ویتامین D و همچنین ویتامین B12 که به طور معمول در انواع شیرهای لبنی وجود دارد، غنی شود و به ترتیب برای سلامت استخوان و سلامت اعصاب و سلول ها مهم است.

این نوشیدنی فاقد چربی اشباع است، بنابراین می تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که بیماری قلبی دارند یا در معرض خطر بالای مشکلات سلامت قلب هستند. و همانطور که شیلر اشاره کرد، مقداری فیبر در شیر جو دوسر وجود دارد که می تواند تا حدودی به اهداف روزانه شما برسد. جو حاوی نوع خاصی از فیبر است که به نام بتا گلوکان جو دوسر (ꞵ-گلوکان) شناخته می شود و اینها تأثیر خاصی بر هضم شما دارند.

بتا گلوکان ها با مواد شیمیایی موجود در دستگاه گوارش انسان تعامل دارند و می توانند منجر به تاخیر در تخلیه معده شوند. این به کاهش میزان قند خون پس از خوردن غذا کمک می کند و می تواند منجر به بهبود حساسیت به انسولین شود.

طبق مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه بالینی، بتاگلوکان های جو دوسر کاهش معنی داری در پاسخ های گلوکز پس از غذا برای دیابتی ها و افراد غیر دیابتی داشتند.

برخی از برندها به شیر جودوسر شکر اضافه می‌کنند تا نوشیدنی را کمی شیرین‌تر کنند و بر سایر اهداف تناسب اندام شما تأثیر بگذارند.

به گفته مربی کاهش وزن جو جانسون شیر گاو بدون چربی به طور کلی کالری کمتری نسبت به شیر جو دوسر خواهد داشت، بنابراین اگر کاهش وزن هدف اصلی شماست، مصرف شیر حیوانی می تواند برای شما مفید باشد.

 

منبع: لایو ساینس

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی