کد خبر: ۳۴۹
۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ۲۰:۵۷:۴۴

یک راهکار ساده و باورنکردنی برای کاهش پیشرفت نزدیک بینی در کودکان!

تحقیقات اولیه نشان می دهد که متابولیت کافئین 7-متیل گزانتین، یا به اختصار 7-MX، از کشیده شدن بیش از حد چشم (کشش محوری) جلوگیری می کند.

به گزارش محیانیوز؛ تحقیقات که در مجله چشم‌شناسی بریتانیا منتشر شده است، نشان می ‌دهد که متابولیت کافئین، معروف به 7-MX، ممکن است پیشرفت نزدیک را در کودکان کاهش دهد.

به گفته محققان، اگر 7-MX در آزمایش‌ های بالینی بزرگ، ایمن و مؤثر باشد، می‌ تواند به یک درمان ارزشمند برای شرایطی تبدیل شود که گزینه ‌های فعلی برای آن تا حدودی بی اثر است.

نزدیک بینی زمانی رخ می دهد که چشم بیش از حد کشیده و نازک می شود و اغلب از سن 6 تا 7 سالگی شروع می شود و تا سن 16 تا 20 سالگی پیشرفت می کند.

این بیماری با افزایش خطر بیماری‌ های مختلف که بینایی و سلامت چشم را تحت تأثیر قرار می‌دهند، از جمله دژنراسیون ماکولا، آب مروارید، گلوکوم و جداشدگی شبکیه مرتبط است.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که متابولیت کافئین 7-متیل گزانتین، یا به اختصار 7-MX، از کشیده شدن بیش از حد چشم (کشش محوری) جلوگیری می کند. 7-MX از سال 2009 برای درمان نزدیک بینی دوران کودکی در دانمارک استفاده شده است. اما تاکنون در مطالعات طولانی مدت به طور کامل مورد ارزیابی قرار نگرفته است و محققان می خواستند بفهمند که نزدیک بینی در کودکانی که 7-MX مصرف می کنند با چه سرعتی پیشرفت می کند.

محققان سوابق پزشکی 711 کودک (356 دختر و 355 پسر) را که برای نزدیک بینی در یک کلینیک چشم در دانمارک بین ژوئن 2000 تا ژانویه 2021 تحت درمان قرار گرفتند، بررسی کردند.

آزمایشات چشمی جامع شامل اندازه گیری طول محوری بر روی چشم کودکان انجام شده بود.  624 نفر از کودکان قرص 7-MX تا 1200 میلی گرم در روز مصرف کردند در حالی که 87 نفر به دلایل مختلف این کار را نکردند.

میانگین سنی آنها 11 سال (محدوده 7-15سال) بود که درمان را شروع کردند، و طول چشم و درجه نزدیک بینی آنها به طور متوسط ​​3 و نیم سال (محدوده 11 ماه تا 9 سال) پیگیری شد.

هیچ یک از کودکانی که 7-MX مصرف می کردند هیچ عارضه جانبی را در طول دوره نظارت گزارش نکردند. به گفته محققان، این یافته ها منعکس کننده نتایج مطالعات تجربی است.

بنابراین، یافته های آنها نمی تواند علیت را ایجاد کند.

آنها می نویسند: مسئله علیت و اندازه اثر درمانی احتمالی را می توان تنها از طریق یک کارآزمایی تصادفی تعیین کرد.

اما آنها نتیجه می‌گیرند: روش‌های مداخله کنترل نزدیک‌بینی موجود به طور کامل در جلوگیری از پیشرفت کودکان به نزدیک‌بینی بالا مؤثر نیستند و اگر علّیت و اثربخشی آن در کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی‌شده و کنترل‌شده آینده تأیید شود، 7-MX ممکن است به یک مکمل ارزشمند تبدیل شود.

 

منبع: نوروساینس

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی