کد خبر: ۳۰۱۲
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ ۱۵:۳۰:۰۰

13 روش زیرکانه برای کاهش وزن سریع!/با این روش‌ها به آسانی لاغر شوید

اگر دو هفته تمرینات سخت ورزشی یا زندگی با یک مربی بدنسازی خصوصی به لاغر شدنتان چندان کمکی نکرده، خوشحال خواهید شد اگر بدانید راه دیگری هم برای کاهش وزن هست.

ستی مولایی؛ در حقیقت، چندین راه برای افزایش سوخت چربی ذخیره شده در بدن و کم کردن سایز سریع وجود دارد. اما نه با گردش کردن و قدم زدن‌های تفریحی در پارک، برای اینکه نتیجه واقعی بگیرید، باید سرعت حرکتتان را افزایش دهید. ایده‌های زیر را با فعالیت های روزانه‌تان ادغام کنید. چند هفته کاملا آنها را انجام دهید و ببینید چطور شلواری که تازه خریده‌اید برایتان گشاد می‌شود.

7 صبح سر حال بیدار شوید.

به محض اینکه از رختخواب بیرون آمدید، 5 تا پا دوچرخه و درست 15 تا دراز نشست بروید. این کار نه تنها سوخت و ساز بدن را بالا می برد، بلکه طی چند هفته اثر خودش را نمایان می کند.

به دستور اولیه مغزتان توجه نکنید

دستور اولیه از شما می‌خواهد که همین طور بنشینید و چیزی بخورید. سپس از قدرت برتر ذهنتان استفاده کنید و مرتب به خودتان تلقین کنید که باید تمرین‌ها را انجام دهید. به نظر سخت می‌رسد؟ به تمام چیزهایی فکر کنید که در روز نیاز به گفتگو با خود ندارد، مسواک زدن، رفتن به سر کار، مراقبت از بچه ها و... سعی کنید ورزش کردن را به این فهرست اضافه کنید.

فیبر بدن را بالا ببرید

بهتر است به جای حساب کردن میزان کالری، میزان فیبر دریافتی‌تان را حساب کنید. شما در روز، حداقل به 28 گرم فیبر نیاز دارید، اما بهتر است به 30 تا 35 گرم فکر کنید تا حداقل 28 گرم دریافت کنید. بهتر است 10 گرم برای صبح، 10 گرم ظهر و 10 گرم عصر برنامه ریزی کنید. مواد غذایی که فیبر بالایی دارند در عین حال کم چربی و کم کالری هم هستند. میوه، سبزی و غلات در زمره این مواد غذایی هستند.

10 صبح نیم چاشت عالی

سعی کنید هر دو ساعت یکبار یک غذای سالم کم حجم میل کنید. این کار باعث می‌شود بدن همچنان به سوخت و ساز ادامه دهد و در ضمن هنگام وعده‌های غذایی اصلی پرخوری نکنید. بعضی از مواد غذایی که می توان به عنوان نیم چاشت مصرف کرد عبارتند از: ماست کم چرب، یک مشت مغز بادام، ساقه کرفس به همراه یک قاشق چایخوری کره بادام زمینی، یک تکه پنیر.

سعی کنید  حرکات قدرتی و بدنسازی با دستگاه را انجام دهید

تحقیقات نشان داده است، ترکیب حرکات قدرتی و بدنسازی با دستگاه باعث سوخت بیشترین چربی در بدن می‌شود و چربی‌های دور شکم، باسن، رانها و ناحیه کمر را سریع‌تر آب می کند. اگر ضربان قلبتان را بالا نگه دارید می‌توانید در 40 دقیقه 500 کالری بسوزانید. مثلا راه رفتن روی تریدمیل، بالا و پایین رفتن از پله یا طناب زدن بسیار موثر هستند.

فشرده ورزش کنید

وقتی سریع و کوتاه ورزش می‌کنید میزان چربی بیشتری نسبت به دوره طولانی و آرام تر می‌سوزانید. پس اگر پیاده روی می‌کنید، هر 5 دقیقه،30 ثانیه سریع بدوید و اگر روی دستگاه هستید، 30 ثانیه سرعتش را زیاد کنید. کمی انرژی می‌تواند چربی زیادی بسوزاند و لازم نیست مدت زمان طولانی ورزش کنید.کافی است کوتاه اما سریع تمرین کنید.

کمتر بنشینید

سعی کنید بیشتر به دنبال فرصتی برای تحرک بگردید یا حداقل پس از مدتی نشستن، بلند شوید. به طور مثال: وقتی با تلفن حرف می‌زنید به جای نشستن روی صندلی، راه بروید. این کار 20 درصد مصرف انرژی‌تان را در آن مدت افزایش می دهد.

ساعت 12 ظهر؛ شنا بروید

اگر حتی فقط سه دقیقه وقت دارید باز هم این حرکت را انجام دهید. لازم نیست پاها کاملا صاف باشند. چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید، پاها را از زانو به پایین در هم قفل کنید و هر بار دست‌ها را تا آرنج خم کنید و دوباره صاف کنید. می‌توانید این حرکت را در ست‌های 21 تایی انجام دهید.

از گروه های غذایی مختلف تغذیه کنید.

بهتر است در هر وعده غذایی انواع گروهها را با هم ترکیب کنید. مثلا سبزیجات یا میوه را به خاطر فیبر، آجیل را به خاطر پروتئین و کمی کره بادام زمینی روی سیب بمالید و میل کنید. با این کار نه تنها غذاها خوشمزه‌تر می‌شوند، بلکه ترکیبی از پروتئین،قند،چربی و فیبر بالا،قند خون و میزان انرژی بدنتان را متعادل می‌کند.

3 بعد از ظهر و چند حرکت ورزشی

با انجام این حرکت که ضربان قلب را افزایش می دهد، سوخت و ساز بدنتان را بالا یبرید:

پاهایتان را بیشتر از عرض شانه باز کنید و زانو‌هایتان را خم کنید. مثل اینکه از پشت روی صندلی فرضی نشسته اید.انگشتان پا باید رو به سمت بیرون باشند.آرنج را خم کنید و دست تان را مشت کرده روی پهلو هایتان بگذارید. سپس دستانتان را به سمت سقف و زمین بالا و پایین ببرید و انگشتان را باز و بسته کنید. در همین حال نفس‌های عمیق و دم و بازدم از بینی را به طور کامل انجام دهید. همین حرکت درست را به سمت جلو نیز با فشار انجام دهید و نفستان را با هر بار حرکت دست،کاملا بیرون دهید. این تمرین، ماهیچه های بازو، پاها، باسن و شکم را به حرکت وا می دارد. بهتر است در ست‌های 20 تایی انجام دهید.

یک حرکت عالی یوگا

به پشت روی زمین دراز بکشید. سپس پای راست‌تان را بالا بیاورید طوری که کف پا رو به سقف باشد. با دو دست، پا را بگیرید و آن را تا جایی که می‌توانید به طرف سرتان بکشید. پای چپ راکمی از سطح زمین بالا بیاورید، سپس دو بار پای راست را به طرف سر حرکت دهید و سپس این کار را با پای چپ تکرار کنید. کمترین کمکی که حرکت یوگا به بدن می کند افزایش اکسیژن دریافتی بدن است. بنابراین در حالی که همه ماهیچه های بدن را به حرکت وا می دارد، سوخت و ساز بدن را نیز افزایش می دهد.

8 بعد از ظهر؛ بدن را کش و قوس بدهید

درست است که بعد از ظهر زمان مناسبی برای انجام حرکات ورزشی فشرده و سنگین نیست و ممکن است خواب شب را دچار اختلال کند اما به این معنی هم نیست که یک جا بنشینید و هیچ حرکتی نکنید. سراغ نرمش‌های سبک مثل حرکات شکم یا کش و قوس کمر و دست ها بروید. این حرکات بسیار بیشتر از نشستن ساده کالری می‌سوزانند. یکی از حرکات کششی بسیار خوب این است که به پشت بخوابید و دست ها را کنار گوش به سمت بالا ببرید. سپس خیلی آرام انگشتان دست را به انگشتان پا برسانید و زانوهایتان را بغل کنید.

یک غذای با کیفیت و پر پروتئین مصرف کنید

اگر قبلا رژیم پروتئین گرفته‌اید و وزن کم کرده‌اید، یک هفته همراه این تمرینات همان رژیم سابق تان را ادامه دهید. بعد از یک هفته مجددا رژیم معمولی بگیرید و انواع غذاها را در حد تناسب میل کنید تا بدنتان به تعادل برسد. برخی تحقیقات نشان داده است که رژیم پروتئین کمک می‌کند در کوتاه مدت وزن زیادی کم شود اما همه ما می‌دانیم که پایبند بودن به چنین رژیمی کار بسیار دشواری است. اگر می خواهید در دراز مدت نتیجه مطلوب بگیرید باید میزان چربی و قند دریافتی را گم کنید و خوردن میوه و سبزیجات را افزایش دهید.

منبع:

https://www.goodhousekeeping.com/health/diet-nutrition/advice/a17162/lose-weight-faster-karas-0302/

https://www.forbes.com/health/body/how-to-lose-weight-fast/

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی