کد خبر: ۲۹۶
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۲۱:۰۹:۴۷

التهاب مزمن هم پوستتان را چروک می‌کند هم منجر به سرطان و بیماری قلبی می‌شود/ رژیم بگیرید

زمانی که دائماً ملتهب هستید، حتی ممکن است متوجه شوید که پوست‌تان سریع‌تر پیر می‌شود، زیرا التهاب می‌تواند کلاژن و الاستین را که مسئول جوان و لطافت پوست شما هستند، تجزیه کند

 

به گزارش محیانیوز؛ التهاب؛ شما بدون شک با این کلید واژه تغذیه برخورد کرده اید. مانند بسیاری از افراد، ممکن است به طور کامل متوجه منظور و چرایی داغ بودن این بحث شده باشید. بنابراین، پیش از ورود به رژیم های غذایی که باعث التهاب می شوند و پیری را تسریع می کنند، بیایید در مورد اینکه التهاب واقعا چیست، صحبت کنیم.

فکر کنید یک زنبور شما را نیش زده است یا دست خود را با شعله گاز سوزانید، بدن شما یک پاسخ ایمنی دارد که سموم، عوامل بیماری زا و عفونت ها را دفع می کند و باعث التهاب کوتاه مدت در این فرآیند می شود.

جنبه تاریک التهاب زمانی است که مزمن می شود و در پس زمینه بدن شما وجود دارد، تورم و تب هرگز کاهش نمی یابد زیرا بدن شما به فرستادن سلول های التهابی برای مبارزه حتی زمانی که مهاجمی وجود ندارد ادامه می دهد.

این نوع التهاب طولانی مدت و با درجه پایین می تواند به بافت ها و مفاصل آسیب برساند.

دکتر رنه آرمنتا، جراح بیمارستان Renew Bariatrics می‌گوید: زمانی که دائماً ملتهب هستید، حتی ممکن است متوجه شوید که پوست‌تان سریع‌تر پیر می‌شود، زیرا التهاب می‌تواند کلاژن و الاستین را که مسئول جوان و لطافت پوست شما هستند، تجزیه کند.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله علمی Nature Medicine، ماه ها و سال ها التهاب مزمن ممکن است باعث شروع بیماری های التهابی مانند بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیابت نوع 2، بیماری کلیوی، اختلالات خود ایمنی و بیماری کبد چرب غیر الکلی شود.

 

التهاب مزمن با رعایت رژیم غذایی برطرف می شود

این بیماری ها و اختلالات التهابی با افزایش سن مرتبط هستند. خوردن غذاهایی با خواص ضد التهابی بخشی از یک رویکرد دو جانبه برای جلوگیری از بیماری های مرتبط با پیری است.

دیگری، کنار گذاشتن بدترین عادات غذایی است که ممکن است باعث التهاب و تسریع پیری شود. اینکه به اندازه کافی میوه و سبزیجات نمی خورید. این یک عادت ناسالم است که برای جلوگیری از التهاب مزمن باید آن را ترک کنید.

امی گودسون، عضو هیئت بررسی پزشکی و نویسنده کتاب راهنمای تغذیه ورزشی،‌ می گوید: میوه هایی مانند انواع توت ها و پرتقال و سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم پیچ، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مورد نیاز ما را برای کمک به حفظ سلامت و قوی سیستم ایمنی بدن ما فراهم می کنند. این موارد به ویژه با افزایش سن برای بدن بسیار ضروری است.

به گفته گوسون، از هر 10 نفر فقط 1 نفر از ما، مقادیر توصیه شده را در رژیم غذایی خود جای می دهد، و این یعنی که 90 درصد ما می توانیم کار بهتری برای سلامت بدن مان انجام دهیم.

منبع: ایت دیس

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی