کد خبر: ۲۷۰
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۱۱:۲۴:۱۲

بپر بپر، ورزشی به نام ترامپولین!

ترامپولین(TRAMPOLINE) یا جست ورزی به عنوان یک رشته ورزشی مستقل شناخته و به صورت تک نفره یا دونفره در المپیک شرکت داده می‌شود. این ورزش در ابتدا از ابزار‌های ژیمناستیک بود، اما امروزه به تنهایی یک رشته‌ی ورزشی به حساب می‌آید.

به گزارش محیانیوز؛ ترامپولین (TRAMPOLINE) در لغت به معنی بلند و محکم پریدن است و در عام با نام تشک پرش درجا و  یا جامپینگ شناخته میشود. این وسیله از دیرباز برای تقویت انعطاف و چالاکی ورزشکاران فعال در زمینه ژیمناستیک مورد استفاده قرار میگرفته است.

مخترع این وسیله Georg Nissen  در سال ۱۹۷۱ با اختراع ترامپولین به عنوان یک وسیله تخصصی در ورزش ژیمناستیک  و تشکیل انجمن ترامپولین امریکا USTA  رشته ای جدید در تاریخ ورزش های نوین و سلامتی ایجاد کرد

در سالیان اخیر در کشورهای توسعه یافته به عنوان تفریح خردسالان و استفاده ورزشکاران در رشته های مختلف ورزش هوازی مانند ایروبیک، پیلاتس، زومبا و  همچنین توانبخشی به سالمندان در مراکز فیزیوتراپی نیز  استفاده می‌شود.

 

ترامپولین(TRAMPOLINE) یا جست ورزی به عنوان یک رشته ورزشی مستقل شناخته و به صورت تک نفره یا دونفره در المپیک شرکت داده می‌شود. این ورزش در ابتدا از ابزار‌های ژیمناستیک بود، اما امروزه به تنهایی یک رشته‌ی ورزشی به حساب می‌آید.

ترامپولین در ابتدا به عنوان یکی از تمرینات ژیمناستیک کاران مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما در سال ۱۹۷۱ با تشکیل انجمن ترامپولین آمریکا به رشته‌ای نوظهور در ورزش تبدیل شد. ترامپولین به معنای پرش بلند است و توسط جرج نیسن اختراع شده است.
ترامپولین همچنین برای تمرین فضانوردان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروزه علاوه بر یک تفریح مهیج برای کودکان برای توانبخشی و تقویت مهارت‌های هوازی استفاده می‌شود.

ورزش ترامپولین چندسالیست که به عنوان یک رشته‌ی ورزشی مستقل در رقابت‌های المپیک شرکت می‌کند؛ بنابراین کودکان شما علاوه بر اینکه می‌توانند این ورزش را به عنوان تفریح یا بهبود سلامتی انجام دهند، آینده‌ی درخشانی نیز در این زمینه خواهند داشت. خود شما نیز می‌توانید با انجام این ورزش سطح انرژی جسمانی و خلق خود را بالا ببرید.

ترامپولین در سال 1971 برای اولین بار ساخت شد و خیلی زود به یکی از بهترین لوازم ورزشی برای ژیمناستیک تبدیل شد. ترامپولین در ایران با نام های "جامپینگ" و یا "بپر بپر" نیز شناخته میشود

خرید-ترامپولین-خانگی-1

مزایای فیزیکی در استفاده از ریباندر

تقویت  قلب و عروق: پریدن بر روی ترامپولین ضربان قلب را افزایش می‌دهد و تمرینی عالی برای قلب، مغز و اعضای حیاتی بدن است.

تمرینات عضلانی: تمرینی برای  تقویت عضلات پا، شکم و پشت است.

کاهش وزن: ترکیبی از ورزش قلبی عروقی و تقویت عضلات به کاهش وزن کمک می‌کند.

تمرین قلبی عروقی کالری می‌سوزاند. بر اساس تحقیقات انجام شده ۱۰ دقیقه استفاده از ترامپولین معادل ۳۳ دقیقه دویدن با سرعت معمولی کالری مصرف میکند.

انعطاف‌پذیری:  پریدن بر روی ترامپولین با افزایش طول عضلات، آنها را تقویت کرده و منجر به بهبود انعطاف‌پذیری می‌شود.

عدم آسیب به مفاصل، تاندون و رباط: این وسیله به کلی آسیب های ناشی از ورزش را از بین برده و عملا انجام حرکات انفجاری و دشوار را برای دوستداران ورزش با سنین بالا را ممکن می سازد.

توسعه قابلیت تعادل و هماهنگی: تعادل در ترامپولین بر خلاف تعادل بر روی هر چیز دیگری است. ترامپولین ،می آموزند چگونه تعادل خود را در همه حالات تعادل حفظ کنید.

توسعه مهارت‌های حرکتی: مغز مجبور به عملکرد دو طرفه در هنگام پرش شده و  هر دو طرف مغز برای حفظ هماهنگی و تعادل بدن با هم کار  می کنند و در نهایت ، مهارت‌های حرکتی فرد افزایش می‌ یابد.

درمان افسردگی: با استفاده از این دستگاه، با توجه به تحرک و فعالیت انجام شده، اندروفین و سروتونین ترشح شده در بدن منجر به نشاط و شادابی و درنتیجه کاهش علایم افسردگی  میشود.

تقویت سیستم لنفاوی: سیستم لنفاوی بدن مسئولیت جمع آوری و دفع سموم بدن را بر عهده دارد. این سیستم فاقد عضله می باشد و برای فعالیت بهتر نیازمند تحرک بدن و تعریق است(مثلا مانند قلب نیست تا حتی بدون تحرک بدن به فعالیت خود ادامه دهد). ترامپولین وسیله ایست که با کمترین مصرف انرژی و آسیب بیشترین تحرک رابه بدن اعمال میکندو با تحرک کلیه اجزای بدن این گردش مایعات لنفاوی را در بدن بسیار تسهیل میکند.                          

ترامپولین(1)(1)

آیا ترامپولین برای آپارتمان و یا محل کار مناسب است؟

اگر شما شما فرد پر مشغله ای هستید و یا در خانه کوچک و یا آپارتمان زندگی می کنید و فرصت کافی برای رفتن به باشگاه و یا فضای باز برای ورزش کردن را ندارید، انتخاب یک وسیله ورزشی با قیمت مناسب ،کار مشکلی است. پیشنهاد ما به شما استفاده از ترامپولین است

9terampolin

مزیت های اصلی ترامپولین برای منزل ، آپارتمان و یا محل کار

-در فضایی به اندازه یک متر و نیم در یک متر و نیم قابل نصب و استفاده می باشد.

 -صدا ، لرزش و یا کوبندگی خاصی ندارد و ایجاد مزاحمت برای همسایه ها و حتی اتاق کناری شما نمی کند.

-همیشه در دسترس است و بدون مقدمات خاص، با چند پرش کوچک ابتدایی ،ورزش شما در ساده ترین شکل ممکن شروع می شود.

-هزینه نگهداری ندارد و ملزومات خاصی جهت استفاده مورد نیاز نیست.

-برخی مدل های تاشو به راحتی قابل باز و بسته شدن می باشند و محیط را شلوغ نمی کنند.

-همه افراد خانواده با هر سطح توان جسمی می توانند از آن بهره ببرند.

ترامپولین های شرکت آیترام با همکاری شرکت بلیکن در اندازه های مختلف برای سلیقه های متنوع ساخته و تولید میشود.

شما میتوانید پیش از خرید ترامپولین خود با کارشناسان ما تماس گرفته و بسته به کاربری سن و محل استفاده ترامپولین خود را سفارش دهید

ترامپولین در آپارتمان به هیچ عنوان صدا و ضربه به طبقات دیگر وارد نمیکند و به راحتی میتوان ترامپولین در آپارتمان استفاده کرد

 

-انواع ورزش های هوازی ، قدرتی ، تعادلی ، ریلکسی و … با ترامپولین قابل انجام است.

-یک وسیله تفریحی مناسب در فضای آپارتمانی برای کودک شما می باشد و تا ساعت ها می تواند کودک شما را سرگرم می کند.

 

-اگر با بالاترین سطح توان خود نیز بر روی ترامپولین پرش بزنید ،باز هم با ارتفاع سقف مشکلی نخواهید داشت.

-اکثر مدل های ترامپولین تا وزن ۱۵۰ کیلوگرم را به خوبی تحمل می کنند و افراد با وزن های مختلف ، محدودیت استفاده ندارند.

-برای کودکان زیر ۶ سال استفاده از توری محافظ توصیه می شود که به صورت جدا قابل نصب است
trampoline-sport-fitness970321023

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی