کد خبر: ۲۶۵
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۷:۲۸:۱۶

اوتمیل، یک صبحانه‌ی مقوی و سیر کننده

اگر فعالیت بدنی خوبی در طی روز دارید و به دنبال غذای سالم و کم کالری و در عین حال انرژی زا هستید تا بتوانید تناسب اندامتان را حفظ کنید امروز اوتمیل را به شما پیشنهاد می دهیم که غذایی است سبک و در عین حال سیر کننده و همچنین سرشار از مواد مغذی مثل فیبر و پروتئین که هر دو از مواد غذایی لازم برای داشتن رژیم غذایی مناسب و البته تناسب اندام است.

اگر فعالیت بدنی خوبی در طی روز دارید و به دنبال غذای سالم و کم کالری و در عین حال انرژی زا هستید تا بتوانید تناسب اندامتان را حفظ کنید امروز اوتمیل رو به شما پیشنهاد می دهیم که غذایی است سبک و در عین حال سیر کننده و همچنین سرشار از مواد مغذی مثل فیبر و پروتئین که هر دو از مواد غذایی لازم برای داشتن رژیم غذایی مناسب و البته تناسب اندام است

آموزش-اوتمیل

اوتمیل (oatmeal) در واقع جزو غلات است که شاید نام دیگه آن یعنی «بلغور جو دو سر» یا «جو دو سر پرک» رو شنیده باشید. بلغور هم که می دانید از غلاتی مثل گندم و جو گرفته می شود که می توان انواع آش و سوپ و سالاد مثل تبوله رو با اون تهیه و سرو کرد.

جو دو سر پرک یا همون اوتمیل را از فروشگاه های مواد غذایی و عطاری ها به راحتی می توان تهیه کرد و آن را به صورت پخته در وعده های متعدد غذایی همراه مواد متعدد می توانید سرو کنید تا از خواص اوتمیل و مواد مغذی آن آهن،منیزیم، منگنز، فسفر، روی و ویتامین هایی مثل ویتامین ب 1 بهره ببرید.

به اوتمیل ساده معمولاً فقط کمی دارچین اضافه می شود. ولی شما میتوانید به دلخواه دانه چیا هم به این صبحانه اضافه کنید تا مقوی تر بشود و محتوای بیشتری داشته باشد. در ضمن با تزیین اوت میل با میوه های مختلف میتوانید اون رو برای بچه ها هم آماده کنید.

 

طرز تهیه اوتمیل

مرحله اول:

بلغور جو دو سر، شیر، آب و نمک و دارچین را در ظرفی مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید

مرحله-دوم-اوتمیل

مرحله دوم:

اجازه دهید مواد اوتمیل ساده سه تا پنج دقیقه بجوشد و مدام هم بزنید تا سر نرود و بعد حرارت را کم کنید تا جو به خوبی بپزد یعنی تا جایی که به خوبی غلیظ و ژله ای شود. (حدود سه تا پنج دقیقه کافی است)

مرحله-اول-اوتمیل

مرحله سوم:

مواد پخته شده را از روی حرارت بردارید و عسل را به آن بیافزایید و پس از سرد شدن سرو کنید

اوتیمل-صبحانه

-این غذا را می توان با انواع میوه یا مغز های خشک و تازه مانند کشمش، موز، سیب، توت فرنگی، پسته، بادام و …  مخلوط کنید تا غذایی مقوی تر داشته باشید.

-اگر گیاهخوار هستید می توانید به جای شیر گاو از شیر نارگیل، شیر سویا و یا انواع شیرهای گیاهی برای پخت این غذا استفاده کنید.

-اوتمیل برای وعده صبحانه بسیار مناسب است و برای داشتن صبحانه رژیمی و مغذی میتوانید اوتمیل یخچالی را از شب قبل آماده کنید و روز بعد میل کنید.

-به جای عسل می توان از شیره انگور یا خرما استفاده کرد

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی