کد خبر: ۲۳۹
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۰۸:۵۷:۵۹

بهترین و سالم ترین شیوه برای درست کردن یک وعده صبحانه با جوی دوسر

بلغور جو دوسر یا اوتمیل یکی از بهترین و سالم ترین غذاها برای صبحانه است.

به گزارش محیانیوز؛ جو پر از فیبر محلول به نام بتا گلوکان است که به کاهش سرعت هضم کمک می کند و شما را به سرعت سیر می کند و حتی به شما در مدیریت کلسترول و قند خون کمک می کند. اما در حالی که بلغور جو دوسر به خودی خود یک صبحانه مغذی است، سالم بودن آن بستگی به نحوه تهیه بلغور جو دوسر و آنچه به آن اضافه می کنید نیز دارد.

 

تریستا بست، متخصص تغذیه می گوید: بلغور جو دوسر یک گزینه عالی، غنی از مواد مغذی و غنی از فیبر برای یک وعده غذایی یا میان وعده است.

اما متاسفانه، ما هنگام تهیه بلغور جو دوسر تصمیماتی می گیریم که می تواند ارزش سلامتی آن را از بین ببرد، که اغلب ناآگاهانه است.

جو دوسر به تنهایی طعم زیادی ندارد، بنابراین طبیعی است که بخواهید مقداری شیرینی به آن اضافه کنید. افزودن میوه یا سایر منابع قند طبیعی یک راه عالی برای انجام این کار است، اما بست هشدار می دهد که افزودن بیش از حد قندهای فرآوری شده یا تصفیه شده می تواند به سرعت اوتمیل شما را ناسالم تر کند.

افزودن برخی شیرین‌کننده‌ها مانند شکر تصفیه شده، شکر قهوه‌ای، خامه‌های غلیظ و شربت‌ها به بلغور جو دوسر می‌تواند باعث التهاب زایی بیشتر آن شود تا ضد التهاب، اما می‌توان به جای آنها از شیرین‌کننده‌های طبیعی از جمله میوه‌های تازه یا یخ زده و عسل استفاده کرد.

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام تهیه اوتمیل خود در نظر بگیرید این است که آیا می خواهید از شیر استفاده کنید یا نه و چه نوع آن را انتخاب می کنید.

بست می‌گوید: افزودن شیر پرچرب یا شیرهای گیاهی شیرین در هنگام تهیه بلغور جو دوسر می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد. باز هم، این مواد می‌تواند به کالری، چربی و قند افزوده یک غذای سالم اضافه کنند.

به عنوان مثال، بسیاری از مردم برای طعم دار کردن جو دوسر، شیر بادام یا جو دوسر را انتخاب می‌کنند، اما خواندن برچسب تغذیه برای اطمینان از اینکه مارک‌های مورد علاقه‌تان به‌طور مخفیانه قندهای اضافه‌شده نداشته باشند ، مهم است.

این بدان معنا نیست که نباید از آن استفاده کنید، اما آگاهی از تمام موادی که به جو خود اضافه می کنید می تواند مفید باشد.

اگر می‌خواهید یک کاسه خوشمزه و سالم از جو درست کنید، بست می‌گوید: یک قانون مفید این است که از مواد غذایی کامل و شیرین‌کننده‌های طبیعی به عنوان مواد تشکیل دهنده استفاده کنید، بنابراین استفاده از تاپینگ‌هایی مانند انواع توت‌ها، گردو، کمی عسل و بذر کتان می‌تواند تراکم مواد مغذی بلغور جو دوسر را افزایش دهد.

 

 

منبع: ایت دیس

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی