کد خبر: ۲۳۱
۱۴۰۱/۰۶/۱۱ ۱۰:۵۳:۴۴

با انگور، کبد و مغزتان را از چربی و آلزامیر نجات دهید!

مطالعه ای در مجله Foods منتشر شده است که نشان می دهد انگور می تواند اثرات مثبت متعددی بر سلامتی داشته باشد؛ هم به مبارزه با کبد چرب برود و هم از آلزایمر پیشگیری کند.

به گزارش محیانیوز؛ انگور، این میوه پر خاصیت می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و بیماری کبد چرب را کاهش دهد و حتی 5 سال به طول عمر انسان اضافه کند.

این مطالعه روی موش‌های ماده انجام شد که با رژیم‌های غذایی با الگوی غربی پرچرب تغذیه شدند و نیمی از موش‌ها مکمل‌های انگور دریافت کردند.

سپس دانشمندان سلامت مغز، کبد و متابولیک دو گروه را مقایسه کردند.

آنها به این نتیجه رسیدند که آنتی اکسیدان های موجود در انگور می توانند با بهبود عملکرد نورون ها، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهند.

این مطالعه همچنین نشان داد که مکمل های انگور طول عمر موش ها را افزایش می دهد. مکمل های انگور همچنین متابولیسم را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش می دهند.

بیماری کبد چرب به دلیل مصرف نامناسب رژیم غذایی، یک مشکل سلامتی رو به رشد در جهان است. این بیماری می تواند منجر به سرطان یا نارسایی کبد شود و اغلب با بیماری آلزایمر مرتبط است.

دکتر جان ام. پزوتو، یکی از نویسندگان این مطالعه و رئیس کالج داروسازی و علوم بهداشتی در دانشگاه وسترن نیوانگلند، به سان گفت که انگور می تواند بیان ژن ها را تغییر دهد. این یعنی انسان با هرآنچه می خورد بدنش را می سازد..

پزوتو گفت: اگر سطح بیان ژن آنتی اکسیدانی را تغییر دهید، همانطور که با انگور اضافه شده به رژیم غذایی مشاهده کردیم، نتیجه یک پاسخ کاتالیزوری است که می تواند تفاوت واقعی ایجاد کند.

 

منبع: نیویورک پست

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی