کد خبر: ۱۶۷
۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۰۹:۵۸:۵۷

اگر رژیم می گیرید و وزن کم نمی کنید، احتمال به این مشکل دچار هستید

بسیاری از افراد کلی گرسنگی می کشند تا کالری کم کنند اما نتیجه ای نمی بینند. تعداد این افراد کم نیست. بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه در مجله لنست منتشر شد، محققان دانشگاه اوتووا گروه جداگانه ای از افراد چاق را شناسایی کردند که به ویژه در برابر کاهش وزن تنها از طریق تغییرات رژیم غذایی مقاوم هستند.

به گزارش محیانیوز؛ این یافته ها با این باور قدیمی که رژیم غذایی به تنهایی برای کاهش قابل توجه وزن کافی است، تناقض دارد و ورزش به عنوان یک درمان مکمل برای کمک به افزایش مزایای تغذیه سالم اضافه شده است.

دکتر رابرت دنت، متخصص غدد، که با همکاران روی این موضوع مطالعه کرده اند،‌ گفت: اگر به گروه بزرگی از افرادی که اضافه وزن دارند و در تلاش برای کاهش وزن هستند نگاه کنید، می بیند که به ورزش واکنش چندانی نشان نمی‌دهند.

آنچه یافته‌ها به ما می‌گویند این است که وقتی افراد دچار اضافه وزن به محدودیت‌های غذایی پاسخ نمی‌دهند و وزن کم نمی کنند باید آنها را به فعالیت بدنی بازگردانیم.

افرادی که چاقی ناشی از مقاومت در برابر رژیم غذایی دارند، از نظر میزان کاهش وزن در حالی که از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی می کنند، در سطح پایین تری قرار دارند. پزشکان استدلال می کنند که برای این افرادی ورزش باید در اولویت باشد.

بر اساس سوابق بالینی بیش از 5000 بیمار، از 20 زن خواسته شد تا در یک برنامه تمرینی طراحی شده برای تجزیه و تحلیل تغییرات در متابولیسم عضلات اسکلتی که یکی از شاخص های حیاتی سلامت در بیماران متابولیک شرکت کنند.

به گفته محققان، متابولیسم چربی در عضله اسکلتی توسط میتوکندری تنظیم می شود و به گفته محققان، افرادی که چاقی ناشی از مقاومت در برابر رژیم غذایی دارند، فعالیت میتوکندریایی کمتری در استخوان های خود نشان می دهند.

شرکت کنندگان در مجموع 18 جلسه تمرینی، سه بار در هفته به مدت شش هفته، شامل تردمیل و وزنه قرار گرفتند. برای گروهی که قبلا در وضعیت نامطلوب میتوکندری قرار داشتند، نشان داده شد که ورزش باعث افزایش فعالیت در ماهیچه‌های اسکلتی می‌شود، در حالی که آنهایی که فعالیت میتوکندریایی نسبتاً بالاتری در شروع آزمایش داشتند، هیچ مزیت اضافه‌تری در این زمینه مشاهده نکردند.

برای چندین دهه، بیماران مقاوم در برابر رژیم غذایی متهم به عدم رعایت یک برنامه غذایی کم کالری بودند که اکنون، محققان امیدوارند رویکرد جدید آنها منجر به مراقبت های متناسب تری شود.

 

منبع: نیویورک پست

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی