کد خبر: ۱۶۶
۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۰۹:۵۷:۳۴

نقش مهم مصرف ویتامین دی در معالجه افسردگی

یک بررسی گسترده نشان می دهد که مکمل ویتامین D ممکن است علائم افسردگی را در بزرگسالان مبتلا به افسردگی کاهش دهد. این مطالعه بزرگ که توسط یک تیم بین المللی از محققان انجام شده است شامل ده ها مطالعه از سراسر جهان است. علائم افسردگی در سراسر جهان همه گیر است و با پیشرفت زندگی ماشینی بیشتر هم می شود.

 

به گزارش محیانیوز؛ اثربخشی درمانی داروهای ضد افسردگی فعلی اغلب ناکافی است، به همین دلیل است که راه‌های بیشتری برای کاهش علائم افسردگی، به عنوان مثال، از تحقیقات تغذیه‌ای جستجو شده است.

اعتقاد بر این است که ویتامین D عملکردهای سیستم عصبی مرکزی را که اختلالات آن با افسردگی مرتبط است تنظیم می کند. علاوه بر این، مطالعات مقطعی ارتباط بین علائم افسردگی و کمبود ویتامین D را نشان می دهند.

با این حال، مطالعات بزرگ قبلی در مورد اثرات مکمل ویتامین D بر افسردگی بی نتیجه بوده است.

در یک بررسی چندگانه، نتایج حاصل از چندین مطالعه مختلف ترکیب شده و به صورت آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

بررسی جدید در مورد ارتباط مکمل ویتامین D با افسردگی، بزرگترین بررسی است که تاکنون منتشر شده است، که شامل نتایج 41 مطالعه از سراسر جهان است.

این مطالعات اثربخشی ویتامین D را در کاهش علائم افسردگی در بزرگسالان توسط کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی شده با دارونما در جمعیت‌های مختلف بررسی کرده‌اند.

این مطالعات شامل تحقیقاتی بود که در بیماران مبتلا به افسردگی، در جمعیت عمومی و در افراد با شرایط مختلف فیزیکی انجام شد. نتایج بررسی چندگانه نشان می دهد که مکمل ویتامین D در کاهش علائم افسردگی در افراد مبتلا به افسردگی موثرتر از دارونما است.

تفاوت های عمده ای در دوز مصرفی ویتامین D وجود داشت، اما به طور معمول مکمل ویتامین D 50 تا 100 میکروگرم در روز بود.

توماس میکولا، محقق دکترا و نویسنده اصلی، گفت: باوجود دامنه وسیع این بررسی چندوجهی، قطعیت شواهد به دلیل ناهمگونی جمعیت های مورد مطالعه و به دلیل خطر سوگیری مرتبط با تعداد زیادی از مطالعات کم است.

بررسی چندوجهی بخشی از پایان نامه دکترای میکولا است. میکولا در پایان گفت: این یافته‌ها آزمایش‌های بالینی جدید و سطح بالا را در بیماران مبتلا به افسردگی تببین می کند تا نقش احتمالی مکمل ویتامین D در درمان افسردگی را روشن کند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی