کد خبر: ۱۳۸
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۱۷:۰۳:۰۷

کاهش وزن با تغییر ساعت شام

زمان بندی نامناسب برای خوردن غذا به ویژه وعده شام در اضافه وزن اثر زیادی دارد

به گزارش محیانیوز؛ مطالعه ای اخیرا انجام شده است که بهترین زمان خوردن شام برای کاهش وزن را پیشنهاد کرده است. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که زمان غذا خوردن خود را مرور کنید.

این تحقیق نشان داد افرادی که از برنامه غذایی دقیق پیروی می کردند در مقایسه با سایر شرکت کنندگان در مدت 14 هفته 2.3 کیلوگرم از دست دادند. آنها همچنین کاهش فشار خون را تجربه کردند و به احتمال زیاد خلق و خوی بهتری داشتند.

با این حال، یک نکته وجود دارد، شرکت کنندگان شام خود را قبل از ساعت 3 بعد از ظهر خوردند. مطالعه ‌ای که توسط دانشگاه آلاباما در بیرمنگام انجام شد، در مورد غذا خوردن با محدودیت زمانی که اصطلاح روزه متناوب نیز نامیده می‌شود، بررسی شد.

چندین مطالعه به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که آیا این شکل از خوردن می‌تواند به کاهش وزن با نتایج متفاوت کمک کند. لازم است که فرد در یک پنجره کوچکتر از روز، معمولا 8 ساعت، غذا بخورد و بقیه را ناشتا باشد. به عنوان مثال، خوردن اولین وعده غذایی در روز ظهر و شام تا ساعت 8 شب.

mediterranean2

اما محققان به طور خاص به تغییر پنجره غذا خوردن در اسرع وقت، بین ساعت 7 صبح تا 3 بعد از ظهر پرداختند. آنها گفتند که بدن و متابولیسم بهتر است زودتر با غذا مقابله کند، که می تواند چربی سوزی را بیشتر کند. برای انجام مطالعه، حدود 90 بزرگسال چاق انتخاب شدند که نیمی از آنها به مدت 14 هفته به مدت 6 روز در هفته رژیم متناوب را دنبال کردند.

هر دو گروه از رژیم غذایی سالم پیروی کردند و 150 دقیقه در هفته ورزش کردند. افراد گروه رژیم دار تقریبا 6 کیلوگرم از دست دادند، در حالی که افراد گروه کنترل 4 کیلوگرم وزن کم کردند.

دانشمندان در مقاله خود که در JAMA Internal Medicine منتشر شده است، نوشتند: این اثرات معادل کاهش مصرف کالری به میزان 214 کالری اضافی در روز بود.

دکتر میرعلی، جراح چاقی و مدیر پزشکی مرکز کاهش وزن جراحی MemorialCare، کالیفرنیا، به Healthline گفت: آنچه در مورد این مطالعه جالب بود، محدودیت زمانی است. به نظر می‌رسد محدودیت‌های قبلی مزیت بیشتری دارد.

این امر از آن جایی منطقی است که سطح انسولین می تواند برای مدت طولانی تری پایین بماند و در نتیجه کالری سوزی را افزایش دهد. هر کسی که سعی در کاهش وزن دارد ممکن است از رژیم متناوب یا غذا خوردن با محدودیت زمانی بهره مند شود.

معایب این روش غذا خوردن این است که فرد ممکن است در دوره‌ای که غذا خوردن مجاز نیست احساس گرسنگی کند و ممکن است در پایبندی به برنامه دچار مشکل شود. اگرچه محققان معتقدند که زودتر غذا خوردن مفیدتر است، اما آنها گفتند که ممکن است برای همه مناسب نباشد. دکتر دانا هونس، متخصص تغذیه بالینی ارشد در مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس، می‌گوید: «برای افرادی که دوست ندارند با احساس گرسنگی به رختخواب بروند، این می‌تواند راه سختی برای غذا خوردن باشد.  

 

منبع: هلث لاین

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی