کد خبر: ۷۵۱
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۲۲:۵۱:۱۵

پیلاتس، بهترین ورزش برای لاغری

اگر تا به حال به یک باشگاه ورزشی سر زده باشید، به احتمال زیاد نام ورزش پیلاتس را شنیده‌اید. به چه میزان درباره این ورزش اطلاعات دارید و آیا تا به حال تحت آموزش پیلاتس قرار گرفته‌اید؟! این روزها پیلاتس به یکی از ورزش‌های پرطرفدار تبدیل شده است که بسیاری از افرادی که اهل ورزش کردن هستند؛ دوست دارند حرکات پیلاتس را یاد بگیرند و تاثیر آن را بر بدن خود بدانند. مسئله اصلی برای بسیاری از افرادی که در کنار رژیم غذایی، دوست دارند از ورزش برای کاهش وزن سریع استفاده کنند

آیا پیلاتس به کم کردن وزن کمک می‌کند؟! برای پاسخ به این سوال باید راجع به پیلاتس اطلاعات کافی داشته باشیم؛ بنابراین در این مطلب به معرفی ورزش پیلاتس و هر آنچه نیاز دارید راجع به آن بدانید، پرداخته‌ایم

چنانچه ورزش پیلاتس را در کنار سایر ورزش‌ها، برای کاهش وزن و لاغری انجام می‌دهید؛ بهتر است در کنار ورزش کردن، از یک رژیم لاغری و رژیم غذایی مناسب نیز استفاده نمایید تا نه‌تنها نیاز بدن خود را به بهترین نحو تأمین کنید؛ بلکه با کنترلی که روی میزان وعده‌های غذایی خود پیدا می‌کنید، زیبایی و تناسب‌اندام را در کنار سلامتی داشته باشید.

1400110316362196024599934

پیلاتس

پیلاتس نمی‌تواند برای اهداف درمانی به کار برود؛ اما با اجرای صحیح حرکات آن، در طولانی مدت انعطاف‌پذیری، قدرت جسمانی و همچنین قدرت ذهنی در تحمل و کنترل بدن را بالا می‌برد. جوزف پیلاتس این ورزش را به گونه‌ای طراحی نمود که روی بخش مرکزی بدن تمرکز کرده و بتواند با تقویت ماهیچه‌های پشت، کمر و باسن در اصلاح وضعیت بدن و همچنین سلامت آن نقش داشته باشد. پس از این ورزش، نه تنها تسلط و تمرکز ذهن شما بر روی وضعیت جسمانی و اندام‌ها افزایش می‌یابد؛ بلکه بدن شما برای انجام کارهای روزانه و حتی برخی اعمال جسمانی سنگین‌تر، قدرت بیشتری پیدا می‌کند.

در طی انجام ورزش پیلاتس متوجه می‌شوید که حرکات آن برای سطوح مختلف افراد، از مبتدی تا پیشرفته، متفاوت است تا قدرت بدنی آن‌ها به مرور افزایش پیدا کند و هیچ فشاری به یکباره به بدن آن‌ها وارد نشود. این ورزش لاغری شکم اغلب برای افرادی به کار می‌رود که می‌خواهند عضله‌سازی کنند و یا قدرت جسمانی خود را بالا ببرند و معمولا برای هدف کاهش وزن و لاغری به کار نمی‌رود؛ اما می‌توانید این ورزش را با ورزش های لاغرکننده ادغام نمایید و با انجام آن پس از ورزش های لاغرکننده، به افزایش قدرت جسمانی خود کمک کنید تا بتوانید هربار ورزش‌هایی با شدن بیشتر را راحت‌تر به انجام برسانید و کالری‌سوزی خود را افزایش دهید.

1-11

ورزش پیلاتس برای چه افرادی مناسب نیست؟!

این ورزش تقریبا برای همه افراد مناسب است. البته، افرادی که سن بالایی دارند و یا مشکل و آسیب‌دیدگی جسمانی دارند که ممکن است انجام حرکات پیلاتس برای آن‌ها مشکلی ایجاد کند، بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت نمایند و در صورت اجازه او، این ورزش را با سختی کنترل‌شده انجام دهند. البته هرچه در این ورزش پیشرفت کنید، انجام حرکات روزانه و ورزشی راحت‌تر می‌شود.

به همین دلیل تقریبا همه افراد می‌توانند از این ورزش استفاده کنند و وضعیت جسمانی خود را بهبود ببخشند. می‌توانید برای یادگیری آن به باشگاه ورزشی مراجعه کنید و یا از راهنمایی یک مربی شخصی استفاده کنید. یادگیری به تنهایی نیز قابل انجام است، اما بهتر است در ابتدای مسیر از کمک‌ مربی‌ها برای یادگیری حرکات پایه‌ای استفاده کنید تا بتوانید انواع حرکات این ورزش با کش پیلاتس، یا روی تشک ویا با دستگاه را انجام دهید.

 پیلاتس و یوگا

ورزش پیلاتس و یوگا بسیار به یکدیگر شباهت دارند؛ به همین دلیل است که بسیاری از افراد هنگام انتخاب ورزش، بین این دو گزینه مردد می‌مانند. هر دو این ورزش‌ها به سلامت جسم و ذهن توجه می‌کنند و قابلیت انعطاف‌پذیری و قدرت جسمانی را افزایش می‌دهند؛ اما تفاوت پیلاتس با یوگا این است که یوگا بیشتر روی ذهن و افزایش تمرکز و همچنین تاثیر مثبت آن روی روح انسان تمرکز دارد. درحالی‌که پیلاتس بیشتر برای اهداف افزایش قدرت جسمانی و کمتر از یوگا برای شادابی روح استفاده می‌شود؛ البته نمی‌توان تاثیر آن روی ایجاد کنترل ذهن بر بدن را نادیده گرفت. با توجه به این توضیحات، می‌توانید ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی