کد خبر: ۵۴۰
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۱۱:۵۷:۰۱

خوش اندامی با آلوئه ورا

نوشیدن شیره آلوئه ورا به صورت روزانه با چند بار ورزش در هفته برابری می کند، به کاهش چین و چروک و خشکی و تیرگی پوست کمک شایانی می کند، علاوه بر این به پاکسازی پوست کمک و خشکی مو و خارش را کاهش می دهد، شوره سر را درمان و باعث افزایش رشد و پرپشتی موها می شود.

 آلوئه ورا گیاهی است با خواص بسیار زیاد، یکی از بهترین خواص آن کمک به کاهش وزن است.
 این گیاه با تحریک متابولسیم موجب می‌شود که بدن کالری بیشتری بسوزاند، انرژی لازم برای این کار از چربی و کربوهیدرات موجود در بدن به دست می‌آید.
 نوشیدن شیره آلوئه ورا به صورت روزانه با چند بار ورزش در هفته برابری می‌کند، به کاهش چین و چروک و خشکی و تیرگی پوست کمک شایانی می‌کند.
 علاوه بر این به پاکسازی پوست کمک و خشکی مو و خارش را کاهش می‌دهد، شوره سر را درمان و باعث  افزایش رشد و پرپشتی موها می‌شود.

در طب سنتی هندوستان از آلوئه ورا برای درمان یبوست، بیماری‌های پوستی، آلودگی بدن با کرم‌ها، عفونت‌ها و درمان کولیک (قولنج) استفاده می‌شود. در طب چینی آلوئه ورا برای درمان بیماری‌های قارچی تجویز می‌شود. در دنیای غرب آلوئه ورا به‌طور گسترده‌ای در تولید لوازم آرایشی، داروها و صنایع غذایی استفاده می‌شود. امروزه صنایع مرتبط با استخراج عصاره‌ی آلوئه ورا از بزرگ‌ترین صنایع وابسته به گیاهان است. 

مزایای-آلوئه-ورا

فواید آلوئه ورا چیست؟

دو ترکیب موجود در آلوئه ورا خاصیت دارویی بالایی دارند. ژل که از سلول‌های موجود در مرکز برگ به دست می‌آید و ماده‌ی دیگر نوعی شیرابه است که از سلول‌های موجود در زیر پوست آلوئه ورا به دست می‌آید. بسیاری از افراد از ژل آلوئه ورا برای درمان عارضه‌های پوستی مانند سوختگی، آفتاب سوختگی، یخ‌زدگی، پسوریازیس و تبخال استفاده می‌کنند، در حالی که خواص آلوئه ورا به همین موارد محدود نمی‌شود. ژل آلوئه ورا در درمان آرتروز، بیماری‌های روده، تب، خارش و التهاب نیز مؤثر است. از ژل آلوئه ورا در کاهش علائم آسم، زخم معده، دیابت و کاهش عوارض جانبی پرتودرمانی هم استفاده می‌شود.

آلوئه ورا بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی را در خود جای داده است. این مواد برای رشد و عملکرد مناسب دستگاه‌های بدن ضروری هستند.

ماسک

۹ مورد از خواص آلوئه ورا برای درمان بیماری‌ها

۱. ناراحتی‌های پوستی

عصاره‌ آلوئه ورا ، باعث بهبود سریع خارش و سوختگی ناشی از درماتیت تشعشعی می‌شود. این گیاه در بهبود عارضه‌های پوستی مانند پسوریازیس (صدفک)، اگزما، موکوزیت دهان، زخم پای دیابتی و درمان سوختگی‌ها مؤثر است. 

۲. درمان سوختگی‌ها

مصرف ژل آلوئه ورا در محل سوختگی با سرکوب تحریکات پرتو فرابنفش، سرعت بهبود سوختگی را افزایش می‌دهد.

۳. درمان تبخال

در صورت بروز تبخال روزی چند مرتبه ژل آلوئه ورا را روی محل مورد نظر بمالید. با این کار احساس ناراحتی‌تان کمتر شده و تبخال زودتر درمان می‌شود. 

Aloe-Vera-for-skin

۴. مرطوب کردن مو و پوست سر

آلوئه ورا درمانی طبیعی برای خارش پوست سر و خشکی موهاست. آلوئه ورا با داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی به سلامت و تقویت موهای سر کمک می‌کند. آلوئه ورا به خاطر خواص ضدباکتری و ضدقارچی در کاهش شوره‌ی سر نیز مؤثر است.

۵. درمان یبوست

تأثیر شیره‌ی آلوئه ورا به‌عنوان ملین مورد آزمایش‌های دقیقی قرار گرفته است. آنتراکینون‌های موجود در شیره‌ی آلوئه ورا از یبوست جلوگیری می‌کنند. 

۶. کمک به پیشگیری از بیماری‌های گوارشی

به خاطر وجود ترکیبات ضدالتهابی و ضدیبوست، آلوئه ورا به گوارش و هضم غذا کمک می‌کند. مصرف آب آلوئه ورا در هضم غذا، تنظیم اسید، کاهش تشکیل مخمرها، تقویت باکتری‌های مفید و تنظیم حرکات روده‌ای مؤثر است.

aloe-vera-1

۷. تقویت دستگاه ایمنی

مصرف آلوئه ورا می‌تواند کمبود روی را جبران کرده و دستگاه ایمنی را تقویت کند. روی به بهبود بیماری‌ها، نابودی باکتری‌ها و محافظت غشای سلولی کمک می‌کند. 

۸. خاصیت آنتی‌اکسیدانی و کاهش التهابات

خاصیت آنتی‌اکسیدانی آلوئه ورا در کاهش مضرات دود سیگار و پرتوهای فرابنفش نور خورشید نیز مؤثر است. علاوه بر این به محافظت پوست در مقابل سرطان و مبارزه با التهابات ناشی از آفتاب سوختگی کمک می‌کند.

۹. درمان دیابت

آلوئه ورا می‌تواند هایپرگلیسمی مزمن و مشکلات ناشی از چربی بالا را که در بیماران مبتلا به دیابت کاهش دهد. 

 

 

 

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی