کد خبر: ۳۷۳۹
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۱۸:۰۰:۰۰

نوشیدنی‌های کافئین دار، چاق کننده هستند! / ۶ فایده ترک کافئین را بشناسید

مشتاقان داشتن اندامی متناسب با وزنی ایده آل چاق و لاغرکننده های بسیاری را می شناسند ولی آیا واقعا هرآنچه از لاغرکننده ها می دانید درست است ؟

نوشیدنی چاق کننده کافئین دار را کمتر مصرف کنید

گاهی در برنامه و رژیم لاغری برخی از مواد غذایی به اشتباه گنجانده می شوند. به عنوان مثال چای و قهوه به اعتقاد برخی یک لاغر کننده عالی است اما کافئین موجود در این نوشیدنی ها ، این دسته از نوشیدنی ها را در بخش نوشیدنی های چاق کننده قرار داده استکافئین ماده ای است که در کنار فوایدی همچون افزایش عملکرد حافظه و سطح هوشیاری معایب و اثرات جانبی بسیاری دارد. در اینجا به 6 مورد از فواید ترک کافئین اشاره می کنیم که زندگی شما را متحول می کند.

 تاثیر کافئین موجود در نوشیدنی های چاق کننده بر اضافه وزن

1-کافئین نمی گذارد شما لاغر شوید. با استفاده از نوشیدنی هایی همچون قهوه و چای که حاوی مقادیر زیاد کافئین هستند افراد کالری بدن خود را افزایش می دهند. بیشتر اوقات افراد در کنار نوشیدنی های کافئین دار برای خوش طعم کردن آن ها از خامه و یا شکر استفاده می کنند و از این طریق روند کاهش وزن خود را معکوس می کنند.

قهوه

2-کافئین به طور موقت موجب افزایش اشتها و پرخوری می شود. مدت کوتاهی بعد از مصرف کافئین به علت افزایش متابولیسم بدن ممکن است احساس گرسنگی کنید.

چاق

3-کافئین رگ ها و شریان های خونی شما را باریک می کند و به همین علت فشار خون شما را افزایش می دهد. با مصرف آن ممکن است شما بیشتر احساس اضطراب، ناآرامی و تنش کنید.

4-اگر روزانه 3 تا 4 فنجان قهوه یا 6 فنجان چای استفاده کنید این بدان معناست که مصرف کافئین شما بالا است و ممکن است دچار خستگی، سردرد، خشم، دل پیچه، تپش قلب و نوسانات خلقی شوید و این حالت چند روز در بدنتان بماند.

616b293e4580b

5-کافئین سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشد اما در عین حال خاصیت اسیدی دارد و ممکن است شما را دچار مشکل کند. علاوه بر این مصرف زیاد کافئین برای کبد مضر است و ترشح اسید معده را افزایش می دهد.

6-کافئین اگر 6 ساعت قبل از خواب مصرف شود باعث می شود شما نتوانید بخوابید و مهم تر از آن بعد از بیدار شدن ممکن است احساس خستگی کنید و به کافئین بیشتری نیاز داشته باشید. کافئین نمی گذارد شما عمیق و خوب بخوابید. علاوه بر این، کافئین اثرات منفی بر تمرکز افراد دارد.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی