کد خبر: ۳۶۱۲
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۰۵:۳۰:۰۰

لاغری با ورزش زومبا

در عصر حاضر ورزش زومبا یکی از داغترین روش‌های از دست دادن وزن است. این ورزش با تحرکی بیشتر از ورزش پیلاتس ترکیبی از حرکات هوازی و مراحل رقص که با گام های سریع و آسان بسیار جذاب و سرگرم کننده است. زومبا ورزشی است بسیار چالش برانگیز و هیجان آور. این ورزش می‌تواند به شما در کاهش وزن بسیار کمک کند و همچنین تن، ماهیچه‌ها و عضلات شما را سفت کند. این نوع رقص لاتین که از اصول و قواعد اینتروال و تمرینات استقامتی بهره می‌گیرد، متابولیسم بدن را تاحد قابل‌توجهی بالا می‌برد.

انجام حرکات زومبا برای لاغری

زومبا یک ورزش ترکیبی است که ریتم های مختلفی مانند سالسا، هیپ هاپ و حتی رقص باله در یک مرحله 5 دقیقه ای زومبا وجود دارد و کشیدگی طبیعی عضلات بدن به حداکثر می رسد.

زومبا ورزشی است مقاومتی. این ورزش علاوه بر فعال نگه‌داشتن ماهیچه‌ها به بدن کمک می‌کند تا چربی‌های اضافه را سوزانده و عضلات خود را تقویت کند.

هر کسی به‌راحتی و سریع می‌تواند زومبا را فرا بگیرد. کافی است شما مقداری رقصیدن را دوست داشته باشید به‌سادگی زومبا را یاد خواهید گرفت.

با انجام فعالیت‌های مربوط به این ورزش ذهن شما نیز درگیر خواهد شد. این درگیری ذهنی هنگام انجام حرکات به تقویت مغز کمک شایانی می‌کند.

در حالی که در ورزشگاه ضربه می زنید رشد عضلانی باعث بهبود هماهنگی بین ارگان های مختلف بدن می‌شود. زومبا، در مقابل، هماهنگی شما را بهبود می‌بخشد و در حال حاضر بازوها و پاهای خود را با هماهنگی بیشتری با ماهیچه ها حرکت می‌کنند.

شما در حالی که سرگرم ورزش کردن و لذت بردن از آن هستید به‌سادگی وزن کم کرده و لاغر می‌شوید. در هر جلسه از زومبا بیش از 900 کالری مصرف خواهید کرد.

زومبا بر روی ماهیچه ها و عضلات پشت، باسن و ران که ماهیچه های اصلی بدن هستند کار می‌کند و موجب تناسب اندام می‌شود. در زومبا هر بخشی از بدن فعالیت خاصی دارد و مانند ورزش بر یک جا تمرکز ندارد. زومبا تمرین شدید به تمام نقاط بدن است و به همه اعضای بدن سود و منفعت می‌رساند حتی عضلات بدون چربی، عضلات شکم و هرچیزی که باعث می‌شود تا یک بدن بطور کامل فعالیت داشته باشد.

به‌دلیل فعالیت بدنی بالا افراد می‌توانند بدون استفاده از رژیم‌های سخت و طاقت فرسا نیز با کمک این ورزش لاغر شوند.

زومبا همانند دیگر تمرینات ایروبیک، شامل حرکات ریتمیک و تکراری است که ماهیچه های بزرگتر و اصلی بدن را تحت الشعاع قرار می‌دهد. حرکات زومبا سبب افزایش ضربان قلب و همچنین افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به قسمت های مختلف بدن می‌شود.

 

کلاس های زومبا با حرکات نرمشی برای گرم کردن بدن آغاز می‌گردند، بعد از آن نوبت به حرکات ریتمیک رقصی می‌رسد که این حرکات در حدود یک ساعت به‌طول خواهد انجامید. موزیک با صدای بلند در تهییج کردن و انجام بیتر حرکات تاثیرات مثبتی گذاشته و بسیار محرک است. زومبا موجب تناسب اندام می‌شود‎

 

 

نکات لازم قبل از شروع ورزش زومبا

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید در این کلاس ها شرکت کنید، بهتر است در کلاس های مبتدی شرکت کنید. کلاس هایی به نام گلد زومبا و آکوا زومبا وجود دارد‌که حرکات، ساده‌تر و آرام‌تر است و برای افراد مسن و تازه کار، مناسب است.

حتما قبل از شروع حرکات تند، باید برای گرم کردن بدن،در ابتدا حرکات نرمشی و در انتها، برای خنک کردن بدن، حرکات کششی صورت گیرد.

حتما از کفش‌های مناسب استفاده کنید. به‌علت حرکات جانبی مکرر، کفش‌های مخصوص دویدن یا کفش‌های با کفی سفت مناسب ورزش زومبا نیستند، بلکه باید کفش نسبتا نرمی برای این ورزش تهیه کنید.

همواره آب همراه خود داشته باشید. در مدت زمان ورزش، میزان آب بدن باید حفظ شود. 

  ac-image-u01592765616Mk

چه گروه‌هایی ورزش زومبا را انجام ندهند؟

بطور کلی دوندگی و هر ورزش شدتی می‌تواند ظرف یک ساعت بیش از 500 کیلو کالری بدن را از دست دهد که زومبا نیز یکی از همین ورزش‌ها است. اما حرکات سنگین و مداوم این ورزش با ایجاد و یا برگشت ضربات مکرر به عضلات تحتانی و علی الخصوص مفاصل، شانس ابتلای افراد چاق و دارای اضافه وزن را در بروز آرتروز زودرس به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. زومبا ورزشی ترکیبی و متشکل از حرکات ایروبیک و هوازی است که بصورت ریتم و همراه با موسیقی هایی با ضرب اهنگ های تند و مداوم انجام می‌شود که علی رغم داشتن قدرت فراوان در چربی سوزی ، مشکلات مفصلی و دردهای اسکلتی را نیز باخود به همراه می‌آورد و بنابر این انجام این ورزش برای گروه های سنی بالای 40 سال توصیه نمی‌شود. 

به‌دلیل شدت بالای زومبا، اگر سابقه بیماری قلبی -عروقی یا متابولیک مثل دیابت دارید، قبل از شروع ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

به بیمارانی که مشکل مفصلی یا دیابت دارند توصیه می‌شود که زومبا گلد یا زومبا در آب را امتحان کنند چون به‌علت تعدیل حرکات احتمال بروز آسیب برایشان کمتر خواهد بود هرچند فرد کالری کمتری می‌سوزاند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی