کد خبر: ۷۸۶
۱۴۰۱/۰۶/۱۸ ۰۰:۳۷:۳۰

چرا باید زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهیم؟

زیتون یکی از اجزای اصلی و بسیار پرخاصیت در رژیم غذایی مدیترانه‌ای است و مصرف آن فواید زیادی برای سلامتی دارد.

امروزه در طب سنتی از "روغن زیتون برای لاغری شکم" استفاده می‌شود. از این روغن معجزه گر که یکی از چربی‌های طبیعی به حساب می‌آید، علاوه بر استفاده از آن برای پوست و مو، برای لاغری هم می‌توان بهره برد. ترکیبات مفید این روغن که از چربی‌های سالم شناخته شده، غیر از لاغری باعث سلامت کامل بدن نیز خواهد شد.

1658823189

علت محبوبیت روغن زیتون چیست؟

روغن زیتون، علاوه بر طعم و مزه بی نظیر، فواید مؤثر برای بدن، در محصولات آرایشی و بهداشتی هم بکار می‌رود. این روغن به دلیل داشتن ویتامین‌هایی مثل K،E،D،A و آنتی اکسیدان اهمیت ویژه‌ای بین روغن‌ها دارد. وجود ترکیب خاصی به نام اسکوآلن توانسته تأثیر و فواید بسیاری برای پوست داشته باشد.

آیا روغن زیتون لاغر کننده است؟

در بین اطرافیان کسانی وجود دارند که از روغن زیتون برای لاغری استفاده می‌کنند؛ اما واقعاً می‌توان به روغن زیتون برای لاغری اعتماد کرد؟ آیا با روغن زیتون می‌توان به کاهش وزن امیدوار بود؟ در پاسخ باید بگوییم بله؛ روغن زیتون به دلایل زیر می‌تواند برای لاغری و کاهش وزن در سبد غذایی شما قرار بگیرد.

تشخیص-روغن-زیتون-اصل-از-تقلبی

دلایل استفاده از روغن زیتون برای لاغری
مهار جذب گلوکز

شما از وقتی که از روغن زیتون برای کاهش وزن، به صورت روزانه مصرف کنید، قطعاً احساس گرسنگی نخواهید کرد. چرا؟ چون مواد مغذی در روغن زیتون، جذب گلوکز توسط بدن را متوقف و مهار می‌کنند.

افزایش سوخت و ساز در بدن

اگر می‌خواهید شاهد سوختن چربی‌های ذخیره شده در بدن باشید، به سالاد و مواد غذایی دیگر خود، روغن زیتون اصل، اضافه کنید. این روغن مغذی، سرشار از اسیدهای چرب تک غیر اشباع (MUFAS) است که کلسترول‌های بد را کاهش و سرعت سوختن چربی‌های ذخیره شده را افزایش می‌دهد.

خاصیت سیر کنندگی

اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در این روغن، باعث می‌شود تا شما زودتر سیر شده و اشتهای خود را کنترل کنید. وقتی در غذای خود از روغن زیتون با کیفیت برای پخت و پز استفاده می‌کنید، زودتر شیر شده و به اندازه کافی غذا می‌خورید زیرا از ورود کالری اضافه به بدن جلوگیری می‌کنید و چربی سوزی برایتان راحت تر خواهد بود.

zeytoon-asli-1-min-800x491

جایگزین روغن‌های اشباع بازاری

روغن‌های موجود در بازار مانند روغن پالم و دیگر روغن‌های نظیر آن، دارای چربی اشباع بوده که اول برای سلامتی مضر است که اگر بتوانید از برنامه غذای خود آن‌ها را خارج کرده و روغن زیتون طبیعی را جایگزین آن کنید، اولاً سلامتی را به خود هدیه کرده و همچنین به هدف خود در کاهش وزن و چربی سوزی خواهید رسید.

مصرف زیتون و روغن زیتون طبیعی به سلامت قلب کمک کرده و از ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها نیز پیشگیری می‌کند.

خواص آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان‌های رژیمی‌نشان داده‌اند که خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان را کاهش می‌دهند. زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است و فواید زیادی برای سلامتی مانند مبارزه با التهاب و کاهش رشد میکروارگانیسم، دارد.

 

بهبود سلامت قلب

کلسترول و فشار خون بالا هر دو از عوامل خطر بیماری قلبی هستند. اسید اولئیک، اسید چرب اصلی در زیتون، اثرات مفیدی در بهبود سلامت قلب دارد.

بهبود سلامت استخوان

یکی از خواص و فواید زیتون و روغن زیتون برای سلامتی، کمک به حفظ تراکم استخوانی است. پوکی استخوان با کاهش توده استخوانی و کیفیت بافت استخوان مشخص می‌شود که می‌تواند خطر شکستگی را افزایش دهد. میزان پوکی استخوان در کشورهای مدیترانه‌ای کمتر از بقیه اروپا است که برخی مصرف زیتون را عامل آن می‌دانند.

پیشگیری از سرطان

زیتون و روغن زیتون معمولا بیشتر در منطقه مدیترانه مصرف می‌شوند جایی که میزان ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌های مزمن کمتر از سایر کشورهای غربی است. بنابراین متخصصان سلامت احتمال می‌دهند که ممکن است زیتون به کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز کمک کند. 

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی