کد خبر: ۳۳۷۳
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۰۹:۰۰:۰۰

مصرف گردو عمر را زیاد می‌کند

از زمان های قدیم تا الان داشتن عمر طولانی یکی از آرزوهای بزرگ بشر بوده، به همین خاطر زمان آن رسیده که با نگرش دیگری به مواد غذایی نگاه کنید.

تاثیر خوردن مغزیجات در افزایش عمر

معمولاً آجیل جزء آن دسته از مواد غذایی هست که اکثر افراد تمایل به مصرف آن دارند. آجیل ها با طعم های خوشمزه ای در دسترس قرار می گیرند و برای سلامت قلب، کاهش کلسترول، و کاهش التهابات مفید هستند. همچنین سرشار از مواد غذایی مفید مانند فیبر و آنتی اکسیدان هم هستند و در نتیجه مصرف آن ها می تواند فواید زیادی به بدن شما برساند. مطالعه ای در این زمینه به این نتیجه رسیده است که مصرف یک نوع آجیل خاص به اندازه 5 بار در هفته طول عمر افراد را تا بیش از یک سال افزایش می دهد.

20221028_103948

مصرف 5 وعده گردو در هفته عمر رو زیاد می کنه

مطالعه ای در 4 آگوست در یکی از مراکز معتبر به این نتیجه رسید که اگر شما به اندازه یک کف دست گردو را به اندازه 5 بار در هفته مصرف کنید، قطعا طول عمر بیشتری خواهید داشت. حتی می توانید تعداد دفعات مصرف را افزایش هم دهید. کسانی که این کار را انجام می دهند، نسبت به کسانی که گردو مصرف نمی کنند، 14 درصد خطر مرگ و میر کمتری دارند و 25 درصد خطر مرگ و میر بر اثر بیماری های قلبی عروقی نیز در آن ها کم تر است.

حتی مصرف مقدار کم گردو باز هم برای سلامتی فواید دارد. اگر دوست ندارید و نمی توانید 5 بار در هفته آن را استفاده کنید، نگران نباشید. دانشگاه هاروارد در تحقیقاتی به این نتیجه رسیده است که اگر فقط 2 الی 4 بار در هفته گردو مصرف کنید، باز هم می توانید فواید زیادی به بدنتان برسانید و تا 13 درصد خطر مرگ و میر و 14 درصد خطر مرگ و میر بر اثر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهید و حدوداً یک سال به عمر خود اضافه کنید.

تاثیر گردو بر کاهش خطر مرگ

گردو همچنین برای کسانی که آن را پراکنده می خورند هم مفید است. اگر رژیم غذایی دقیق و مشخصی ندارید، می توانید گردو را در آن وارد کنید. تحقیقات نشان می دهد هنگامی که افراد در رژیم غذایی خود حداقل به اندازه یک وعده کوچک یعنی نصف کف دست در هفته گردو مصرف کنند، تا 12 درصد خطر مرگ و میر در آن ها کاهش پیدا می کند. پس حتی اگر شده، به صورت پراکنده هم گردو مصرف کنید.

گردو سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می دهد که گردو فواید زیادی برای سلامتی دارد و حاوی پروتئین، فیبر، منیزیم و اسید چرب امگا 3 است و سرشار از آنتی اکسیدان بوده و برای سلامت معده و روده و کاهش وزن بسیار اهمیت دارد و خطر سرطان را نیز کاهش می دهد.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی