کد خبر: ۳۱۳۶
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۱۷:۳۰:۰۰

کمبود ویتامین د در بدن موجب مرگ می شود

تحقیقات نشان می‌دهد عدم دریافت کافی ویتامین «دی» می‌تواند خطر ابتلا به مرگ زودرس را سه برابر افزایش دهد.

نقش اصلی ویتامین D حفظ تعادل سطح کلسیم و فسفر خون است. ویتامین D به بدن برای جذب کلسیم، که برای شکل دادن استخوان ها و حفظ استحکامشان مفید است، کمک می‌کند. ویتامین D به تنهایی و یا همراه با کلسیم برای بهبود سلامت استخوان‌ها و کاهش شکستگی آنها استفاده می‌شود. همچنین ویتامین D ممکن است بتواند در برابر آرتروز، فشارخون بالا، سرطان و سایر بیماری ها از بدن محافظت نماید.

 

دانشمندان مدرسه پزشکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اعلام کردند، کمبود ویتامین د سبب مرگ زودرس به علت ابتلا به نارسایی قلب و سرطان می شود. ویتامین د جذب کلسیم و فسفر را تسهیل کرده و سبب افزایش استحکام استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی می‌شود. منبع اصلی تامین ویتامین د، تخم مرغ، نور آفتاب، ماهی های چرب، پنیر، غلات غنی شده، حبوبات و مکمل این ویتامین هستند.

137440

عوامل متعددی مانند نارسایی دستگاه گوارش، چاقی، عدم مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین د و قرار نگرفتن در معرض نور آفتاب از عوامل اصلی کمبود ویتامین د و افزایش احتمال ابتلا به نارسایی قلب، سرطان و مرگ زودرس است.

نتیجه مطالعات 16 ساله پژوهشگران آمریکایی بر روی بیش از 26 هزار شهروند 50 تا 79 ساله هشت کشور اروپایی نشان داد، بیش از شش هزار و هفتصد نفر از آنها به علت کمبود هیدروکسی ویتامین د درگذشته اند.     

83136727-72721519

پروفسور نیک راجر، استاد رشته تغذیه دانشگاه کالیفرنیا و سرپرست این مطالعه گفت:" هر یک از افراد علاوه بر گنجاندن مواد غذایی سرشار از ویتامین د در برنامه غذایی باید روزانه 200 واحد مکمل این ویتامین مصرف کنند تا احتمال ابتلا به نارسایی قلب، سرطان و بروز مرگ زودرس از میان برود."

226274

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی